Gå til innhold

HØSTBRYLLUP

Anbefalte innlegg

Gjest Laddy
Skrevet

Hei

Samboeren min og jeg skal gifte oss høsten -09, og ønsker "høst" som gjennomgangstema for bryllupet. Vi tar veldig gjerne imot mange innspill på kreative løsninger for invitasjoner, bordkort, borddekorasjon o.l.

Gjerne løsninger hvor man tar i bruk ting fra naturen.

På forhånd, takk!

Gjest Elize
Skrevet

Hei!

Vi skal også gifte oss høsten 2009. Vi har også lyst å ha noen høst-elementer som pynt. Vi skal ha rognebær som endel av bordpynten. Ellers er vi ikke kommet så veldig langt. Men skal følge med litt her, kan jo dukke opp noen gode tips.

Også skal vi ha sjell som bordkort, skal male de selv og skrive navn på.

Skrevet

Man kan lage bordkort av stein med påmalt dekor. Rognebær var en god ide. Blomster i høstfarger som rødt, oransj, grønt, rødt. Ellers kan en eller flere av fargene også brukes som gjennomgangsfarger.

Løv kan brukes til bordpynt. Jeg tror man kan kjøpe kunstig løv i flere farger. Man kan lage til egne oppsatser hvor man bruker lav for å skjule oasisen. Lav kan plukkes og tørkes på forhånd.

Gjest Elize
Skrevet
Man kan lage bordkort av stein med påmalt dekor. Rognebær var en god ide. Blomster i høstfarger som rødt, oransj, grønt, rødt. Ellers kan en eller flere av fargene også brukes som gjennomgangsfarger.

Løv kan brukes til bordpynt. Jeg tror man kan kjøpe kunstig løv i flere farger. Man kan lage til egne oppsatser hvor man bruker lav for å skjule oasisen. Lav kan plukkes og tørkes på forhånd.

Hvor kan man få kjøpt kunstig løv?

Gjest Laddy
Skrevet

Tusen takk for fine tips. Var inne på siden du anbefalte, og der var det mye fint. Tusen takk.

Gjest nextlife
Skrevet

Vi hadde høstbryllup sist høst, med høstfarger, hvitt og perler som tema.

Invitasjonene : Malte akvarellark i høstfarger (med akvarellmaling og mye vann), og skrev ut en og en på pc med pen skrift.

Bordkort : Klipte ut asymmetriske hjerter av samme malte akvarellark, skrev navn på, og limte ståltråd i gull med perler rundt kanten.

Kirkeprogram : Skrev ut programmet på akvarellark og fikk det kopiert på en skikkelig god fargekopimaskin.

Bordpynt : Store hvite kulelys med gulltråd med perler rundt. Store, høye stettglass med vannperler i, oppi der høstblad med litt pålimte perler. (skulle egentlig ha orange roser, men rosene som kom var helt feil farge, så da var det bare å lage en plan B)

Brudebukett : Enkel, lang med 5 kalaliljer, 3 orange roser og perleband rundt stilken. Et par strå med perler på i buketten.

Kirka : Lagde små buketter med høstblad og hvit rose som ble festet på benkeradene.

Alt dette ordnet jeg selv, litt hjelp til bordpynten og kirkepynten. Det ble veldig flott.

Skrevet

Vi skal også ha høst-tema :)

'*kremfarger *kongler i forskjellige str og former

*gulldetaljer *perler

*masse t-lys *bruntoner

*gammeldagse detaljer som f.eks heklede serviettringer i kremfarge

*kongler i buketten *bordkort i tre

*trekurver m blomsterdekorasjoner i

*eple-innslag i menyen og økologisk eplesaft å drikke

*rustfargede høst-løv og kongler, i store skåler el lignende, er ganske dekorativt

Holder på med planleggingen, får nye ideer /forbedring av "gamle" hele tiden.

D er kjempeartig synes jeg :)

Skrevet

Vi gifter oss også høsten 2009 og skal ha høstfargene som tema.. så et bord dekket i brunt tema i "ditt bryllup" å det var knall stilig. Ønsker også å pynte med løv:) det er vel så langt jeg har kommer:) moro at man kan diskutere her inne hvordan man skal ha det.... kan jo få mange tips:)

LYKKE TIL alle sammen!!

Gjest Laddy
Skrevet

Tusen takk for tipsene. Noen som har flere forslag der ute?

Skrevet

Hei :)

Man trenger ikke nødvendigvis tenke kun rodt og brunt som høstfarger! Tror for eksempel at det hadde vært fantastisk fint å pynte med lyng:) Røsslyng har jo nydelig farge....

Skrevet

Vi gifter oss nå i september, og håper at høstfargene har kommet innen den tid!

Vi tenker å pynte bordet med et slags tyllstoff i oransje, enten som en løper eller mer surret rundt som en spiral.. Vanskelig å forklare..

Ellers har jeg kjøpt inn masse hvie kubbelys, og tenker å dekorere de med bast og et hvitt trehjerte.

Bordkortet vil være en cellofanpose med sjokoladebiter i, og dermed blir brunt også med i fargespekteret..

Tenkte å pynte med løv, og fant en annonse på finn.no hvor de selger oransje høstløv til 90 kroner pakka..

Tenker også på å dekorere inngangen til festlokale med granbar på hver side av inngangen..

Flere forslag tas imot med takk! :tommelsmil:

Skrevet
Vi gifter oss nå i september, og håper at høstfargene har kommet innen den tid!

Vi tenker å pynte bordet med et slags tyllstoff i oransje, enten som en løper eller mer surret rundt som en spiral.. Vanskelig å forklare..

Ellers har jeg kjøpt inn masse hvie kubbelys, og tenker å dekorere de med bast og et hvitt trehjerte.

Bordkortet vil være en cellofanpose med sjokoladebiter i, og dermed blir brunt også med i fargespekteret..

Tenkte å pynte med løv, og fant en annonse på finn.no hvor de selger oransje høstløv til 90 kroner pakka..

Tenker også på å dekorere inngangen til festlokale med granbar på hver side av inngangen..

Flere forslag tas imot med takk! :tommelsmil:

Hvor på finn.no fant du det høstløvet?

• 1 år senere...
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
Hei

Samboeren min og jeg skal gifte oss høsten -09, og ønsker "høst" som gjennomgangstema for bryllupet. Vi tar veldig gjerne imot mange innspill på kreative løsninger for invitasjoner, bordkort, borddekorasjon o.l.

Gjerne løsninger hvor man tar i bruk ting fra naturen.

På forhånd, takk!

Hei. Jeg gifter meg også høsten 09. Vi har også høst som tema. Vi ble ikke helt enige om hva farger vi skal bruke, og siden det var røde sofaer i lokalet, og grønne stoler (ja, grimme stoler) så lager vi like godt et "gammeldags" tema. Vi skal ha gammeldagse små vaser på kvert bodr (vi har runde bord), å i hver vase har vi bare små buketter blandet farger. Det blir vel en blanding av rødt, knall rosa, oragne, kansje litt gult og grønnt. Tror det kan bli stilig. Har sette flere buketter i de fargene, og det er ganske stilig. Ellers pynter jeg bordene med små telysbeholdere i flere fasonger, og lysestaker i fattigmanns sølv. Sånn er jo litt inn nå.

På e-bay har de også kunstig løv so kan brukes. Men jeg vil heller ha ekte løv som er tørket, det er finere.

Vi har liten tid å forberede bryllupet, derfor lagte vi invitasjonene hos fotograf, og printet ut på beage papir. De ble veldig fine. Bordkortene er brune som du brettet i to (slik at de står av seg selv), med en sølvkant og fersken farge over der igjen. Med hjerte på siden av navnet, det er også i sølvkant og brunt. Vanskelig og forklare, men de ble veldig fine.

Lykke til med forberedelsene :)

Skrevet

Vi skal også ha høstbryllup, men tenker å styre HELT unna de typiske fargene..

Skal ha kremfargede duker og tøyservietter, kremfargede roser i store og små vaser, masse levende lys, dyplilla og gull på detaljer på bordkort, meny osv, gull dekketallerkener, kremfargede stoltrekk.

Skal også gjøre noe spennende med noen grener, men det vil jeg ikke skrive om her ;)

Brudepikene skal ha lilla brede silkebånd i livet på kjolene sine + blomsterkrans i håret laget av lilla blomster. Jeg skal ha lilla silkebånd rundt stilkene på brudebuketten (av kremfargede roser).

Vi er ikke så glad i rødt/oransje så vi tenker at dyplilla og gull sammen med det kremhvite gjør det "varmt" nok til et høstbryllup.

Satser også på å ha MYE levende lys både på bordene og i kriker og kroker på lokalet.

Skal også ha lykter med lys eller lysslynger i trærne ute.

• 1 måned senere...
Skrevet
Vi skal også ha høstbryllup, men tenker å styre HELT unna de typiske fargene..

Skal ha kremfargede duker og tøyservietter, kremfargede roser i store og små vaser, masse levende lys, dyplilla og gull på detaljer på bordkort, meny osv, gull dekketallerkener, kremfargede stoltrekk.

Hvor fikk du tak i tøyservietter og hva koser disse?

Syntes de jeg fant var så dyre..Kan ikke bruke 5000,- kr på sevietter!Vi blir 60 stk til middag.

• 1 måned senere...
Skrevet

Nevermind!Kan leie servietter og duker...Døh!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...