*CHOUCHOU* Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Har noen vaert der? Vi har mulighet til 2 uker gratis opphold i Adeje og billige flybilletter og vurderer à dra i august, men har ikke peiling pà hvordan det er der i det hele tatt. Vi er ingen typiske charterfans men lurer allikevel pà om det kan vaere ok. Vi skal ha med oss 2 smà barn pà 21mnd og 8mnd. Vi tenker à leie bil. Er det fint der? Noen som har noen erfaringer à dele?
Nabodama Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Vi kom nettopp hjem derfra, og har gode erfaringer. Nå er vi i en annen situasjon enn dere, vi har ikke små barn. Leide motorsykkel, og dro rundt på øya. Mye storslått natur, og små koselige byer å utforske. Vi var i Los Christianos, og det er vel som andre typiske turiststeder mht til shopping, restauranter osv. Regner med Adeje også er det. Mange drar dit med små barn, men vi så at de fleste var ved hotellet/bassenget om dagene.
Selma83 Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 turister turister, hoteller og hoteller, og masse butikker med ræl. var på playa del americas. vi ble ranet. skufffende, aldri mer tenerife! drar heller til hellas!
Nabodama Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 turister turister, hoteller og hoteller, og masse butikker med ræl. var på playa del americas. vi ble ranet. skufffende, aldri mer tenerife! drar heller til hellas! Vel, det er masse turister og hoteller der også. Spørs hvor en drar, men turiststed er turiststed, og de er da ikke så ulike fra land til land? Vi var på Skiathos i fjor, og jeg kan ikke si at det skilte seg nevneverdig ut fra Tenerife sånn sett. Hva er annerledes i Hellas?
caroprins Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Hei der. Vi var på Tenerife i april i fjor. Vi var på nordsiden på Puerto de la cruiz, men hadde en dagstur til sørsiden da vi var ute på havet på delfin og hvalsafari. Øya er nydelig. Sørsiden er tørr og litt mere ørkenaktig mens nordsiden er blomsterrik og frodig. Så vidt jeg kunne se så skal dere til sørsiden. Det er der de fine strendene er så det burde være bra med bademuligheter. Vi opplevde innbyggerene som vennlige, ærlige og hjelpsomme. Maten var kjempegod og det er billig å handle . Vi var ute å gikk sent på kvelden og jeg følte meg aldri utrygg. Det eneste er at om du er innom markedet i playa des americas så pass på vesker etc. Masse folk og guider gir beskjed om lommetyver. Men det er jo slikt som kan være overalt så en god porsjon sunn fornuft er jo alltid lurt å ha med seg på tur da. Nå har dere småbarn og det begrenser vel endel utflukter men tenerife er kjent for sin loro parke i puerto de la cruiz. Dette er en fantastisk park med delfin,sjøløver,spekkhogere og papegøyeshow og en masse andre dyr. Vi brukte en dag i parken og syns det var en opplevelse. Jeg vil absolutt anbefale å dra til Tenerife bare husk på at i august er det veldig varmt. Flott øy, god mat, billig å handle og hyggelige folk. Det er min erfaring fra Tenerife.
*CHOUCHOU* Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. mars 2008 Takk for svar. Joda, jeg regner med at det er mye turister og hoteller. Det er derfor jeg lurer pà om det er fint der eller om det bare er en slags kunstig turist öy. Siden vi ikke vil kunne vaere pà stranden hele dagen med sà smà barn kan det vaere greit om det er fint i omràdet for turgàing og utflukter. Flere med erfaringer?
Nabodama Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Takk for svar. Joda, jeg regner med at det er mye turister og hoteller. Det er derfor jeg lurer pà om det er fint der eller om det bare er en slags kunstig turist öy. Siden vi ikke vil kunne vaere pà stranden hele dagen med sà smà barn kan det vaere greit om det er fint i omràdet for turgàing og utflukter. Flere med erfaringer? Gjør deg bedre kjent med øya ved å bruke google. Det gjør vi når vi skal til nye reisemål. Når vi besøker nye steder, leier vi alltid bil eller motorsykkel, kjøper kart, og utforsker stedet. Å ligge på stranda eller være på selve stedet hele tiden er ikke nok for oss.
Selma83 Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Hva er annerledes i Hellas? Litt mer kultur og mye mye finere. Jeg likte ikke Tenerife, ikke Kanariøyene generelt sett. Blir som å reise til Norge 2. Hellas bærer litt mer preg av å fortsatt ha beholdt sitt, mens Tenerife er bare masse stress og turister. Skjønner at du vil til Syden, men jeg synes fortsatt at Hellas har mer å tilby. Og så er jo gresk mat bare helt nydelig da!
*CHOUCHOU* Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 31. mars 2008 Nei jeg vil jo egentlig ikke til "syden"..Men siden vi fàr gratis opphold der kunne det kanskje vaere noe. Jeg er nok enig i,- uten à ha vaert der selv, at Hellas sikkert er finere. Men man kan vel heller ikke der römme fra turismen? Takk for svar dere!
Lilith Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 Jeg synes Tenerife var topp - til sitt bruk Masse turister og engelskmenn, men flotte strender, hyggelige folk, og veldig god mat. Ikke så mye bråk og fyll som jeg hadde fryktet, heller - vi var i Los Cristianos. Mange utflukter man kan ta, bla til La Gomera, og man kan leie bil og kjøre opp El Teide. Det er visst fantastisk!
Nabodama Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 Litt mer kultur og mye mye finere. Jeg likte ikke Tenerife, ikke Kanariøyene generelt sett. Blir som å reise til Norge 2. Hellas bærer litt mer preg av å fortsatt ha beholdt sitt, mens Tenerife er bare masse stress og turister. Skjønner at du vil til Syden, men jeg synes fortsatt at Hellas har mer å tilby. Og så er jo gresk mat bare helt nydelig da! Det kommer jo helt an på hvor i Hellas du er, om de har beholdt sitt eller ikke. Jeg synes det er mange utpregede turiststeder der også, jeg. Det jeg ville fram til, er at hvis man drar litt utenfor allfarvei, så finner en noe fint og unikt med alle steder en reiser til. En må bare lete litt av og til. Og det å dra til "Syden" i seg selv, er ikke det helt store for meg egentlig, men Tenerife var et greit valg på denne tiden av året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå