Gjest Gravid Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Jeg er gravid, og vi skal gifte oss. Foreløpig er jeg ikke så langt på vei, så det synes ikke på meg, men når vi gifter oss er jeg nesten 21 uker på vei, og kommer da sikkert til å ha litt mage. Bryllupet begynner å nærme seg med stormskritt, så det er sikkert på tide å se på kjoler, men jeg har heller ikke lyst til å kjøpe den for tidlig, siden jeg ikke vet hvor mye jeg kommer til å legge på meg. Når ville dere anbefale å kjøpe kjole?
Amused Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Du har nok helt sikkert litt mage ved 21 uker, ja, men det er jo umulig å si hvor mye Jeg ville ha ventet i det lengste med å kjøpe kjole, slik at jeg fikk tak i en som satt pent, og hverken er for trang eller for stor. Et par uker før, kanskje?
Gjest Gravid Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Du har nok helt sikkert litt mage ved 21 uker, ja, men det er jo umulig å si hvor mye Jeg ville ha ventet i det lengste med å kjøpe kjole, slik at jeg fikk tak i en som satt pent, og hverken er for trang eller for stor. Et par uker før, kanskje? Ja, men det er jo litt skummelt å vente så lenge. Kanskje jeg da plutselig ikke finner noe jeg liker, eller kanskje må den tilpasses litt (og dette tar vel kanskje litt tid?). Takk for svar!
Concertina Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 De fleste kjoler har bestillingstid så å vente til etpar uker før er ikke akkurat lurt... Bør vel heller kjøpe kjolen litt stor i en fasong som kler mage (feks empirsnitt), og ha tilpassing 1-2 uker før.
Gjest Gravid Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 De fleste kjoler har bestillingstid så å vente til etpar uker før er ikke akkurat lurt... Bør vel heller kjøpe kjolen litt stor i en fasong som kler mage (feks empirsnitt), og ha tilpassing 1-2 uker før. Takk. Det høres nok ut som den beste løsningen.
Gjest Hegepege Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Jeg ville ha funnet en kjole der det er korsett bak, slik at du lett kan justere den både ut og inn, jeg bruker egentlig str 42/44 i klær, men klunne fint ha hatt en kjole i str 40 så vel som 48, så kjole med korsett er absolutt å anbefalde :-D Men for all del, ikke vent til noen uker før bryllupet står, for det er ofte flere uker leveringstid, der jeg har tenkt å kjøpe min kjole er det hele 3 mnd leveringstid Lykke til!!!
LilleMy28 Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Du kan sikkert velge en kjole nå, bare hør med butikken at den kan romme en mage av uviss str. I uke 19 hadde jeg nesten ikke mage, i uke 20 sa legen at han hadde aldri trodd at jeg var så langt på vei, i uke 21 så kunne jeg plutselig ikke sove på magen og i uke 22 hadde jeg en skikkelig tut-mage som tok stor plass. Så det er nesten umulig å vite hvordan magen din vil vokse, så fokuser på å finne en kjole som lett kan endres og som har god plass fra under puppen og nedover (magen begynner nemlig så høyt oppe).
MrsG Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 jeg ville funnet en kjole med empire-liv, tror jeg. korsett høres litt brutalt ut når du er gravid, syns nå jeg da men.. empire-liv-kjole i luftig chiffon ellerno kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Jeg ville absolutt holdt meg unna korsett. Det er ikke fint med en mage som er presset inn i kjolen. Jeg giftet meg når jeg var 24 uker på vei, og hadde en kjole med høyt liv som la seg kjempefint over magen. Jeg finner ikke noe bilde på nett, men hvis du er intr i å se bilde, så kan det sikkert ordnes. Ellers ville jeg gått i en brudekjolebutikk og hørt hva de sier, du er garantert ikke den første bruden med gravidmage. Hun jeg kjøpte min av kom med den med en gang jeg sa jeg var gravid. Var veldig skeptisk, men skjønte fort at det kom til å bli helt perfekt!
Concertina Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Er endel kjoler med empireliv på disse linkene: http://bryllupsklar.ipbhost.com/index.php?showtopic=46045 http://bryllupsklar.ipbhost.com/index.php?showtopic=47231
Gjest Gravid Skrevet 4. april 2008 #11 Skrevet 4. april 2008 Er endel kjoler med empireliv på disse linkene: http://bryllupsklar.ipbhost.com/index.php?showtopic=46045 http://bryllupsklar.ipbhost.com/index.php?showtopic=47231 Disse linkene kom jeg ikke inn på, man må tydeligvis være registrert der for at det skal virke.
Concertina Skrevet 4. april 2008 #12 Skrevet 4. april 2008 Disse linkene kom jeg ikke inn på, man må tydeligvis være registrert der for at det skal virke. Det er godt mulig ja.
Gjest Gravid Skrevet 4. april 2008 #13 Skrevet 4. april 2008 Er det noen som har et tips til en brudekjolebutikk i Oslo-området så har spesielt god greie på kjoler for gravide?
Gjest imli Skrevet 4. april 2008 #14 Skrevet 4. april 2008 Ville funnet en kjole med empireliv, ja, da kan du bruke den uansett om du bare har en liten bulk eller allerede er stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå