Lemon Skrevet 7. mai 2003 #1 Skrevet 7. mai 2003 Jeg føler meg nesten alltid sulten, det rumler i magen og jeg kjenner at magesekken er tom etter bare kort tid etter at jeg har inntatt et måltid. Enten jeg er i fysisk aktivitet eller sitter helt stille en stund går det like lang tid før magesekken vrir seg og herjer som verst. Jeg har prøvd å forholde meg til denne "fire-måltider-per-dag"- regelen men jeg spiser når jeg er sulten jeg. Er det ikke det man burde forholde seg til da? Er dette hva man kaller høy forbrenning eller hva kommer dette av? Jeg kan forøvrig også nevne at jeg er veier 51 kilogram og er 1.66 meter, er med andre ord undervektig/normal ifølge BMI. Svar mottas med stor takk!
Silfen Skrevet 7. mai 2003 #2 Skrevet 7. mai 2003 Du har mest sannsynlig ganske høy forbrenning. Spis sunne mellommåltider med god samvittighet! For tynne mennesker med høy forbrenning er 6 måltider pr dag helt ok.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2003 #3 Skrevet 7. mai 2003 Hvis du spiser mat med høy GI blir du også fortere sulten igjen.
Gjest Lady-M Skrevet 8. mai 2003 #4 Skrevet 8. mai 2003 Spis så softe du vil du! Tror ikke det er noe fare med deg. Selv spiser jeg 6 ganger om dagen og har høy forbrenning. Spis mye grønt og fiber så holder maten lenger.
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2003 #6 Skrevet 8. mai 2003 Hvilken mat inneholder mye GI egentlig? De fleste produkter med mye stivelse, karbohydrater, hvetemel. Ta en titt på denne siden: http://www.vektibalanse.com/ eller søk på glykemisk indeks i google.
-Fisken- Skrevet 8. mai 2003 #7 Skrevet 8. mai 2003 Hvis du spiser grove kornprodukter tar det lenger tid før man blir sulten igjen..
Ingeborg Skrevet 9. mai 2003 #8 Skrevet 9. mai 2003 Ofte kan sultfølelse skyldes at man er tørst... så sørg for å få i deg nok vann, minst et par liter om dagen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå