Gjest Donna Skrevet 7. mai 2003 #1 Skrevet 7. mai 2003 Jeg såg nettopp ett innslag i aktuelt - og blir så forbanna !!!! Der står en fyr og sparker en schæfer i hode - tråkker på den .....!!! Og vi får se kuer og kalver som står ute i en jørmepøl ...skitten og fæle - utne mat ...!! Hunder innestengt i bur fullt av avføring ! Døde katter med masse avføring ! Hvordan i helvete kan man godta slik?? Hva gjør at man bare skal lukke øynen og tie om at noen mishander dyrene sine?? Taushetsplikt - kyss meg i rævva - hva med dyrene- de trenger HJELP- ikke at helsepersonale gjemmer seg bak paragrafer! Derso noen er slemme med noen enten det er på to eller på fire bein - så ska man etter min mening gjøre hva man kan for å stoppe dette !! Skal dyrene lide i stillhet for at man har et lovverk som beskytter de som mishandler de?? Jeg blir bare så rasende forbanna og MÅTTE få dette ut !! Fy søren altså - drittsekker !! De kan være så syke de bare vil i hodet - men man har ikke lov å mishandle uskyldige dyr av den grunn !!! i 2002 var det meldt 49 tilfeller ......det er over det doble av hva det var to år før der igjen ....Utviklingen går feil vei!! Dyremisshandling gjør meg bare så utrolig sinna !!! :evil: :evil: :evil: Kommer jeg noen gang over noe slikt så tror jeg at jeg hadde kommet til å gjøre noe aldeles forferdelig gale mot den drittsekken som var skyldig!!! Mitt hjerte blør for alle de dyrene som nå i denne stund lider rundt om i landet vårt ...som lider - og som mange sitter og VET at lider ....men ikke gjør noe med det ....... Det er TRAGISK!! Får lyst å grine !!! Puh ! Godt å få det ut ...nå skal jeg legge meg . .......håper jeg slipper å drømme om hjelpeløse dyr som skriker tause rop om hjelp .... :cry: :evil: :cry:
Iset Skrevet 7. mai 2003 #2 Skrevet 7. mai 2003 helt enig. har en tråd gående om dette på russ drepte and, men de er visst ikke så enige med meg klem Iset
Bentebent Skrevet 7. mai 2003 #3 Skrevet 7. mai 2003 Dette er helt forferdelig! Hjelp oss å hjelpe! Bli medlem i dyrebeskyttelsen for kun kr. 200,- pr år! Dyrebeskyttelsen Oslo og Akershus Mosseveien 226 1169 Oslo Les mer på www.dooa.no , eller besøk www.dyrebeskyttelsen.no for mer informasjon om dyreholdet i Norge! Mailadresse, telefonnummer og div. slettet. Det er ikke tillatt med slike ting i forumet. Hege www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0
Gjest Tutta fra Calcutta Skrevet 8. mai 2003 #4 Skrevet 8. mai 2003 helt enig. har en tråd gående om dette på russ drepte and, men de er visst ikke så enige med meg klem Iset Kjære deg Iset. Nå overdriver du nå. Poenget der var at ei russejente blei steina og ingen kommenterte den saken. Å sette ei and over ei jente ble feil hos flere der. DET var poenget. Jeg er også ei som blir sint av dyremishandling. Forsvarsløse skapninger som ikke har noe forsvar. Det gjør meg også rasende. :evil: Straffene burde vært hardere for å mishandle dyr. Tutta
Iset Skrevet 8. mai 2003 #5 Skrevet 8. mai 2003 men slike saker, når det gjelder mennesker, får jo ofte en hel side i aviser og blader, mens når det gjelder dyr er det ingenting, kanskje en liten notis. så der er jeg egentlig ikke enig med deg. det er svært sjelden ingen nevner saker når det gjelder mennesker. men dyr er liksom ingenting verdt. det var det JEG mente, men vi har rett og slett misforstått hverandre:) vi setter en stopper her da:) klem Iset
Sheba Skrevet 8. mai 2003 #7 Skrevet 8. mai 2003 Jeg har hørt at man kan fortelle mye om hvordan et samfunn er dersom man ser på hvordan de behandler dyra sine. Dyremishandling er noe av det som også opprører meg voldsomt, har hatt en del søvnløse netter pga. fæle ting som blir gjort mot dyr som man leser om i avisen. Noen ganger så skjønner jeg bare ikke at det går an! :evil: Oppfordrer alle som bryr seg til å støtte dyrebeskyttelsen og Foreningen for omplassering av dyr dersom man har mulighet til det. De gjør en kjempeinnsats med svært begrensede midler, og trenger sårt ethvert bidrag noen kan tenke seg og gi. Tenk å gjøre så føle ting mot forsvarsløse skapninger som ikke kan ta til motmæle, jeg gråter bare ved tanken på hvor ondsinnede enkelte mennesker synes å være. :cry: :cry: :cry:
Gjest Mayamor Skrevet 8. mai 2003 #8 Skrevet 8. mai 2003 Ja - der er mange eksempler på dyremishandling: * dyr som blir transportert til en annen landsdel fordi da får bonden mer for kjøttet... :evil: * for mange dyr i bilen under transporten :evil: * hunder som er sperret inni bur 90% av dagen :evil: * oppdrett av pelsdyr :evil: * katteeiere som ikke steriliserer hunkatten sin og den får kull etter kull :evil: Nei kunne sikkert ramset opp massevis, men jeg blir bare sint på oss mennesker som er så stygge. Maya30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå