kitekatt Skrevet 31. mars 2008 #1 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Jeg har fått i oppdrag å ta med dessert til 4 personer til et middagsselskap hos en venninne. Jeg kjører ikke bil så må være noe som er greit å frakte på buss/ gå et stykke. Forslag? Hun er veldig flink til å lage mat så det bør være noe godt...kan ikke være noe dårligere enn henne...hehehe Endret 31. mars 2008 av kitekatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 31. mars 2008 #2 Del Skrevet 31. mars 2008 Første jeg tenkte på var ostekake, men det blir kanskje litt slitsomt å frakte i buss og sånn. Hva med store saftige amerikanske muffins med forskjellig fyll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Leela_ Skrevet 31. mars 2008 #3 Del Skrevet 31. mars 2008 Ostekake er da ganske greit å frakte, i tillegg er det veldig godt og forfriskende. Evt sjokolademousse, har funnet en veldig god oppskrift her på KG. Smaker herlig med vaniljesaus til og evt noe frukt. Eplekake og vaniljeis kanskje? Eller brownies og vaniljeis? (Kan jo evt be henne handle inn isen eller kjøpe den på veien dit). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitekatt Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 31. mars 2008 Ostekake er da ganske greit å frakte, i tillegg er det veldig godt og forfriskende. Evt sjokolademousse, har funnet en veldig god oppskrift her på KG. Smaker herlig med vaniljesaus til og evt noe frukt. Eplekake og vaniljeis kanskje? Eller brownies og vaniljeis? (Kan jo evt be henne handle inn isen eller kjøpe den på veien dit). Brownies og is var kanskje ikke så dumt...da må jeg bare lære å lage brownies..hehehe Takk for svar alle, tar gjerne imot flere forslag også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini_me Skrevet 31. mars 2008 #5 Del Skrevet 31. mars 2008 Skjær opp masse ulik frukt og legg i hver sin pose (type brødpose). Ta med bananer. Kjøp en is eller kremfløte på vegen- Når du kommer frem så ber du vertinnen om en fin skål, blander frukten- kutter opp bananene ved servering - og serverer med is eller pisket krem.... enkelt og greit å ta med seg... Det er jo masse eksotisk frukt en kan blande i denne fruktsalaten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneHarepus Skrevet 31. mars 2008 #6 Del Skrevet 31. mars 2008 Med en god boks med lokk kan du frakte det meste. Skal du f.eks lage karamellpudding; ha den i formen under transporten og hvelv den når du kommer fram. Pynt ferdig kaken når du kommer fram. Evt ha med ingrediensene og lag den der dere skal spise (selskap med verten og enklere transport ) Forslag til desserter: karamellpudding, creme brulè, sjokolademousse, hjemmelaget isparfait, multekrem, fromage, kake, kompott, gele med vaniljesaus, pai, tilslørte bondepiker, russedessert, mandelkjernepudding, sjokoladepudding, riskrem, tynne pannekaker med rørte bær, fruktsalat, hermetisk frukt eller kjeks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitekatt Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 31. mars 2008 Med en god boks med lokk kan du frakte det meste. Skal du f.eks lage karamellpudding; ha den i formen under transporten og hvelv den når du kommer fram. Pynt ferdig kaken når du kommer fram. Evt ha med ingrediensene og lag den der dere skal spise (selskap med verten og enklere transport ) Forslag til desserter: karamellpudding, creme brulè, sjokolademousse, hjemmelaget isparfait, multekrem, fromage, kake, kompott, gele med vaniljesaus, pai, tilslørte bondepiker, russedessert, mandelkjernepudding, sjokoladepudding, riskrem, tynne pannekaker med rørte bær, fruktsalat, hermetisk frukt eller kjeks. Tynne pannekaker med rørte bær...hmmmmmmm....pannekakene kan man vel servere kalde slik at man tar de med som de er? Også kjøpe slik frossen bærblanding og vaniljeis til? Kanskje det var en god ide også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneHarepus Skrevet 31. mars 2008 #8 Del Skrevet 31. mars 2008 Det går jo fint å lage pannekakene hjemme og varme dem opp i ovnen mens dere spiser middag. Lune pannekaker, rørte bær og is. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitekatt Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #9 Del Skrevet 31. mars 2008 Det går jo fint å lage pannekakene hjemme og varme dem opp i ovnen mens dere spiser middag. Lune pannekaker, rørte bær og is. Jepp! Jeg tror det blir det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 31. mars 2008 #10 Del Skrevet 31. mars 2008 Eller Panna Cotta med bærsaus eller frisk frukt... Godt og enkelt, og ikke noe slikt som "alle" serverer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitekatt Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Det går jo fint å lage pannekakene hjemme og varme dem opp i ovnen mens dere spiser middag. Lune pannekaker, rørte bær og is. jeg er ikke god med å anrette ting pent. Hvordan ville du anrettet disse pannekakene med isen og bærne? Å rulle de sammen slik jeg pleier er ikke sååå staselig liksom Har noen en god oppskrift på dessertpannekaker forresten? Edit: Et spørsmål til...Leste oppskrift på Crepes Suzette men det ble litt masete. Er det noen som har erfaring med å ha litt presset appelsinsaft og finrevet skall i pannekakerøra? tenker på å gjøre de litt friskere..vil dette fungere (skille seg evt osv)? Endret 31. mars 2008 av kitekatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneHarepus Skrevet 31. mars 2008 #12 Del Skrevet 31. mars 2008 Har ikke oppskrift, men lager en tynn røre med mange egg. Kanskje noe alà 5 dl melk, 5 egg, 3 ss sukker, 1/2 ts salt, 50 gram smeltet smør og sper til passe røre med mel. Har lite røre i pannen og vrir den rundt for å fordele røren. Til middagspannekaker er røren min tykkere. Men kanskje noen andre har en bedre oppskrift? Jeg er ikke så flink å eksperimentere. Serveringstips: Jeg ville brettet pannekaken i fire, og servert to tynne pr person. Scoopet et par kuler is og lagt ved siden. Så beror det på hva du vil ha til: f.eks bringebærcoolier (1 pose frosne bringebær, en skvett sitronsaft, noen saltkorn og smak til med melis - i blander kort tid for en flytende saus som smaker veldig godt. Du kan oppbevare sausen på en godt vasket flaske (eks ketchup) og spute den der du vil (kan også lage små prikker, dra en kniv igjennom og lage mønster eller hjerter). Ellers kan du jo lage eks lun bjørnebærkompott: koke opp rød saft og ha i bjørnebær. Kok raskt opp, og smak evt til med mer sukker, litt sitronsaft, noen saltkorn og jevn med potetmel. Men vær rask slik at bærene ikke mister all saften og flyter utover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitekatt Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 31. mars 2008 Har ikke oppskrift, men lager en tynn røre med mange egg. Kanskje noe alà 5 dl melk, 5 egg, 3 ss sukker, 1/2 ts salt, 50 gram smeltet smør og sper til passe røre med mel. Har lite røre i pannen og vrir den rundt for å fordele røren. Til middagspannekaker er røren min tykkere. Men kanskje noen andre har en bedre oppskrift? Jeg er ikke så flink å eksperimentere. Serveringstips: Jeg ville brettet pannekaken i fire, og servert to tynne pr person. Scoopet et par kuler is og lagt ved siden. Så beror det på hva du vil ha til: f.eks bringebærcoolier (1 pose frosne bringebær, en skvett sitronsaft, noen saltkorn og smak til med melis - i blander kort tid for en flytende saus som smaker veldig godt. Du kan oppbevare sausen på en godt vasket flaske (eks ketchup) og spute den der du vil (kan også lage små prikker, dra en kniv igjennom og lage mønster eller hjerter). Ellers kan du jo lage eks lun bjørnebærkompott: koke opp rød saft og ha i bjørnebær. Kok raskt opp, og smak evt til med mer sukker, litt sitronsaft, noen saltkorn og jevn med potetmel. Men vær rask slik at bærene ikke mister all saften og flyter utover. Tusen takk Dette blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå