Gjest Auameg! Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Jeg fikk brasiliansk voks lørdag og jeg forventet jo at det skulle gjøre vondt, men dette er jo helt grusomt. Det gikk rimelig bra i går, men høven, rød og det klødde veldig. Jeg tok litt Epileve og lit Vita Plus krem. I natt våknet jeg at etsende kløe. Jeg tror jeg blir gal. Noen tips? Kan det være reaksjon på fruktsyrene som har gitt allergi? Eller var jeg FOR sår og burde ha ventet et par dager til? Noen som vet? Jeg har lett opp gamle tråder, men det virker som om det verste de andre hår fått er nupper...
Gjest Golden Girl Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Jeg fikk brasiliansk voks lørdag og jeg forventet jo at det skulle gjøre vondt, men dette er jo helt grusomt. Det gikk rimelig bra i går, men høven, rød og det klødde veldig. Jeg tok litt Epileve og lit Vita Plus krem. I natt våknet jeg at etsende kløe. Jeg tror jeg blir gal. Noen tips? Kan det være reaksjon på fruktsyrene som har gitt allergi? Eller var jeg FOR sår og burde ha ventet et par dager til? Noen som vet? Jeg har lett opp gamle tråder, men det virker som om det verste de andre hår fått er nupper... Gjorde du det på en hudpleiesalong eller noe, eller gjorde du det selv? Det er ikke alle vokser som er ment å brukes der nede, så du er kanskje allergisk/sensitiv mot den typen, ja. Hvis du har gjort det profesjonelt bør du gå tilbake og spørre dem.
rsa Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Det begynner å bli noen dager siden du postet innlegget, men jeg tenkte jeg skulle svare. Kan jo hende det hjelper flere Jeg tåler ikke voksen de bruker i salonger. Har prøvd to ganger i forskjellige salonger, og resultatet ble det samme. Kraftig allergisk reaksjon! Svie, kløe, rød klumpete hud. Overhodet ikke lekkert. Og fy som det klødde! Jeg tåler ikke veet, nair eller andre vokser heller. Kun de som inneholder sukker og sitron - altså helt naturlige. Er man allergiker er det lurt å spørre salongen hva slags voks de bruker. Da jeg skulle prøve for andre gang, var ikke hudpleieren sikker. Jeg var dum nok til å ta sjansen - det skal aldri gjenta seg. Vokset heldigvis leggene, ikke underlivet. Synes veldig synd på deg hvis det viser seg at du er allergisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå