Gå til innhold

Frisør, andre muligheter enn skole?


Moi

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om jeg kanskje kunne tenkt meg å bli frisør..

Jobber som ryddehjelp på frisørsalong nå.

Er det noen annen mulighet enn skole jeg kan gå/gjøre for å bli frisør?

Med det mener jeg videregående skole..

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottemor

jeg har en venninne som gikk rett i läre og gikk og tok yrkesrettete fag en dag i uken...utdannelsen tok i allt 4 år men det var mest pratisk....

dette kan du få mer innfo om fra utdannelses kontoret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skole vil det vel alltid være, men tenkte mer på hvordan jeg kan gå fram, f.eks. jobbe som lærling samtidig som jeg tar kveldskurs?

Vet ikke hvilke muligheter jeg har, og noen utdanningsrådgivere eller noe har jo null peil omtrent, tenkte bare om noen her kanskje hadde tatt en annerledes utdanning eller noe.. :) Hehe, forsto du mer av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

som sakt så vet jeg at i Bergen så er det en mulighet å begynne som lärling og gå på skole en dag i uken for å ta praktiske fag.

Snakk med opplärings kontoret de skal ha svarene du söker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bare et lite tips..Det er bedre å ta kontakt med opplæringskontoret eller fylkeskommunen enn å ringe en rådgiver på en videregående skole, for de har veldig lite peiling i forhold.

Husker jeg ble ganske frustrert flere ganger opp gjennom åra på videregående, men når jeg tok kontakt med fylkeskommunen, fikk jeg svar med en gang!

Håper du finner en ålreit måte å bli frisør på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan jobbe som frisørassistent, men det blir over _mange_ år, husk at vanlig frisørutdannelse er fire år; to år på skole, og to år i lære.