Gå til innhold

HVA ER NORMALT?

hvor mye koster et bryllup med ca 100 gjester?  

1 stemme

1. 1. hvor mye koster et bryllup med ca 100 gjester?

• 30000-50000
      4
    • 50000-80000
      11
    • 80000-110000
      17
    • 110000-
      11

Fremhevede innlegg

Skrevet
selvfølgelig kan man spare, og det er jo det en bør, hvis ikke foreldre betaler.

men det var en i tråden som nevnte at de hadde tenkt å ta opp lån, men svigemor kom frem. Derfro spurte jeg mitt spm, eller ropte ut min frustrasjon

Har ingen problemer med å se at det kan virke utenkelig for enkelte, samtidig er det viktig å huske på at folk er forskjellie, og har forskjellig syn på saker og ting - f.eks. hvor mye et bryllup skal koste, hvem som skal betale for det osv osv osv.

Det er selvfølgelig greit å være uenig med folk, men det beste er hvis man da er uenig, men allikevel respekterer at andre velger/mener annerledes enn en selv.

Mvh Pusekatt

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

jeg reagerer på at laveste kategorie er 30-50 000..

det er da vel absolutt normalt å bruke under 30000 også..!!

mange velger å gjøre det hele svært enkelt.. ikke feire i det hele, invitere noen få venner på restaurant, ha familiemiddag hjemme osv..

selv ville jeg aldri bruke så mye som 30 000! og det synes jeg at jeg skal ha like stor respekt for som de som velger å bruke over 100 000 skal ha for sine valg...!

Skrevet
Hvem har nevnt noe om å ta opp lån?

Jeg har nevnt å ta opp lån. Og vi kommer til å ta opp lån for å klare å betale alt til bryllupet. Utgangspunktet var at svigermor skulle betale det vi evt. måtte ta opp i lån, men i stedet har hun betalt bryllupsreisen.

Min kjære er enebarn og svigermor sitter med god inntekt i tillegg til å eie 2 leiligheter til 2 mill hver, hus til 3 mill, en ny Golf og ei hytte til 1 mill - og så har hun visst noen hundre tusen i aksjer her og der. Litt drypper det på klokkeren liksom... Vi sitter med studielån på 500.000 og billån på 200.000. Vi betaler ikke husleie eller olje til fyring, bare strøm og oppussingskostnader.

:oops:

Så noen titusen er ikke noe problem for oss å ta opp i lån for å finansiere bryllupet, nå som vi skal refinansiere billånet (til boliglån, med sikkerhet i svigermors hus vi bor i) uansett. Vi har godt med aksjer vi kunne ha solgt, men velger å vente på "bedre tider".

Men, litt objektivt sett høres sikkert dette helt sprøtt ut. Jeg bryr meg ikke så mye med økonomien her i hus. Jeg får og bruker min lønning, jeg. Så får min kjære av meg om han er blakk og jeg får av ham når jeg trenger det. Bil til 450.000 er for meg uhørt å kjøpe. Bryllupsreise til 50.000 er for meg uhørt! Og til slutt fotografpakke til 20.000 er horribelt mye penger! Men vi klarer oss, og det godt. Min kjære har god økonomisk sans, så han får styre i vei. Det blir ikke så pinlig, om jeg ikke tenker på det ...

:-)

Gjest Anonymous
Skrevet

:evil:

mange velger å gjøre det hele svært enkelt.. ikke feire i det hele, invitere noen få venner på restaurant, ha familiemiddag hjemme osv..

selv ville jeg aldri bruke så mye som 30 000! og det synes jeg at jeg skal ha like stor respekt for som de som velger å bruke  over 100 000 skal ha for sine valg...!

:roll: spørsmålet var vel hvor mye en brukte på et bryllup med ca 100 gjester, ingen har sagt at det er unormalt å bruke under 30000 på et bryllup... synes at folk bør lese teksten før de "snapper". :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

selv ville jeg aldri bruke så mye som 30 000! og det synes jeg at jeg skal ha like stor respekt for som de som velger å bruke  over 100 000 skal ha for sine valg...!

viss det er noen her som greier å bruke mindre enn 30000 på et bryllup med 100 gjester, blir jeg takknemlig viss de forteller meg hvordan... :hoppe:

Skrevet

Vi skal ha 53 til middag og 120 til kaffe og vi bruker 30 000 kroner. Kuvertpris for våre middagsgjester (mat inkl. all drikke til maten) blir på 82 kroner :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan jeg bare spørre hva hvordan du klarer det, Monja?

Stresser mye med kostnader, så noen tips om hvordan du greier å få kuvertprisen ned til 82 kroner hadde vært genialt :wink:

Skrevet

Vi kjøper 15 kilo oksekjøtt - 1000 kroner

Vi kjøper poteter og grønnsaker og saus - 600 kroner

Vi kjøper vin til forrett og hovedrett - 2500 kroner.

Sum: 4100 kroner : 50 personer = 82 kroner :sjarmor:

Forretten kommer utenom og er selvfisket laks. Svigerfar og min tilkommende mann lager hovedretten selv.

Vi synes det er genialt vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...