Gjest TheLyspære Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Om en får lov til å abortere et foster, så får en i praksis bestemmelsesrett over en annen organisme. Burde man ikke da kunne få bestemme over det aborterte fosteret, om en ville donere det til forskning, eller ta det med hjem og spise det til middag?
Gjest StockDama Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Spis ivei..men høres ikke noe digg ut.
*Mummi* Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Hm. Du sier noe. Jeg tenker sånn at hvis jeg bærer et uønsket foster og tar abort, så har jeg råderett over MIN EGEN KROPP og hva som skal skje med den. Men det gir meg vel ikke automatisk rett til å gjøre hva som helst med fosteret når det er tatt ut av kroppen min? Det finnes jo lover og forskrifter for hvordan man skal behandle et menneske som er dødt, så jeg går ut fra at det reint prinsippielt må gjelde for et abortert foster også. Ikke sikkert jeg har rett. Mulig det blir behandlet som avfall og brent, som en amputert kroppsdel? Ville definitivt ikke tatt det med hjem! Men du fikk meg virkelig til å tenke gjennom noe jeg aldri har bekymret meg over!
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Foster under en viss grense blir så vidt jeg kjenner til brent. Personlig hadde jeg ønsket å få det med hjem, for å kunne ha en grav å gå til...
*Mummi* Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Jeg skjønner godt og respekterer at noen gjerne ville hatt en grav for et abortert foster også, som for et dødfødt fullbårent barn. Men her var det snakk om å ta det med seg hjem for å gjøre hva som helst med det. Jeg så for meg at hun som skrev at man i prinsippet kunne ta det med hjem og spise det fx kunne legge det på sprit og oppbevare det hjemme......nei, dette blir for perverst. Det er en grunn til at det finnes regler for sånt!
Hedda-78 Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Aborterte foster blir regnet som farlig biologisk avfall ( på samme måte som amputerte kroppsdeler), og det blir destruert på vanlig måte sammen med annet kirurgisk avfall. Du får ikke med deg kreftsvulsten din eller den aputerte lilletåa di hjem heller, selv om det er din egen kropp... Mulig det går an å donere til forskning i spesielle tilfeller (f.eks der årsaken til aborten er alvorlige genetiske defekter hos fosteret), det vet jeg ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå