Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Har hatt veldig stressa hud det siste året pga press på jobb o.s.v., og prøvd mange forskjellige hudpleiepreparater og regimer i flere år, men i helgen bestemte jeg meg for å starte med Dr. Hauschka - litt back to basic. Var på helsekosten i dag og kjøpte full pakke; rens, tonic, olje, flytende dagkrem og kvedekrem + en 10-pk. ampuller for sensitiv hud. - Damen i butikken hadde ikke sånn kjempepeiling synes jeg, så jeg spør her: Hun sa jeg ikke skulle bruke krem på natten, bare rense + tonic, men at jeg skulle bruke ampullene om natten den første uken. Er det riktig? - Hun sa jeg skulle klappe på rensen, og så bare skylle av med vann. Blir det rent nok da? Jeg bruker foundation + solpudder hver dag, og trenger å få renset det skikkelig av på kvelden, er van med å bruke myk klut eller bomull til å vaske bort rens - er det feil med Dr.H.-produkter? - Jeg kjøpte litt av hvert av krem/olje for ansiktet fordi jeg tror jeg må prøve meg litt frem for å finne det riktige for meg. Er det lurt å bruke oljen i hele ansiktet først, så flytende dagkrem over det igjen og evt. kvedekrem som et tredje lag på tørre partier, eller blir det mye i forhold til Dr.H-prinsipper? Meningen er vel å hjelpe huden til å hjelpe seg selv... Blir takknemlig for svar!
Miel Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 - Damen i butikken hadde ikke sånn kjempepeiling synes jeg, så jeg spør her: Hun sa jeg ikke skulle bruke krem på natten, bare rense + tonic, men at jeg skulle bruke ampullene om natten den første uken. Er det riktig? Ja, det stemmer. Det vil sikkert virke rart å droppe krem om natten i starten, kanskje vil du føle deg stram og tør i huden med en gang, men det går fort over. Da jeg så hvor utrolig ren og klar huden var om morgenen lovte jeg meg selv å aldri noensinne kline noe i ansiktet om natten igjen. Ampullene kan du bruke i "overgangsperioder", f.eks. nå som du nettopp har begynt med DH, og ellers når årstidene skifter og huden gjerne blir litt kranglete. - Hun sa jeg skulle klappe på rensen, og så bare skylle av med vann. Blir det rent nok da? Jeg bruker foundation + solpudder hver dag, og trenger å få renset det skikkelig av på kvelden, er van med å bruke myk klut eller bomull til å vaske bort rens - er det feil med Dr.H.-produkter? Hvis du bruker mye sminke kan det lønne seg å ha en god sminkefjerner som du bruker før rens, for min erfaring er at rensekremen ikke tar med seg alt av foundation - da må du i så fall skrubbe, og det skal man jo ikke. Spesielt hvis du har litt sensitiv hud er det viktig å være svært forsiktig med rensekremen. Jeg fikk en del småkviser i starten, og jeg tror det må ha vært fordi jeg var for hardhendt. (Har hørt flere som har gjort den erfaringen.) - Jeg kjøpte litt av hvert av krem/olje for ansiktet fordi jeg tror jeg må prøve meg litt frem for å finne det riktige for meg. Er det lurt å bruke oljen i hele ansiktet først, så flytende dagkrem over det igjen og evt. kvedekrem som et tredje lag på tørre partier, eller blir det mye i forhold til Dr.H-prinsipper? Meningen er vel å hjelpe huden til å hjelpe seg selv... Det blir kanskje litt voldsomt å kline på alt på en gang...? Jeg har blandingshud som er fetere om sommeren og tørrere om vinteren, og jeg bruker ansiktsoljen i hele ansiktet først, deretter fjerner jeg den, og bruker evt. flytende dagkrem på de tørrere partiene. Prøv deg frem med ulike kombinasjoner og se hva som fungerer best for huden din.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Tusen takk for svar - kjempefint! Da vet jeg litt mer. Hvordan brukes egentlig rensen, klappes den inn, smøres den inn eller hva? Og skal den bare fjernes med vann?
Rexina Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Rensekremen brukes ved at du blander den med litt vann mellom hendene og bruker en "press and roll" bevegelse oppover i ansiktet.. Rensemelken er som en vanlig rens. Da tar du bare litt vann i ansiktet og så rensemelk og gnir den over ansiktet med hendene. Denne fjerner også sminke:) Men hvis man får harde klumper i pannen av å bruke den flytende dagkremen, hva skal man bruke da? Kvedekrem blandet med ansiktsolje? Jeg har blandingshud.
Gjest Morgan le Fay Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Hvis du reagerer, er det mulig det er de eteriske oljene du reagerer på, og da vil det ikke nytte uansett hvilken krem du bruker. Kvedekremen er i tillegg fetere/mer voksete i konsistensen, så det kan gjøre vondt verre. Hva med å bare bruke ansiktsoljen? Pannen er sjelden et område som trenger mye fuktighet.
Rexina Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Tusen takk:) Da skal ejg prøve flytende dagkrem i kinn og olje i T-sone og se om det blir bedre. Elsker denne serien og vil for alt i verden ikke slutte nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå