Pip Skrevet 7. mai 2003 #1 Skrevet 7. mai 2003 Hei! Tenkte jeg ville høre hva dere synes her - min kjære er ikke helt fornøyd med antrekket sitt ennå. Han skal ha sort dress, omtrent lik den nest nederst til venstre her: http://www.brudehuset.no/html/visning.htm Under skal han ha kremfarget vest og kravatt (det er sånn tørkle/slips-greie, men uten knute - festet med et bånd...). Så langt er alt bare velstand. Men så er det skjorta, da. Den penskjorta han har kjøpt, har for brede slag/krage syns han - når han har jakka på, kommer skjortekragen innunder jakkeslagene, om dere skjønner, og dette syns han ikke er noe pent. Samtidig vil han ikke ha sånn smoking-skjorte, med to bittesmå spisser ned... Noen tips??
VesleBråka Skrevet 7. mai 2003 #2 Skrevet 7. mai 2003 Han har sikkert tenkt på å gå tilbake til butikken og se på hvilke andre kraver som finnes ? Kjøpe ny skjorte? Han koster sikkert mindre enn bruden uansett. Jeg synes ikke det hadde vært pent med krave som gikk innunder jakkeslagene der heller. SÅ over til det jeg egentlig ville si - HVOR har han kjøpt vesten og kravatten hen?? Det er akkurat det bilde vi har merket av for ham...morsomt. Jeg har trålet hele byen, men det er ingen som har! Slipset er litt rart der synes jeg, min skal ha sånn "scrunchy cravat", med samme skjorte som din vil jeg tro. Se her for skjorter http://www.piscador.co.uk/docs/shirts.htm Kanskje de har forhandlere her, eller dere kan bestille direkte. Keep me posted please
Pip Skrevet 7. mai 2003 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2003 Hehei, og takk for tipset VesleBråka! (Skal vise det til ham imorgen - han gikk hjem for litt siden, stuptrøtt... Hehe - ikke alle som er B-mennesker!) Når det gjelder vesten og kravatten, så er det ikke den jeg viste bilde av han har - jeg har ikke sett noe bilde av den. Hans er kremfarget og meeget pen - kjøpt på salg på BelleAmie brudesalong for 250,-! De solgte dem ut... (Kostet egentlig over 1000,-!) Hvis jeg var deg ville jeg spurt på 'Brudehuset' (bor du i Bergen forresten? Glemte å se etter...) - der har de ganske mye til menn. Jeg tenkte å sende min kjære dit også - de vet kanskje om noen skjorter som kan egne seg? (Men jeg tør ikke bli med da... Jeg har nemlig kjøpt kjolen min der (den henger der nå og venter på at jeg skal prøve den), og er redd enten jeg eller en ekspeditør vil røpe meg... :o Jaaa... nå havna jeg vel litt utpå viddene her... Men håper jeg fikk svart sånn noenlunde på det du lurte på...
VesleBråka Skrevet 7. mai 2003 #4 Skrevet 7. mai 2003 Joda, men jeg bor i Trondheim.. Der jeg har vært sier de enten at de ikke har vest og cravat, de har sluttet for de selger ikke, de har sluttet fordi forhandleren er en gjøk, de har bare ikke så veldig fine, eller de selger dem kun som sett sammen med ,åh nei glemt ordet, sånn knelang frakk og bukseting... :oops: Rart å måtte dra til hovedstaden for å finne seg en vest også.. Heldige deg som fant kjempefin til 250,- det var jo et røverkjøp.
Pip Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2003 -Det hørtes veldig rart ut! Da har vi nok vær heldigere enn man skulle tro, ja... Høres jo iallefall helt teit ut at man må kjøpe/leie sjakett (var det det du mente?) for å få kjøpe vest og kravatt! Hallo! Man får da kjøpt et slør fordi om man ikke kjøper kjole, liksom... Nei, du må nok snakke litt til de derre butikkene/salongene i Trondheim! Men kan det ikke hende at det fins noen i området rundt der som har? Så slipper du/dere dra helt til Oslo/Bergen, liksom? Den salongen vi gjorde 'det store kuppet' på ligger f.eks. på Sotra, som er et stykke utenfor Bergen... Håper det ordner seg iallefall! :smile:
VesleBråka Skrevet 8. mai 2003 #6 Skrevet 8. mai 2003 Sjakett ja, heter det, det var på en velutstyrt herrebutikk som har alt fra vanlige jobbdresser og gensere til pendresser og smoking og sjakett osv. De hadde fine vester og cravatter, men ville kun selge dem som sett sammen med sjaketten. Helt høl i huet spør du meg, men de har vel kjøpt dem inn som sett da kanskje og vil ikke brenne inn med bukse og jakke uten vest og cravatt til?? Jeg får ta meg et alvorsord med dem. Hos piscador har de sånne skjorter som ikke har brettet tupp bare, men, ja tror det var det nest siste bildet av skjortene. De er jo fine.
Pip Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2003 Hos piscador har de sånne skjorter som ikke har brettet tupp bare, men, ja tror det var det nest siste bildet av skjortene. De er jo fine. Ja - de tenkte jeg på også! De ser jo mer eller mindre ut som 'ordentlige' skjorter også... Jeg skal vise ham dem! (Men det kan jo hende de kommer litt innefor dressen de også, helt i kanten...) Og i morgen skal han avgårde til brudesalongen for å få råd, så får vi se hva de sier... (Problemet - syns jeg, da - med noen som jobber på brudesalong kan ofte være at de prøver å prakke på deg det som 'skal være'! Jeg f.eks. måtte omtrent slåss for å slippe smykker og slør - 'Du KAN da ikke mene at du skal gifte deg uten...'. Det er litt dumt. Men jeg skal gi ham beskjed om å ikke 'fire på krava' og godta det de sier...) Forresten - hvilken skjorte skal din kjære ha, sa du? Bare lurte... Lykke til videre på vestejakt! :D
Pusekatt Skrevet 8. mai 2003 #8 Skrevet 8. mai 2003 Joda, men jeg bor i Trondheim.. Der jeg har vært sier de enten at de ikke har vest og cravat, de har sluttet for de selger ikke, de har sluttet fordi forhandleren er en gjøk, de har bare ikke så veldig fine, eller de selger dem kun som sett sammen med ,åh nei glemt ordet, sånn knelang frakk og bukseting... :oops: Sjakett? Sjekk ut www.bryllupsweb.no, de har noen flotte vester som du finner på Vitabella Brudesalong eller -studio i Stjørdal, det er jo hvertfall vesentlig nærmere Trondheim enn Oslo:) Lykke til! Mvh Pusekatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå