Gå til innhold

Aldersforskjell "feil" vei?

Angelina

Anbefalte innlegg

Man skal höre mye rart för örene tar kveld! Har i den senere tid, når vi har fortalt til folk vi kjenner at vi skal gifte oss, fått fölgende kommentar: "Ja men, er nå dette så lurt da? Han er jo så ung ennå! Hadde det ikke värt bedre å vente litt?" Ärlig talt, vi er da voksne mennesker her, jeg med mine 30 år og han er 27! Tror vel ingen hadde reagert särlig om han var 30 og jeg 27? Har jo registrert at en del av dere andre også har aldersforskjellen "feil" vei, blir dere også bombardert med hjernedöde spörsmål og kommentarer om "barnerov"???

Blir så eitrande forbannet på slike teite utsagn! Merkelig nok var det ingen som hadde et problem med dette för vi erklärte at vi skulle gifte oss... Er det en nedre aldersgrense for mannfolk som skal gifte seg?

Beklager all hylingen, men måtte bare ha en utblåsning oppi all elendigheten. Lykke til alle dere med aldersforskjell "feil" (rett!) vei...

Angelina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det med barnerov har jeg hørt en del ganger, ja...

Han var 23 og jeg 24 da vi blei sammen, og det første jeg fikk høre var at jeg hadde gått på barnerov!

Heldigvis er det slik at han ser mer voksen ut enn meg, så mange blir overraska når de får vite at det er jeg som er eldst. Selvom det er bare litt over året forskjell mellom oss er jeg forundra over hvor mange som reagerer på denne forskjellen.

Men, vi får da unge elskere, vi da når vi blir eldre. He-he icon_smile.gif

Når vi gifter oss er vi 27 og 26, og de som kjenner oss vil mene at det ikke er noen overraskelse at vi tar dette steget. Å gifte seg når en er passert midten av tjueåra er tross alt ingen bombe, eller...?

Vennlig hilsen12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Folk er rare. Hadde han vært 18 år skulle jeg gjerne vært litt enig, men en mann på 27- er han for ung????? I alledager?

Ta det med ro du og overse sånnt tåpelig snakk!

Men det kan være godt å få det ut!!

klem12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg har samme problem som deg, men har hørt samme historier fra andre (les: søstera mi) Jeg blir kjempeirritert på dine vegne; det er jo hlet bak mål å påstå at han er for ung å gifte seg når han er 27 år! De er hlet bak mål...

jeg skal iriitere meg på dine vegne frustrert.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er enormt irriterende iblant! Jeg kunne vel forstått problemet dersom det var en "synlig" forskjell på oss. Dvs at jeg hadde sett ut som den gamle röya, mens han knapt nok hadde skjeggvekst! Derimot viser det seg at, ved "blindtester", tror de fleste at jeg er et par år yngre enn ham. Så disse slöve kommentarene kommer faktisk fra folk som kjenner oss godt nok til å vite hvor gamle vi er.

Jeg trodde jo at verden hadde gått framover, men man må vel tro om igjen....

icon_smile.gif

Angelina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 30, og han blir ikke 28 før på slutten av året. Altså 2 1/2 år "feil vei". Men det er det ingen som kommenterer. Broren hans så ut til å stusse litt (han er to år eldre enn meg), men sa ingenting. Det er bare jeg som ler av det hele og sier at jeg har vært fornuftig. Ingen andre har bemerket noe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svenskbrud

fy_fy.gif ttttt!! Ajabaja!! Inte röra liten pojke!!

Ja, tänk vad folk kan hitta på. Vi har 3 år mellan oss, (jag är yngst).

Grattis till beslutet att gifta er!! Lycka till trots alla kommentarer.

hjerter_rundt.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Jeg syntes det er morsommt hva folk kan henge seg opp i,spess når det ikke er noe å henge seg oppi i det hele tatt...

Jeg er 8 år ygre enn min samboer og jeg har ikke hørt noe spess angående det og du får en hel hau med kommentarer pga at du er noen få år eldre enn han...

Nei folk må finne seg en noe å gjøre hvist de har for mye fritid.... icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

De som reagerer negativt på forholdet deres er sikkert bare misunnelige - vi skulle vel alle ønske oss en ung, sprek mann iblant icon_lol.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg bare 4 måneder eldre enn min samboer, og har derfor ikke hørt så mange slike kommentarer. Jeg bruker dette i spøk. Når ting skal avgjøres og lignende så sier jeg at jeg bestmmer for jeg er eldst, noe barna våres synes er moro.

Kanskje dette var til litt trøst.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 når vi gifter oss og han er 28!Har aldri fått kommentarer.Teit at folk henger seg opp i det!Menn på 26 kan være uendelig mere moden enn mange menn over 40!

icon_smile.gif Pusseluskan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei,

vil bare si at for min del er det 11 års forskjell...... TENK DET da jenter: 11 år!!

Hans mor er 5 år eldre, min søster er 7 år eldre og min mor er 9 år eldre.

(men vi jentene i vår familie ser veldig unge ut dahhhhhh) icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også over 11 års aldersforskjell, jeg er 36 og han har nettopp blitt 48.

Noen kommentarer har det vært, kanskje særlig til han, da jeg (forhåpentligvis) blir fru nr. to.

Ikke bry deg, Angelina, det gjør alltids andre...

Min bror har ett vennepar hvor det er 10 års forskjell såkallt feil vei. Da de var yngre reagerte ingen på det, men nå, når hun er rundt 55 vises det godt. Og hva så da, de er glade i hverandre, alder har lite med kjærlighet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlighet..folk skal nå blande seg med alt mulig også da.

Bare gi blaffen i hva de sier icon_smile.gif

Jeg er 30 1/2 når vi gifter oss, og sambo blir 27 en måneds tid etter bryllupet, og heldigvis har ingen kommet med kommentarer på det. Hvorfor i alle dager skulle de det forresten? Det er da ikke dems problem icon_smile.gif

Lykke til icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solgløtt

Måtte bare svare på denne! Jeg har en søster som traff sin nåværende ektemann for 12 år siden. Da var hun 29 år og han 17!!!!! Ja, du leste riktig, hun var på barnerov, hun! De giftet seg i 1997 og har 2 barn på 11 og 6 1/2 år. I dag er hun 41 og han fyller 30 i sommer, og de er et av de mest harmoniske par jeg noengang har opplevd.

Selv er jeg 38 og min kjære blir 34 like etter bryllupet 4. mai.

Stå på, gutten er vel voksen når han er 27.

Klem, Solgløtt icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestemoren min var født i 1905, mens bestefaren min er født i 1911. Fungerte helt fint for dem! Kan ikke huske at de noen gang har snakket om at de fikk noen tåpelige kommentarer for det. Og de giftet seg jo for en god del år siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Angelina icon_smile.gif

Dette er helt tåplig å få slike spørsmål.Etter retten skulle vi vel hatt menn som var 10-15 år yngre enn oss fordi vi kvinner lever lengst.Det er vi som blir sykepleiere får våre menn ikke så mye den andre veien.Jeg kapret en mann som er 1 år yngre enn meg he he

hilsen

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæreste er 23 år. Jeg blir, Hjælp 26 år om en mnd!!!!!!!!!!!Du verden hvor fort tiden går!!!!!Har ikke ørt noen kommentarer, men je synes det er rett veg jeg!!!!!!!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Moren min er tre år eldre en faren min icon_smile.gif

You go girl - dersom noen stiller spørsmål om dette så er det de som har problemene ikke dere.

9 dager igjen12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...