waco Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Jeg driver å diskuterer med noen jenter på en annen tråd. Helt innlysende enkle ting er tydeligvis vanskelig å forstå for de. Men uansett. Hvorfor ser ikke jenter likheten mellom vold og utroskap? Kan man si at utroskap er mindre forrående, mindre brutalt, mindre krenkende, mindre overgrep, mindre mistillit eller mindre nedverdingende enn vold? Jeg ville mye heller og det har jeg skrevet tidligere, - mye heller foretrukket at for eksempel dama mi ble voldtatt kontra at hun hadde vært utro. Nå er ikke jeg den eneste i verden som tenker sånn. Utroskap er verre enn voldtekt, - beviset ligger i de flere hundre kvinner som skjuler utroskapen sin fordekt som voldtekt hvert eneste år.
absinthia Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Du bør vel kanskje heller si at du heller ville blitt voldtatt i stedenfor at dama di skulle vært utro, for at vi ikke skal tro at du er en selvopptatt og lite empatisk dust.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Jeg driver å diskuterer med noen jenter på en annen tråd. Helt innlysende enkle ting er tydeligvis vanskelig å forstå for de. Men uansett. Hvorfor ser ikke jenter likheten mellom vold og utroskap? Kan man si at utroskap er mindre forrående, mindre brutalt, mindre krenkende, mindre overgrep, mindre mistillit eller mindre nedverdingende enn vold? Jeg ville mye heller og det har jeg skrevet tidligere, - mye heller foretrukket at for eksempel dama mi ble voldtatt kontra at hun hadde vært utro. Nå er ikke jeg den eneste i verden som tenker sånn. Utroskap er verre enn voldtekt, - beviset ligger i de flere hundre kvinner som skjuler utroskapen sin fordekt som voldtekt hvert eneste år. Selvsagt hadde DU ønsket at dama di hadde blitt voldtatt i stedet for at hun var utro, for da hadde smerten gått utover HENNE i stedet for deg...
waco Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2008 Det vi kan diskutere er hvorfor dere heller vil si at dere har blitt voldtatt i stedet for å innrømme at dere har vært utro. Personsjikaneringer og håning bryr jeg meg fint lite om, vi vet jo at vanskelige spørsmål utløser frusterasjon og ikke refleksjon hos visse damer.
Gjest Bellatrix Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Jeg ville mye heller og det har jeg skrevet tidligere, - mye heller foretrukket at for eksempel dama mi ble voldtatt kontra at hun hadde vært utro. Er du ikke helt frisk?
Alice Ayres Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 (endret) Jeg driver å diskuterer med noen jenter på en annen tråd. Helt innlysende enkle ting er tydeligvis vanskelig å forstå for de. Men uansett. Det er umulig å diskutere saklig med en person som starter med utsagn som disse. Jeg går utfra at du med "de" mener jenter. Er det slike at folk som har en annen mening enn det du har er mindre intelligente, eller gjelder dette bare for jenter? Hvorfor ser ikke jenter likheten mellom vold og utroskap? Kan man si at utroskap er mindre forrående, mindre brutalt, mindre krenkende, mindre overgrep, mindre mistillit eller mindre nedverdingende enn vold? Spørsmål en: Jeg regner med at du mener at hvis man bare blir såret nok, er vold ok. For meg blir eksemplene dine som å skulle sammenligne motorsykler med kjøttkaker. Selvsagt er utroskap alt det du nevner - og mer, men du kan ikke sammenligne det med eller bruke det som carte blanche for mishandling i et forhold. De er separate ting, og bør derfor behandles som nettopp det; av respekt for folk som har vært utsatt for det ene eller det andre. Jeg ville mye heller og det har jeg skrevet tidligere, - mye heller foretrukket at for eksempel dama mi ble voldtatt kontra at hun hadde vært utro. Først må jeg bare si at jeg er glad jeg ikke er kona di. Men også her fremstiller du en så vill hypotetisk situasjon at det ikke er mulig å gi deg et ordentlig svar. Jeg tror ikke at man kan velge i slike situasjoner. Og hvis man skal sette det litt på spissen, ville ikke kona di ha vært utro gjennom å ha blitt voldtatt - i følge din definisjon - litt sånn "som man høster, sår man" Nå er ikke jeg den eneste i verden som tenker sånn. Utroskap er verre enn voldtekt, - beviset ligger i de flere hundre kvinner som skjuler utroskapen sin fordekt som voldtekt hvert eneste år. Her sier du jo mer eller mindre at om kona di hadde kommet til deg etter å ha blitt voldtatt, ville du ikke trodd henne uansett. Har kanskje kona di gjort det allerede? Sagt til deg at hun var blitt voldtatt, men så koblet du det slik i hjernen din at hun hadde vært utro? Og da var det fritt frem for deg å slå henne, for hun hadde jo vært utro... Endret 31. mars 2008 av Alice Ayres
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Personsjikaneringer og håning bryr jeg meg fint lite om, vi vet jo at vanskelige spørsmål utløser frusterasjon og ikke refleksjon hos visse damer. Det var ikke et vanskelig spørsmål du kom med, du skrev at det var bedre for deg om kona di ble voldtatt enn at hun var utro mot deg, og da må du forvente reaksjoner. Du må da klare å se at det er stor forskjell på en frivillig handling (utroskap), og en voldshandling (voldtekt) for den personen det angår.
HeleneHarepus Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Setter spørsmålstegn ved hvorfor det er bedre for TS at kjæresten har en vond og traumatisk opplevelse enn om hun har en deilig stund med en annen mann?
Gjest Bellatrix Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Setter spørsmålstegn ved hvorfor det er bedre for TS at kjæresten har en vond og traumatisk opplevelse enn om hun har en deilig stund med en annen mann? Fordi han heller ønsker at kjæresten skal ha det vondt enn at han selv skal ha det vondt?
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 Setter spørsmålstegn ved hvorfor det er bedre for TS at kjæresten har en vond og traumatisk opplevelse enn om hun har en deilig stund med en annen mann? Det er da enkelt å svare på... i det første tilfellet (voldtekt) er det hun som får smerten, mens i andre tilfelle (at hun er utro) vil det være TS som påføres smerte... ergo: For TS er det greit at en han er glad i har det vondt så lenge han slipper å føle smerte... Det må da kalles ekte kjærlighet beklager, men jeg blir bare litt trekt av slike påstander som TS kommer med her.
Gjest Golden Girl Skrevet 31. mars 2008 #11 Skrevet 31. mars 2008 Jeg driver å diskuterer med noen jenter på en annen tråd. Helt innlysende enkle ting er tydeligvis vanskelig å forstå for de. Men uansett. Hvorfor ser ikke jenter likheten mellom vold og utroskap? Kan man si at utroskap er mindre forrående, mindre brutalt, mindre krenkende, mindre overgrep, mindre mistillit eller mindre nedverdingende enn vold? Jeg ville mye heller og det har jeg skrevet tidligere, - mye heller foretrukket at for eksempel dama mi ble voldtatt kontra at hun hadde vært utro. Nå er ikke jeg den eneste i verden som tenker sånn. Utroskap er verre enn voldtekt, - beviset ligger i de flere hundre kvinner som skjuler utroskapen sin fordekt som voldtekt hvert eneste år. Verre for hvem? Henne eller deg? Jeez... :kaffe:
HeleneHarepus Skrevet 31. mars 2008 #12 Skrevet 31. mars 2008 Men om da ts sin kjæreste blir voldtatt; står du last og bram videre med henne, støtter henne og ærklærer din udødelige kjærlighet, eller dumper du henne som om hun var utro, evt mener du hun fortjente det?
Gjest Bellatrix Skrevet 31. mars 2008 #13 Skrevet 31. mars 2008 Men om da ts sin kjæreste blir voldtatt; står du last og bram videre med henne, støtter henne og ærklærer din udødelige kjærlighet, eller dumper du henne som om hun var utro, evt mener du hun fortjente det? Han har skrevet såpass mange ganger at damer som blir voldtatt fortjener det. De burde til og med bli glade for at noen vil voldta dem. Hadde jeg møtt waco irl hadde jeg løpt så fort og så langt jeg kunne.
Gjest Tigress Skrevet 31. mars 2008 #14 Skrevet 31. mars 2008 Eg trur Waco heller ville at dama skulle bli valdteke enn at ho skulle vere utru fordi viss ho er utru så vel ho det sjølv, då påfører ho han eit svik. Viss ho blir valdteken så kan ho ikkje noko for det, då har ikkje ho bestemt seg for å svike han. Waco, har eg rett? Men eg skjønar ikkje den der med vald og utruskap - eg skjønar ikkje at det ikkje er relativt klart at utruskap ikkje er eit overgrep? Ei valdtekt er eit overgrep, utruskap er ikkje. Utruskap er ikkje brutalt, det er dårleg gjort, men ikkje brutalt. Og vald er vanskeleg å ikkje meddele, ein kan fint vere utru utan at partnaren får vite det, eg har vanskeleg å sjå for meg at nokon kan bli ofre for vald utan å merke det...
Alice Ayres Skrevet 31. mars 2008 #15 Skrevet 31. mars 2008 Vet du, waco, etter å ha lest et par av inleggene dine her, ble jeg så fascinert at jeg måtte lese flere. Etter å ha gått gjennom den sjokkerte fasen, gikk det opp for meg at det ikke er mulig å bli følelsesmessig engasjert i det du tar opp, men det er morsomt å diskutere med deg... og enkelte ganger treffer du faktisk skiva også. Om det er bevisst eller bare flaks, se, det vet bare waco...
Gjest Bellatrix Skrevet 31. mars 2008 #16 Skrevet 31. mars 2008 Eg trur Waco heller ville at dama skulle bli valdteke enn at ho skulle vere utru fordi viss ho er utru så vel ho det sjølv, då påfører ho han eit svik. Viss ho blir valdteken så kan ho ikkje noko for det, då har ikkje ho bestemt seg for å svike han. Det er jo forståelig at han ikke ønsker at hun skal være utro, men å ønske at hun heller ble voldtatt? Det er ondskapsfullt.
waco Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #17 Skrevet 31. mars 2008 Så mange uforskammenheter, og så mye forakt som ligger gjemt mellom linjene deres. Velvel. For å ta det første først, - jeg er ikke gift, - og disse problemstillingene vedrørende utroskap og voldtekt hadde jeg jo mange år før jeg møtte hun jeg nå er samboer med, - akkurat som flesteparten av dere også hadde hypoteser før dere ble sammen med deres utvalgte. Og likesom dere har blitt mer nyansert med årene, har også dama mi gjort meg mer balansert. Men det utelukker vel ikke å tenke på verden utenfor en selv? Og så det andre, - jeg skjønner jo at dere elsker å snakke om mitt privatliv og gruble dere til forståelser, - men for å heller snakke litt om hva som skjer i vårt samfunn; - Så er mitt spørsmål til dere, - dama mi er selvfølgelig ikke utro, og selvsagt aldri blitt voldtatt, - så det jeg snakker om er samfunnet og holdningene som helhet, - og svar meg da i stedet for å kollektivt mobbe en ukjent, - hvorfor er det slik at vi aldri leser om en jente i avisen, på tv eller på internett som forteller at hun har vært utro, men ble voldtatt. Mens vi daglig leser om jenter som stadig vekk er utro, men skjuler det bak en voldtekt. Skjønner dere forskjellen, eller skal vi leke hobbypsykologer omkring min psyke?
Gjest Bellatrix Skrevet 31. mars 2008 #18 Skrevet 31. mars 2008 - hvorfor er det slik at vi aldri leser om en jente i avisen, på tv eller på internett som forteller at hun har vært utro, Fordi utroskap ikke er forbudt og ikke et samfunnsanliggende. Mens vi daglig leser om jenter som stadig vekk er utro, men skjuler det bak en voldtekt. Gjør vi? Jeg har ikke lest om det noen gang tror jeg. Har du link til en slik sak, hvor en dame sa hun ble voldtatt, men egentlig var utro?
Alice Ayres Skrevet 31. mars 2008 #19 Skrevet 31. mars 2008 Du er som en sprettball i en porselensfabrikk. Mens vi daglig leser om jenter som stadig vekk er utro, men skjuler det bak en voldtekt. Hvilke er det du leser? Kan ikke huske å ha lest verken daglig eller ellers om dette.
absinthia Skrevet 31. mars 2008 #20 Skrevet 31. mars 2008 (endret) Du må nesten regne med at folk sier deg imot når du kommer med slike utsagn. Jeg har heller ikke lest daglig at damer påstår at de har blitt voldtatt når de har vært utro. Jeg vet likevel tilfeller der det har skjedd, men de er såpass mye sjeldnere enn voldtekt at det egentlig ikke er et problem man skal vurdere som vanlig. Når det gjelder damer som anmelder voldtekt opplever de gjerne å få halve omgangsmiljøet sitt mot seg, fordi voldtektsofferet i 90% av tilfellene, kjenner voldtektsmannen og at denne er en del av miljøet rundt. I tillegg vet vi at de fleste som voldtar er av type "mannen i gata", altså såkalt helt vanlige folk, som også har venner som ikke vil tro at de har funnet på slike ting. Jeg synes det er ille at man skal mistenkeliggjøre de få prosentene med voldtektsoffer som faktisk er villige til å ta opp kampen, siden det faktisk er en enda mindre prosent som får opp saken sin. Har du noensinne snakket med menn som har opplevd at dama deres har blitt voldtatt? De jeg har truffet sliter faktisk med det, både for kjærestens del og for sin egen del. Endret 31. mars 2008 av absinthia
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå