Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som synes tekstmeldinger ofte fører til et salig røre av frustrasjon, overraskelser og tolkinger av betydning. Noen svarer ikke på et adekvat spørsmål eller svarer på noe helt annet. Spesielt ille kan det bli med en man ikke kjenner så godt. Tenker spesielt på en man har datet. Er menn like diffuse, eller er det noen kjønnsforskjeller her?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

JA! Liker ikke når jeg og kjæresten er unna hverandre over lengre tid, og kun kan snakke sammen via sms og telefon. Vi har veldig forskjellig "språk", og han kan skrive på en veldig kald og overlegen måte, selv om jeg jo vet at han ikke mener noe vondt med det. Tror gutter ikke tenker over det, mens jenter ofte tenker for mye.

Nå er det forsåvidt greit, siden jeg kjenner ham. Men i begynnelsen analyserte jeg meldingene i hjeeeeel...

Gjest Tigress
Skrevet

Eg synst det er ei heilt grei form for kommunikasjon, eg.

Menn svarar ofte "OK", det gjer ikkje kvinner. Grovt generalisert, sjølvsagt, trur den siste meldinga eg sendte var "OK"...

Gjest ¤bella¤
Skrevet

sender ikke så mange sms. Ringer i stede, da kan jeg få svar på det jeg lurer på med en gang...

Gjest Piper
Skrevet

Jeg svarer bare med korte setninger, for jeg gidder rett og slett ikke føre en samtale på sms. Da kan man heller skrive en epost, som også går mye fortere.

Derfor foreslår jeg at du tar opp telefonen og ringer vedkommende, for da slipper du at det blir så mye frustrasjon rundt sms bruken

Skrevet
Er det flere enn meg som synes tekstmeldinger ofte fører til et salig røre av frustrasjon, overraskelser og tolkinger av betydning. Noen svarer ikke på et adekvat spørsmål eller svarer på noe helt annet. Spesielt ille kan det bli med en man ikke kjenner så godt. Tenker spesielt på en man har datet. Er menn like diffuse, eller er det noen kjønnsforskjeller her?

Hva er egentlig et adekvat spørsmål? Hvis det er denne type ord du bruker i dine sms, og i tilsvarende sammenheng, ja da forstår jeg at du får merkelige svar...

Når det gjelder sms så er det viktig å være kort og klar. Ikke verre enn det.

Skrevet

SMS er til for korte meldinger, ikke til å føre lengre samtaler på.

Om man ønsker å unngå nettopp misforståelser og frustrasjoner.

Telefon er tingen for slikt man trenger å høre tonefall for å avgjøre hva som egentlig menes.

Skrevet

For ikke å snakke om MSN. Opplever nesten like mange (om ikke flere) misforståelser på MSN enn via SMS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...