Ciara Skrevet 30. mars 2008 #1 Del Skrevet 30. mars 2008 La oss si at "risikofamilie" er et begrep som nevnes i en tekst. Hvordan skal det stå? Som jeg nettopp skrev, men anførselstegn, i kursiv eller uten noenting? Dvs Det tidligere begrepet risikofamilie Det tidligere begrepet "risikofamilie" eller Det tidligere begrepet risikofamilie Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvilde Skrevet 30. mars 2008 #2 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg ville ikke merket det i det hele tatt. Vanlig skrift som resten av teksten. Sitat derimot ville jeg markert med anføreselstegn og kildehenvisning i parantes. Korkortelser kan man markere ved å skrive ordet fullt ut første gang det opptrer, og skrive forkortelsen i parantes etterpå. Det er dermed forklart, og man kan bruke forkortelsen i resten av teksten. Jeg jobber med en rapport på jobb nå, der vi har ordforklaringer til slutt. Disse ordene er ikke markert på noen som helst måte igjennom teksten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 30. mars 2008 Problemet mitt er ikke så mye når begrepet brukes, som når det introduseres. Dvs når det er begrepet som begrep som er i fokus, og ikke meningsinnholdet. Takk for innspill så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvilde Skrevet 30. mars 2008 #4 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg synes at å bruke ordet begrep forran gir den markeringen som er nødvendig. Det blir fort mye formattering/markering å holde styr på for den som leser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmela Skrevet 30. mars 2008 #5 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg ville skrevet begrepet i kursiv første gang jeg skrev det, for å vise at det var et begrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 30. mars 2008 #6 Del Skrevet 30. mars 2008 Samd med Karmela, det kan vere med på å gjere det klarare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 30. mars 2008 Takk alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #8 Del Skrevet 30. mars 2008 Det kommer an på hva slags tekst du skal skrive, men i et akademisk essay ville man gjerne ha introdusert begrepet i kursiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå