Gjest Gjest_Inger_* Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har 2 ganske kraftige skinnsofaer i mørk brun i en ellers hvit(med et ørlitt brekk mot brunt hvis man ser veldig nøye). Sliter med å velge lamper og bilder til denne "stilen". Vil helst ikke at leiligheten skal virke mørkere enn den virker nå pga møblene... Dessuten virker energien litt "tung" kanskje, hvis alt skal være i samme fargefamilie. Problemet er egentlig at jeg synes det er så vanskelig å se for meg hva som blir fint til hverandre Ser for meg at jeg kjøper et større maleri/bilde som fresher opp litt, f.eks med mye rødt.. ?? Og hva med lamper? =) Må vel ha en stålampe i mellom sofaene, da jeg ikke har så lyst til å borre hull i det fine taket. Blir det for "mørkt" med denne? www.lysbutikken.no/default.asp?ItemID=2329 (kanskje best med den i hvit?) Eller fresher det opp med denne med rød platskjerm? http://www.lysbutikken.no/admin/common/Sho...mp;NoProps=True Innspill til interiøstips? Bør kanskje si at jeg er 27 år
Gjest Gjest_frida_* Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har 2 ganske kraftige skinnsofaer i mørk brun i en ellers hvit(med et ørlitt brekk mot brunt hvis man ser veldig nøye). Sliter med å velge lamper og bilder til denne "stilen". Vil helst ikke at leiligheten skal virke mørkere enn den virker nå pga møblene... Dessuten virker energien litt "tung" kanskje, hvis alt skal være i samme fargefamilie. Problemet er egentlig at jeg synes det er så vanskelig å se for meg hva som blir fint til hverandre Ser for meg at jeg kjøper et større maleri/bilde som fresher opp litt, f.eks med mye rødt.. ?? Og hva med lamper? =) Må vel ha en stålampe i mellom sofaene, da jeg ikke har så lyst til å borre hull i det fine taket. Blir det for "mørkt" med denne? www.lysbutikken.no/default.asp?ItemID=2329 (kanskje best med den i hvit?) Eller fresher det opp med denne med rød platskjerm? http://www.lysbutikken.no/admin/common/Sho...mp;NoProps=True Innspill til interiøstips? Bør kanskje si at jeg er 27 år Jeg syns den siste(røde) var veldig stilfull men spørs om den gir så godt lys da. Jeg syns denne fra skeidar er kjempefin. Har sett den i butikken hvor den sto mellom sofaene og lyste over bordet. Da slipper du bore hull i taket også samtidig som den gir godt med lys og er fin:) http://skeidar.no/skeidar.portal?_nfpb=tru...age_varekatalog Den første lampen syns jeg var "for mye" om du skjønner men det var jo min personlige mening da:) Kan være greit å finne seg en farge som en gjerne lar gå som en rød tråd i flere rom. Her er det lilla for tiden og det byttes når jeg blir lei. Puter, pledd, stearinlys og annet stæsj er lett bytte ut og koster ikke allverden. Samtidig gir det rom for variasjon og setter en piff i rommene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå