Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det er nylig blitt slutt mellom meg og min samboer, vi har vært sammen i 7 år og bodd sammen i 4 år... Ting er utrolig vanskelig nå, og vi klarer så vidt å ha kontakt. Er bare tårer og trist hver gang vi snakkes, møtes, ringes...

Og på toppen av det hele så har vi en leilighet som må selges, han bor der nå mens jeg bor hos noen venner.. Og jeg betaler min halvpart enda. Ser nå at jeg ikke har råd til å betale mer for at han skal få bo der, så vi må selge den nå.

Men ser ikke at vi skal i det hele tatt klare å gå til banken sammen for orden på det økonomiske, ordne megler, være med på visninger, vaske ned leiligheten og dele våre eiendeler på en "normal" måte..

Noen vært gjennom det samme?? Hvordan kan man gjøre det mest mulig smertefritt?? Leiligheten står på han og meg som deleier, vet ikke om det har noe betydning..

Formulerte meg litt vanskelig her kansje, men håper at mitt poeng kom frem.

Setter pris på alle tilbakemeldinger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært med på å selge huset jeg bygget (ja bokstavelig talt) sammen med min eks og det var vondt, men jeg bet tenna sammen og gjorde det uansett.

Det er ingen enkel måte å gjøre ting på, men om dere ikke klarer å være på samme sted, så får dere rett og slett ta en arbeidsdeling. F.eks: Du kontakter melgler, han sørger for at det blir ryddig til fotograf kommer, du går i banken for deg og han for seg selv osv...

Gjest Gjest
Skrevet
Det er nylig blitt slutt mellom meg og min samboer, vi har vært sammen i 7 år og bodd sammen i 4 år... Ting er utrolig vanskelig nå, og vi klarer så vidt å ha kontakt. Er bare tårer og trist hver gang vi snakkes, møtes, ringes...

Og på toppen av det hele så har vi en leilighet som må selges, han bor der nå mens jeg bor hos noen venner.. Og jeg betaler min halvpart enda. Ser nå at jeg ikke har råd til å betale mer for at han skal få bo der, så vi må selge den nå.

Men ser ikke at vi skal i det hele tatt klare å gå til banken sammen for orden på det økonomiske, ordne megler, være med på visninger, vaske ned leiligheten og dele våre eiendeler på en "normal" måte..

Noen vært gjennom det samme?? Hvordan kan man gjøre det mest mulig smertefritt?? Leiligheten står på han og meg som deleier, vet ikke om det har noe betydning..

Formulerte meg litt vanskelig her kansje, men håper at mitt poeng kom frem.

Setter pris på alle tilbakemeldinger!

Bruk advokat........................!!!!!!!

Gjest Gjest
Skrevet
Bruk advokat........................!!!!!!!

HEI jeg har gått i gjennom akkurat det samme som du, bare at hun bor i huset med barna, i begynnelsen så lot vi alt som heter salg ligge litt.

det er for å ikke gjøre dumme ting, men det som hente var at hun fant seg ny type tre uker etter , det var en stooor kamel å svelge,, vi var også i lag i 7 år.

men ,, til saken, dere blir enige om to eller tre eindomsmeglre for å få best pris.

og tibud.. den som bor i huset tar seg av visning holde ryddig osv. jeg betaler også halvparten av lånet , ett godt råd avent litt for man skal liksom haste alt avgårde når det svinger slik i følelsene, . men eiendomsmelgeren gir begge besjed om aktivitet,så du slipper å ringe han, ikke tenk på eiendeler å deling no det kommer etterhvert, helt sikkert. du skal kun betale huslånet.halvparten. og komunale avgifeter halvparten. resten skal han stå for.

sånn egentlig så skal han også betale husleie til deg men er ikke sikke på prosenten der. husk å få med der fradragene på lånet .. og for å lette litt tok vi avdragsfritt noen månder for å lette litt på økonomien, jeg fårstår du har det tøft no, det første er å bli enige ...når dere skal kontakte megler.. og hvem. så begynner det . vi venter enda på salg har masse eiendeler i huset . har ikke plass der jeg bor no . det er to månder siden jeg flyttet ut . og hvist jeg trenger noe så gir jeg besjed om det i god tid før jeg kommer ... i mitt eget hus. det er rart det . men det går stå på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...