Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tea_*
Skrevet

Jeg har vært igjennom en veldig tøff periode. Den har vart en del måneder.Nå er jeg ovenpå og ønsker å være sosial igjen. Den eneste jeg har truffet under disse månedene er en kjæreste. Venninner har blitt satt på vent.

Nå ønsker jeg å invitere en venninne på storbyferie. Vet at kjæresten blir dritsur fordi han mener at vi skal dra sammen. Han skjønner ikke at dette er måten jeg vil få venninneforholdet på track igjen. De er kjempeviktige for meg og jeg vil ikke miste de. Da får vi tid i sammen og kan starte på nytt.

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si til ham at du trenger litt jentetid til å bruke på knising, fjasing og shopping, og at du ikke tror det er noe for ham. Og at du rett og slett trenger å være litt med venninner før du mister dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville også sagt det til ham, forklart ham. Mitt inntrykk er at kjærester ofte er mindre stivbeinte og kravstore enn venninner, når det kommer til tiden din. Og mer forståelsesfulle.

Jeg sliter faktisk med dette selv, dvs har ikke nedprioritert venninnene mine til fordel for min nye kjæreste, men føler veldig på problematikken. Mine venninner benytter enhver sjanse til å si "nå må du ikke bli slik som de som forlater venninnene bare fordi du har fått deg type", eller hvis jeg en sjelden gang ikke har anledning til å komme på kafe er det "Å, du skal vel møte HAN igjen, nå, ja ja, vi kan vel ikke vente annet". Jeg har aldri vært så utslitt som nå, fordi jeg vil prøve å gjøre alle til lags og ikke dumpe venninnene mine for typen.

Skrevet

Jeg føler meg så heldig når jeg leser slikt, for jeg har verdens beste venninner, som skjønner at livssituasjonen endrer seg litt når man får kjæreste... Vi har aldri hatt noen konflikter knyttet til dette...

Når det er sagt, så syns jeg du burde forklare kjæresten din akkurat det du skrev her. At du rett og slett må legge litt innsats i å reparere venninneforholdene dine nå...

MEN, hvis det er slik at du har hatt det vanskelig de siste mnd. og kjæresten din kun har sett den "mørke" siden din, så skjønner jeg hvis han blir litt snurt når du nå retter all oppmerksomheten mot venninnene. Kanskje føler han at dere trenger litt hyggelig tid dere to sammen også nå... For å legge den vonde tiden bak dere... Kanskje kunne du tatt en venninnetur, og en kjærestetur? Trenger ikke å dra så langt heller da... En kjærestetur på hytta med rødvin, god mat og levende lys kan være kjemperomantisk. Å komme vekk fra tv, telefoner og jobb og bare konse på hverandre er rene vitamininnsprøytningen for forholdet:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...