Gå til innhold

Rekkefølge - sminke og hår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sannsynlighvis få lagt sminke og satt opp håret to forskjellige steder.

Hva er best å få gjort først og hva sist?

Er det noen som har noen erfaringer eller tanker omkring rekkefølgen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skal sannsynlighvis få lagt sminke og satt opp håret to forskjellige steder.

Hva er best å få gjort først og hva sist?

Er det noen som har noen erfaringer eller tanker omkring rekkefølgen?

Først lage bildet (sminke)

Og deretter rammen (håret)

Det er denne rekkefølgen jeg gjør det da jeg pynter bruder. Men såklart, skal du vaske håret og rulle opp hos frisør så er det kanskje best å ta håret først. Så ikke litt av sminken blir 'vasket' bort igjen..

Skrevet

Jeg pleier også å sminke før jeg ordner håret, men jeg pleier å rulle opp håret aller først. Etter noen minutter i hårtørreren ser man hvordan huden oppfører seg når den blir varm (ujevn, rød osv). Men dette vet du sikkert selv, og kan informere sminkøren om. (Altså om du blir rød noe sted når du blir varm/nervøs/stresset. Noen blir røde over hele kinnet (helt ned), noen på brystet osv..)

Skrevet

Til vanlig fikser jeg sminken mens håret er i turban, men på selve dagen tar jeg håret først. Masse føning, spraying etc sliter på sminken, spesielt ved hårkanten(ikke særlig lekkert)...skal en ha ruller med masse varme, så svetter en gjerne slik at sminken ikke er særlig fresh ved pannen....

Skrevet

Hår først, så sminke - nettopp for at ikke vann, sjampo og alle mulige hårprodukter skal renne ned i ansiktet.

Gjest Elfrida
Skrevet

Hår, så minke, så siste hånd på håret. Syns jeg da.

Skrevet

Jeg fikk fikset hår først også sminket hun etterpå :)

Skrevet

Nå vasker og ruller jeg opp håret først da.. Også sminker jeg etter jeg har tatt ut rullene:) Da blir ikke sminken vasket bort.. Men hvis du skal gjøre det på 2 forskjellige plasser er det kanskje best å ta håret først ja...

Skrevet

Jeg pleier å legge foudation/pudder først så tar jeg håret og så resten av sminken etterpå.. men hvis du skal to forskjellige steder ville jeg tatt hår først, så sminken...

det med tanke på evt tårer som kan komme plutselig ;) og at sminken skal være helt "frisk" når man kommer til kirken :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Litt vanskelig dette her... Men tror også jeg ville gått for hår først også sminke.

Gjest Gjest
Skrevet

Tar alltid sminke først og hår etterpå når jeg skal ordne meg selv om morgenen, ut på fest eller hva som helst. Men hvorfor vet jeg ikke helt, bare føles riktig sånn? Man kan jo hende det er andre hensyn som må tas på bryllupsdagen enn på vanlige dager?

Skrevet

det er vanskelig... grnnen til at jeg tar foundation og pudder først er at hvis det kommer noe i hårfestet slik at det vises så får jeg børstet det mest mulig vekk mens jeg setter opp håret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...