DDuck Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Nå skal jeg lage kjøttkaker uten løk... skal jeg da ta 400g kjøttdeig, ett egg, salt, pepper og litt melk i eller er jeg helt på jordet? Skal jeg steke de helt igjennom, eller brune de å la de koke i sausen? Haster litt så om noen vet så blir jeg glad
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Høres greit ut det Jeg pleier å brune dem først, så steke på svak varme til de er gjennomstekt, men det blir jo det samme om du koker dem etter å ha brunet dem.
sommerglede Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Nå skal jeg lage kjøttkaker uten løk... skal jeg da ta 400g kjøttdeig, ett egg, salt, pepper og litt melk i eller er jeg helt på jordet? Skal jeg steke de helt igjennom, eller brune de å la de koke i sausen? Haster litt så om noen vet så blir jeg glad har selv prøvd å lage kjøttkaker men synst de blir så grove å ekle... hva gjør dere med kjøttdeigen ? rører dere den bare ? eller hva?
DDuck Skrevet 1. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2008 Ble ikke kjøttkake-baking på meg i går så jeg får prøve i dag usj jeg håper de ikke blir tørre å rare Jeg vil ha de deiligste kjøttkakene i verden
Gjest Eurydike Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Nå skal jeg lage kjøttkaker uten løk... skal jeg da ta 400g kjøttdeig, ett egg, salt, pepper og litt melk i eller er jeg helt på jordet? Skal jeg steke de helt igjennom, eller brune de å la de koke i sausen? Haster litt så om noen vet så blir jeg glad Et lite tips: Jeg synes det mangler et bindemiddel i ingrediensene du lister opp. Feks litt potetmel (som jeg pleier å bruke), evt vanlig hvetemel eller brødrasp. Hvis du sper farsen med melk og egg uten å tilsette noe som binder sammen, vil kjøttkakene bli veldig løse.
DDuck Skrevet 1. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2008 Et lite tips: Jeg synes det mangler et bindemiddel i ingrediensene du lister opp. Feks litt potetmel (som jeg pleier å bruke), evt vanlig hvetemel eller brødrasp. Hvis du sper farsen med melk og egg uten å tilsette noe som binder sammen, vil kjøttkakene bli veldig løse. å så kjekt at du sa det takk skal du ha da prøver jeg meg med vanlg mel først da... hvis du mener det også går greit så
miss vims Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Jeg har en helt finraspet gulerot i også, da blir de så saftige og gode.
DDuck Skrevet 1. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. april 2008 men dere... hvor lenge skal kjøttkakene kooke i sausen for de ikke er rå inni?? jeg føler meg helt grønn her
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 5-10 minutter? Du kan skjære opp en og sjekke etter 5 minutter, og la dem koke lengre hvis den er rosa og rå inni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå