Gå til innhold

Brudens tale?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei alle kommende bruder!

Har dere tenkt å holde tale selv? Jeg har det, tenker så det knaker på hvordan jeg skal få sagt det jeg vil uten at det blir for klisje...

Men siden det er frivillig og ganske moderne for bruden å holde tale lurer jeg på hva andre tenker? Jeg er selvfølgelig redd for å gråte fælt (blir lett rørt), men tenker at jeg nok skal klare det hvis jeg forbereder meg godt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal holde tale, er såpass vant til å snakke i forsamlinger at det ville blitt sett på som rart om jeg ikke sa noen ord til min kjære :)

Vet ikke hva jeg skal si enda, men den vanlige takkingen til svigers for at de har tatt godt i mot meg og til mine foreldre for den oppdragelsen de gav meg osv skal være med før jeg sier noen ord til min kjære. Har ikke tenkt å snakke så veldig lenge, men må få med noen fine og morsomme øyeblikk i hvertfall :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er akkurat det samme som jeg har tenkt til å få med i talen. Concertina - hvilket rekkefølge ser du for deg? Jeg tenker å takke svigers så mine foreldre og så min kjære... For meg føles det naturlig å si mer til mine foreldre enn til svigers. Hva tenker du om det?

Skrevet

Tror jeg skal si noen ord til min kjære + lese et dikt som jeg liker veldig godt.

Men har ikke begynt å tenke på HVA jeg skal si ennå...bryllupet er ikke før til neste år en gang (seinsommer/høst).

Gjest smotti
Skrevet

sier bare GULP! har ikke noe lyst.. :(

Skrevet

Jeg tenkte å begynner med en kort takk til alle for at de er tilstede, både på bryllupsdagen og i livene våre. Så litt til forloveren min, så familien min, svigers og til slutt mannen.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Selv om det er tradisjon at bare mannen holder tale, ser jeg på det som en selvfølge at jeg holder tale på lik linje med ham. Siden kjærlighet er en gjensidig sak, tenker jeg det er naturlig at begge sier noen ord til hverandre.

Om man har så taleskrekk at det ødelegger hele dagen, syns jeg ikke nødvendigvis at man skal gjøre det. Men det samme bør da gjelde for mannen om han bare ikke takler det.

Jeg har forøvrig tenkt på talen som en tale til mannen, hvor jeg bare takker svigers og mine egne helt på slutten. Om jeg skulle ta en oppsummering av livet så langt, ville det føles veldig rart for min del. Ordentlige taler til mine foreldre har jeg holdt i 50-årslagene deres. Men mange tenker åpenbart annerledes.

Skrevet

Jeg skal også holde tale...... på to språk siden den kommende mannen ikke er norsk. Han skjønner norsk men det gjør ikke familien hans. Skal bli riktig så artig. :murvegg:

Skrevet (endret)

Tja, ikke en ordentlig, norsk, tradisjonell tale, men jeg gjör nok som Noli; en kort takk til de som kom, til svigers og foreldrene mine, et par ord til brudgommen (kanskje et dikt eller et ordtak) og tilslutt en skål. :bryllup: Ser ikke for meg at det blir så fryktelig mange taler (og ikke lange i hvert fall) da bryllupet vårt blir to- (og sikkert fler-) språklig.

Endret av Amadea
Skrevet

Jeg har skrevet sang til min kjære :)

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som vet om noen sider på nettet man kan finne hjelp til å skrive tale? Alle sidene jeg har funnet koster penger, og andre skriver talene for deg. :(

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal holde tale til min kjære. :love: Blir veldig nervøs, tror jeg, :sjenert: vil derfor fortelle i form av et eventyr. Det var en gang en prinsesse som traff en prins osv, litt om bakgrunnen vår, hvordan vi møttes og hvordan livet vårt er når vi er sammen. Underveis skal jeg vise bilder på lerret som understreker poengene. Har bl.a et tøft bilde som skal understreke at prinsen min er praktisk - han skifter bleie på vår eldste sønn midt på natta med mobiltelefonen hengende i trusa. :mobil: Så har jeg funnet bilder av foreldrene våre sammen med oss som barn, og litt "småpinlige" bilder av søsken. :lur: Håper dette kan gjøre til at jeg klarer å gjennomføre på en skikkelig måte - han fortjener en flott tale :love:

Gjest Gjest_lone_*
Skrevet

tenker å skrive tale hvertfall, tror jeg må se an om jeg holder den til dagen faktisk.. Jeg er meget lettrørt, og tror ikke jeg orker å stå å hulke meg gjennom noe tale om rørtheten min skal være i storslag for dagen.. Da får jeg heller gi talen til de som er involvert i den i et lite brev ;) ikke like stas å få skryt uten at andre hører det, men jeg tror fort det kan bli tilstrekkelig med grining på meg på den store dagen ;)

Gjest FrodeLinda100709
Skrevet
Selv om det er tradisjon at bare mannen holder tale, ser jeg på det som en selvfølge at jeg holder tale på lik linje med ham. Siden kjærlighet er en gjensidig sak, tenker jeg det er naturlig at begge sier noen ord til hverandre.

Om man har så taleskrekk at det ødelegger hele dagen, syns jeg ikke nødvendigvis at man skal gjøre det. Men det samme bør da gjelde for mannen om han bare ikke takler det.

min kjære skal holde tale, jeg har også skrevet tale selv om det er lenge til jeg skal gifte meg og det kommer til å bli en del forandringer. men så er jeg taleskrekken min da. takler jeg det eller blir det for mye selv om selv tilliten er bedre nå enn før?

Gjest Elize
Skrevet

Jeg skal ikke holde tale til mannen min, det tørr jeg rett og slett ikke. Har derfor bestemt meg for å skrive et personlig brev til min kjære. Dette skal jeg få hans forlover og legge i jakkelommen til min kjære på morgenen på bryllupsdagen. Så får jeg bare vente i spenning og se om han merker at det er der før bryllupet.

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle holde tale. Er ikke så veldig nøye på å snakke til mange mennesker, så bør gå bra. Har holdt tale da jeg var forlover selv, og syns det var gøy. Det jeg er redd for er at det kanskje blir for "klissete" om dere skjønner. Vil jo gjerne gi uttrykk for de følelsene jeg har, men det blir likevel litt unaturlig om jeg (og han for den del) snakker om vår kjærlighet til hverandre som stjerner på himmelen, lyset på livets vei og andre klissete greier. Men skal nok finne på noe!

Skrevet (endret)

Jeg har laget et slideshow med bilder, tekst og musikk som skal vises på storskjerm/lerret. Hadde aldri greid å holde tale av flere årsaker, men syns han fortjener noen fine ord - så da blir det i form av bilder/tekst...

Endret av Elliebellie
Skrevet

Jeg har funnet et helt fantastisk flott dikt som jeg hadde tenkt at skulle være talen min.

Om å vere to i lag tror jeg det heter.. Leste gjennom det høyt for meg selv senest i dag - og jeg gråter like mye hver gang! :gråte:

Og jeg skal ikke gifte meg før i september!!

Jeg er utrolig lettrørt, så det blir ingen lett affære. Men jeg tenker likevel at jeg skal gjennomføre det. Så får jeg heller lese meg lei på diktet på forhånd, hvis det er mulig.. Det diktet er så sterkt!! (Faktisk tror jeg det egentlig er en sangtekst når jeg tenker meg om)

Alternativt kan jeg jo få lagd det som en film med bilder og sånt, og så lese det inn sammen med det.. Men da blir litt av magien borte tenker jeg..

Syns jeg burde takke svigerfamilien min for mannen min, samtidig som jeg ikke syns det er hlet nødvendig.. Tenkte å være den som ønsker velkommen tilbords da vi ikke har noen utpekte vertsfolk, så jeg får vel sagt mitt :filer:

Skrevet

Lince

Er det diktet "Ein å vere to i lag med" du mener?

Ble nysgjerrig om det var det diktet du mente? :)

Jeg tenkte også å holde en liten takketale på slutten av dagen.. takke familien, forlovern, svigerfamilien, og da min mann =) Jobber som lærer, men gruer meg

alikevel til å snakke høyt til slekt og venner... hvertfall siden jeg er meget lett rørt :P hihi

Lykke til! =)

Skrevet
Jeg har laget et slideshow med bilder, tekst og musikk som skal vises på storskjerm/lerret. Hadde aldri greid å holde tale av flere årsaker, men syns han fortjener noen fine ord - så da blir det i form av bilder/tekst...

Jeg har også tenkt noe lignende... hvordan har du gjort det? Spiller du en sang eller flere? (hvilken?) Har lurt på om det blir forstyrrende med tekst hvis det spilles en fin sang, men det blir kanskje ikke det? Hva skriver du?

HIlsen en som gjerne vil si noen fine ord til verdens beste mann..men som dessverre er lite kreativ ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...