Gjest Diva Skrevet 7. mai 2003 #1 Skrevet 7. mai 2003 Jeg har søkt på forumet, men finner ikke infoen jeg trenger. Har tenkt å bestille time til voksing av legger i salong om ikke lenge. For første gang - wee EEEER så lei av høvel og skum! Men hvor lange bør hårene være før man kan vokse dem ? Det er ikke såå lenge siden jeg barberte sist, så de er ikke lange.... (første gangen jeg er irritert for at håra på leggene ikke er lange ) Er det hipp som happ hvilken salong jeg går i ? Har ikke så mange å velge imellom her i området. Pleier de fleste hudpleiere å være like flinke / proffe til dette ? Vil nødig ha en som er kjempeklønete og vil ikke at det skal gjøre vondere enn nødvendig *nervøs* Er det i tillegg noen som kan anbefale en salong i Porsgrunn eller Skien, så tas det imot med takk :D (Tror d bare er 4-6 salonger totalt men....(?)) Takknemlig for svar :D Diva
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2003 #3 Skrevet 7. mai 2003 På de vokspakkene med kaldvoksstrips som man får kjøpt står det at håret bør være 3-4 mm langt før man vokser, men jeg vet jo ikke om det samme gjelder for voksing i salong. Lykke til med voksinga da!
Gjest Diva Skrevet 7. mai 2003 #4 Skrevet 7. mai 2003 Ok. Tusen takk :D Trenger lykkeønskninger - hehe. Blir nok au som CeNedra knapt sa, men nå har jeg endelig mannet meg opp, så nå skal det gå såå bra :D Og tror absolutt det er verdt det! Da får jeg nok vente litt til i allefall Tusen takk for svar :stortsmil: Diva
Gjest Vega Skrevet 7. mai 2003 #5 Skrevet 7. mai 2003 Er det kanskje en ide å ta to paracet før man skal gjøre det? Høres vondt ut... :o
Gjest Diva Skrevet 7. mai 2003 #6 Skrevet 7. mai 2003 Kanskje det ? Hadde ikke gjort noe å minske smerten litt nei... Men det er vel fort gjort ? Takk for tipset uansett :D Meget mulig jeg blir en smule nervøs, og kanskje det hjelper med litt smertestillende ? Eller er jeg pyse da ? hehe Får se :D Diva
Gjest gjesta Skrevet 7. mai 2003 #7 Skrevet 7. mai 2003 Har du prøvd å vokse selv? Det har jeg, det gikk kjempefint, ikke gjorde det spesielt vondt heller. ( Men kanskje jeg har små hårrøtter, for jeg syntes ikke det er vondt å nappe øyebryn heller ) Jeg pleier å "spare" hår i ca to uker før jeg vokser.
Gjest Diva Skrevet 7. mai 2003 #8 Skrevet 7. mai 2003 Uff, - tør ikke :oops: Er litt feig der,- synes det er vondt å nappe øyenbryn selv til og med. Har nappet brynene hos hudpleier av og til, og det har vært bedre. Men gjør det stort sett selv. Fikk høre at jeg hadde dype hårrøtter og at det derfor gjorde litt ekstra vondt,- da hårene satt så det holdt Mulig at det da også gjelder leggene ? *au* Har tenkt litt på å vokse selv tidligere, men er livredd for at jeg bare blir sittende med guffa på leggene og jamre
Gjest gjesta Skrevet 7. mai 2003 #9 Skrevet 7. mai 2003 Kanskje lurt å gjøre det hos hudpleier første gang da ja. Lykke til. Jeg pleier å lure meg selv: tar på voks / strips, teller til tre, men drar av stripsen når jeg er kommet til to. Funker hver gang.
Gjest Diva Skrevet 7. mai 2003 #10 Skrevet 7. mai 2003 Jeg pleier å lure meg selv: tar på voks / strips, teller til tre, men drar av stripsen når jeg er kommet til to. Funker hver gang. Det var lurt ! Kanskje jeg skal prøve det neste gang :D Ha en god kveld :D Diva:)
Fru Fomle Skrevet 8. mai 2003 #11 Skrevet 8. mai 2003 Jeg har prøvd både og vokse hjemme og hos hudpleier. Det siste er definitivt å foretrekke!! Har gjort det bare en gang da fordi jeg klødde så infernalsk på leggene etterpå, MÅTTE klø meg og resultatet ble masse sår på leggene som ikke grodde før hårene begynte å vokse ut igjen etter ca. 4 uker. Så sånn spesielt fornøyd var jeg ikke. Nå har jeg lest at eight-hour-cream kan hjelpe, så nå vurderer jeg å gjøre et forsøk igjen - i salong. Bare et tips: Du kan vokse øyenbryn også, det er utrolig mye bedre enn å nappe!
Gjest Lott@ Skrevet 8. mai 2003 #12 Skrevet 8. mai 2003 AU!!!!! Jeg har prøvd å vokse selv.............. resultatet ble en hårløs flammende rød stripe foran på den ene leggen. Har aldri vokset siden.
Junebug Skrevet 8. mai 2003 #13 Skrevet 8. mai 2003 Jeg vokset leggene første gang da jeg var 20 år og ble misfornøyd. Syntes det var ren tortur, dyrt og at resultatet ikke varte særlig lenge. Det var spesielt det siste som irriterte meg. Jeg valgte å barbere leggene og vokset lårene ( lårene ble vokset en gang per sommer). Tok bikinilinja en gang hos salong led skikkelig. Det er forskjell på hudpleierne som gjør dette. Hadde røde merker etter en voksbehandling på lårene i flere uker. Noen hudpleiere er heller ikke så nøye med å ta alle hårene - det er irriterende det!! Komme hjem å finne mange hår som er oversett... Nå er jeg blitt 31 år og tenkte det var på tide å prøve igjen. Tok legger, lår og bikinilinje og syntes ikke det gjorde så vondt. Det er selvfølgelig ubehagelig, men ikke tortur som da jeg prøvde første gangen. Hudpleieren jeg var hos var veldig flink, men kanskje hårene ikke sitter så hardt som før? Jeg tror ikke jeg har fått høyere smerteterskel med alderen, heller tvert i mot. Det har også tatt mye lengre tid før håret gror ut denne gangen vokset leggene. Dessverre kan jeg ikke anbefale noen salonger i Skien siden jeg ikke har vært i salong der, men skal du til Oslo bør du ta en tur innom Clinic 81. Der er de flinke!! Det var der jeg var sist gang.
Gjest Diva Skrevet 8. mai 2003 #14 Skrevet 8. mai 2003 Tusen takk skal dere har fort tips :D Skal sjekke ut Clinic 81 God kveld til dere! Klem,Diva 8)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå