Gjest Wolfmoon Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Advokatfirmaet Simonsen ber nå nettleverandører videresende en egenerklæring til kunder advokatfirmaet mener har bedrevet ulovlig fildeling. Forbrukerrådet. Hvordan ville du ha reagert hvis du fikk et slikt brev i posten? Og ville du ha skrevet under på det? Synes du ellers det er riktig at internettleverandører skal holdes ansvarlig for lovbrudd deres kunder begår?
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Forbrukerrådet. Hvordan ville du ha reagert hvis du fikk et slikt brev i posten? Og ville du ha skrevet under på det? Synes du ellers det er riktig at internettleverandører skal holdes ansvarlig for lovbrudd deres kunder begår? Dette brevet viser hvor svakt Simonsen & Co står juridisk med saken sin. Nei, jeg ville ikke skrevet under, og de som gjør det bør beskyttes mot seg selv. I Norge står politi og påtalemyndighet for etterforskning, ikke advokatfirmaer.
Supraspinatus Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 (endret) Forbrukerrådet. Hvordan ville du ha reagert hvis du fikk et slikt brev i posten? Og ville du ha skrevet under på det? Synes du ellers det er riktig at internettleverandører skal holdes ansvarlig for lovbrudd deres kunder begår? Hvis leverandøren med vilje leverer en tjeneste til noen de vet helt sikkert skal bruke denne tjenesten til ulovlig virksomhet: Ja. Kan en internettleverandør vite dette sikkert? - Jeg tviler. Kan man bevise at internettleverandøren vet/visste om lovbruddene, uten at man bryter noen form for andre lover? Lite trolig. Skal bensinstasjoner straffes hvis en pyroman kjøper bensin og bruker den til å sette fyr på noe? Eller en bilforhandler, fordi en bil ble brukt til fyllekjøring? Jeg hadde ikke signert på noe sånt. Endret 30. mars 2008 av Supraspinatus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå