Gjest Laddy Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Hei Vi er en familie på fire som er klare for å skaffe en hund. Vi har lest om de fleste hunderasene, og har kommet til at Russisk Tsvetnaya Bolonka er en hund som vil passe familien perfekt. Men, vi er en "førstegangs hundefamilie", og lurer derfor på: Er det en fordel å velge en valp fremfor en eldre hund? (for - mot)? Er det forskjell på adferden hos tispe kontra hanhund? Noen der ute som har kjennskap til denne hunderasen? (eier en selv)? Er det norske oppdrettere av denne rasen, eller må man til Sverige? På forhånd, takk!
Frey Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Her finner du en side som viser et par oppdrettere av rasen i Norge. Men siden dere er førstegangseiere av hund så ville jeg kanskje valgt en mer tallrik rase. Dette fordi det er lettere å finne hjelp til raserelaterte saker. Bare en tanke Selv vet jeg ikke mer om rasen at den ikke er godkjent som rase av FCI og NKK, og vil derfor bli som en blandingshund å regne i endel sammenhenger.
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Hei hei Jeg er eier av bolonkaen på hjemmesiden i linken. Dvs eier av en herlig Bolonka som heter Theo. Frey har en gode kommentarer her og alt stemmer. Det er er nok en fordel å iforhold til mange sider av hundeholdet lettere å ha en tallrik rase. I norge vil du ikke kunne få registrere hunden din i NKK og rasen er heller ikke internasjonalt godkjent i FCI. Dvs at du får ikke stille hunden på utstilling . Som sagt vil den i Norge av mange regnes som en blandingshund også i forhold til forsikring. I Sverige stiller det med registrering seg litt andreledes pga. Svensk kennel klubb registrerer rasen i ett annexregister. Dette kan du lese mer om på siden. Og eventuelle andre spørsmål i forhold til registrering, oppdrettere o.l tar jeg også imot. Russisk Tsvetnaya Bolonka er en herlig rase og som førstegangs hundeeierfamilie er heller ikke noen hindring for å velge rasen. Send meg en Mail så kan jeg skrive i massevis om rasen. Har ihvertfall (selv om jeg er litt inhabil) masse fint å si om rasen. Mail info finner du på hjemmesiden i linken ovenfor. Hilsen Nina og Theo
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 VI ER OGSÅ FØRSTEGANGS HUNDE EIER MED 2 BARN, SOM HAR EN 4 MND.GAMMEL BOLONKA, SOM HETER MORRIS. DET ER EN NYDELIG HUND, MED ET FANTASTISK LYNNE. JEG VIL ANBEFALE STERKT Å FÅ DENNE RASEN. LETT Å TRENE (tidligere sirkushund) ELSKER MENNESKER.. LYKKE TIL
Gjest Hei hei du med Morris Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 VI ER OGSÅ FØRSTEGANGS HUNDE EIER MED 2 BARN, SOM HAR EN 4 MND.GAMMEL BOLONKA, SOM HETER MORRIS. DET ER EN NYDELIG HUND, MED ET FANTASTISK LYNNE. JEG VIL ANBEFALE STERKT Å FÅ DENNE RASEN. LETT Å TRENE (tidligere sirkushund) ELSKER MENNESKER.. LYKKE TIL Hei hei håper du kikker innom igjen. Jeg hadde blitt så glad om du tar kontakt på mail og sender ett bilde av Morris. Jeg har opparbeidet ett lite arkiv med bilder av andre bolonka på hjemmesiden min www.freewebs.com/bolonkazwetna Hygglig å se at flere liker rasen, send meg en mail hadde vært morro å komme i kontakt med enda en med bolonka. Hilsen Nina
Gjest Gjest_Marita_* Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 VI ER OGSÅ FØRSTEGANGS HUNDE EIER MED 2 BARN, SOM HAR EN 4 MND.GAMMEL BOLONKA, SOM HETER MORRIS. DET ER EN NYDELIG HUND, MED ET FANTASTISK LYNNE. JEG VIL ANBEFALE STERKT Å FÅ DENNE RASEN. LETT Å TRENE (tidligere sirkushund) ELSKER MENNESKER.. LYKKE TIL Hei, jeg er også interessert i denne rasen og vurdere. Vi er også en familie på 4 og har aldri hatt hund, så nå lurer jeg på om hvor dere fikk tak i hunden? Måtte dere til sverige? Jeg har også forstått at det er forskjell på tysk og russisk? Marita
Gjest Gjest_Hedvig_* Skrevet 27. mai 2009 #8 Skrevet 27. mai 2009 (endret) Hei, jeg er også interessert i denne rasen og vurdere. Vi er også en familie på 4 og har aldri hatt hund, så nå lurer jeg på om hvor dere fikk tak i hunden? Måtte dere til sverige? Jeg har også forstått at det er forskjell på tysk og russisk? Marita Hei! Eg bur i Sogndal i Sogn og Fjordane her i Norge =) Bur ca 1 km frå Norges første Bolonka Tsvetnaya oppdretter, og kjenner dei godt! Så for deg som lurte på det, så får du tak i bolonka i Norge... trur faktisk det er to oppdrettere no i Norge.. =) =) Endret 28. mai 2009 av Trampe
Gjest Interessert gjest Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 Noen som vet hva man må betale for en slik hund ca?
Gjest Gjest - undrer Skrevet 28. februar 2010 #10 Skrevet 28. februar 2010 Noen som vet hva man må betale for en slik hund ca? Ingen som vet hva prisen på en slik hund ligger på? Betaler man mindre for disse siden de ikke er registrert? Er det noen 'vanlige' plager/problemer disse hundene bruker å ha? Håper noen kan gi litt info
Phaedra Skrevet 3. mars 2010 #11 Skrevet 3. mars 2010 Tråden er ryddet iht KGs regler. Du kan ikke poste innlegg som inneholder: * Identifisering av deg selv eller andre gjennom for eksempel fullt navn, adresse, eller telefonnummer. Phaedra, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå