Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Jeg kommer til å ha litt lite penger de neste to mnd, og lurer derfor på om det er mulig å ikke betale huslånet bare for et par mnd.. Vet det er mulig å kun betale renter, men det hjelper liksom ikke. Er det noen som vet om det er mulig å for eksempel ta to avdragsfrie måneder? Og hvis dette er mulig, hvordan blir det månedlige beløpet etter de to mnd? Det samme som før?
Aurela Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Jeg regner med at ulike banker kanskje oppererer med ulike systemer, derfor ville jeg ringt banken Lykke til
Fredrik=) Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 ikke for å kverulere men å ikke betale renter og avdragsfrihet er det samme:P om du har en god grunn til at akkurat disse to mnd skal være spessielt vannskelige, men i utgangspunktet ikke problemer med å betjene lånet ditt ordner det seg sikkert. si i fra så tidlig som mulig.
Gjest TS Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 okey, sorry fredrik. fant ikke et bedre ord.. men du skjønte visst hva jeg mente allikevel :-) Jeg har aldri betalt for sent eller ikke betalt, og har et veldig godt forhold til min finansrådgiver i banken, så burde vel bare ringe han og høre. Tenkte kanskje noen smarte KG-sjeler visste om dette var mulig..
Gjest Evine Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 ikke for å kverulere men å ikke betale renter og avdragsfrihet er det samme:P om du har en god grunn til at akkurat disse to mnd skal være spessielt vannskelige, men i utgangspunktet ikke problemer med å betjene lånet ditt ordner det seg sikkert. si i fra så tidlig som mulig. Neida - da tar du feil. Avdragsfrihet er ikke det samme som å ikke betale renter. Når du har avdragsfrihet så betaler du bare renter - ikke avdrag.
Fredrik=) Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 seff, du skjønnte sikkert at det var det jeg mente da? ts hadde uansett missforstått da.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Banken kan greit innvigle avdragsfrihet for en periode. Etter det så løper lånet som vanlig med samme termindbeløp. Antall avdragsfrie måneder er det lånet blir forlenget med. Det er mye vanskeligere å slippe å betale renter.
Eplekake Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Man kan få avdagsfrihet (altså bare betale renter), men å få en ordning der man ikke betaler i det hele tatt er svært uvanlig, selv for korte perioder.
Gjest antigartner Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Hvis du skulle få betalingsutsettelse på både renter og avdrag, vil trolig summen du skal betale etterpå bli noe høyere. Dette fordi: 1. rentene løper på lånet selvom du ikke betaler noe 2. du skal rekke å betale både de påløpte rentene og de pengene du ikke betalte i de to månedene du snakker om i løpet av den tiden du har igjen på lånet. Og Fredrik: det var enklere å misforstå enn å forstå deg...
mamut75 Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 :klø: Du kan be banken forhøye boliglånet ditt med x antall kr , så tar du de pengene og betaler de neste månedene med . Det koster som regel litt i etableringsgebyr .
Sol79 Skrevet 31. mars 2008 #11 Skrevet 31. mars 2008 :klø: Du kan be banken forhøye boliglånet ditt med x antall kr , så tar du de pengene og betaler de neste månedene med . Det koster som regel litt i etableringsgebyr . Akkurat det er vel ikke å anbefale? Det er vel fullt mulig å fryse boliglånet, men da må du være klar over at det påløper renter.
mamut75 Skrevet 31. mars 2008 #12 Skrevet 31. mars 2008 Akkurat det er vel ikke å anbefale? Hvis ikke banken går med på å gi total betalingsutsettelse , så finnes det vel ingen andre muligheter? Det koster ikke så veldig mye heller .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå