Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg lage kjøttkaker uten løk... skal jeg da ta 400g kjøttdeig, ett egg, salt, pepper og litt melk i eller er jeg helt på jordet?

Skal jeg steke de helt igjennom, eller brune de å la de koke i sausen?

Haster litt så om noen vet så blir jeg glad :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Høres greit ut det :)

Jeg pleier å brune dem først, så steke på svak varme til de er gjennomstekt, men det blir jo det samme om du koker dem etter å ha brunet dem.

Skrevet

takk skal du ha :)

Skrevet
Nå skal jeg lage kjøttkaker uten løk... skal jeg da ta 400g kjøttdeig, ett egg, salt, pepper og litt melk i eller er jeg helt på jordet?

har selv prøvd å lage kjøttkaker men synst de blir så grove å ekle...

hva gjør dere med kjøttdeigen ?

rører dere den bare ? eller hva?

Skrevet

Ble ikke kjøttkake-baking på meg i går så jeg får prøve i dag :)

usj jeg håper de ikke blir tørre å rare :sukk: Jeg vil ha de deiligste kjøttkakene i verden :jepp:

Gjest Eurydike
Skrevet

Et lite tips: Jeg synes det mangler et bindemiddel i ingrediensene du lister opp. Feks litt potetmel (som jeg pleier å bruke), evt vanlig hvetemel eller brødrasp. Hvis du sper farsen med melk og egg uten å tilsette noe som binder sammen, vil kjøttkakene bli veldig løse.

Skrevet
Et lite tips: Jeg synes det mangler et bindemiddel i ingrediensene du lister opp. Feks litt potetmel (som jeg pleier å bruke), evt vanlig hvetemel eller brødrasp. Hvis du sper farsen med melk og egg uten å tilsette noe som binder sammen, vil kjøttkakene bli veldig løse.

å så kjekt at du sa det :) takk skal du ha :) da prøver jeg meg med vanlg mel først da... hvis du mener det også går greit så :)

Skrevet

Jeg har en helt finraspet gulerot i også, da blir de så saftige og gode.

Skrevet

men dere... hvor lenge skal kjøttkakene kooke i sausen for de ikke er rå inni?? :sukk: jeg føler meg helt grønn her :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

5-10 minutter? Du kan skjære opp en og sjekke etter 5 minutter, og la dem koke lengre hvis den er rosa og rå inni.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...