Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg selv har trang økonomi og har lett etter feriealternativer som koster lite eller ingenting, tror jeg at det er flere som er i samme situasjon og tar herved initiativ til at vi kan dele tips, erfaringer eller ideer vi kanskje har kommet over på nettet.

Jeg begynner:

Dra på fjelltur i løypene til DNT. Hvilket jeg gjorde i fjor, med stort hell. Vi gikk ikke så langt, fordi min yngste som enda ikke var 2,5 år ikke kunne gå så fryktelig langt. Tok en løype opp til et fiskevann ca 4 km fra E6 og 5km fra togstasjonen som vi måtte ta tog til (har ikke bil nei) og levde godt på brød, tørrmelk, snurring, nystekt, selvfisket røyr og pose potetmos + posesupper i et par dager. Lå i telt.

Ikke at det var noen lang ferie, men den ga ihvertfall skikkelig feriefølelse og alle deltakerne var fornøyde og den kostet oss ca 600-700 kr, der det meste var togbiletter. Kostholdet ble faktisk billigere enn om vi hadde holdt oss hjemme.

I år ser det ut til at jeg skal ha en ferie på et par uker, der jeg jobber som aktivitetsleder + annet forefallende arbeid en del av dagen og får drive på med hester og ridning omtrent så mye jeg vil, resten av tida. Kost og losji, samt rideopplæring er betaling. I tillegg er det særdeles relevant for det jeg utdanner meg til og gir gevinst her også. Jeg fikk den fordi jeg på sett og vis tilbød mine tjenester i riktig øyeblikk, selv om det var tilfeldigheter som gjorde at de oppdaget meg.

Denne ferien skal bare jeg ha, mens ungene er på ferie med sitt faderlige opphav. Ferien med dem blir nok fjelltur i år også.

En annen type ferie jeg oppdaget på nettet er denne, som kanskje passer best for litt aktive mennesker, som kobler av når de gjør noe annet enn det de vanligvis gjør og i andre omgivelser enn de vanligvis befinner seg i.:http://www.handnesgarden.no/

Gå inn på linken: om gården, og videre inn på: arbeide her?

Finnes sikkert flere steder som dette rundt om i landet.

Nå håper jeg at flere kommer med inspirasjon, eller er det bare jeg som har dårlig økonomi og ikke bare vil sitte på hjemstedet hele ferien? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Telttur er alltid en favoritt blandt barna.

Besøke en barndomsvenninne du ikke har sett på lenge?

Familiemedlem sin hytte og ligge i telt i hagen deres noen dager?

Ta med spann, ut i marken og plukke bær?

Finne et svaberg eller en brygge og fiske?

Hopp på tur kan en finne rimelig om en ikke er en stor familie?

Rett over grensen til Sverige finnes det mange hytter/stugor til 2-400 i døgnet.

Sykkeltur?

Jobbe på en gård?

Bytte hus/leilighet med en annen familie?

Skrevet

Smart tråd! :tommelsmil: Vi har heller ikke råd til de store utskeielsene i år, så her skal jeg følge med! Har ikke tenkt ut så mange alternativer enda, men kommer jeg på noe, skal jeg skrive det her...

Skrevet

Kom på at da mamma var student, så lånte vi tante og onkels leilighet når de var på ferie. På den måten fikk vi ferie på et annet sted. Det syntes vi alle var en fin løsning, tante og onkel fikk tatt inn posten, vedlikeholdt plen og vannet plantene sine mens de var borte, og vi fikk "byferie".

Her fant jeg en interessant link:

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/03/22/364639.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...