Gå til innhold

HVA ER NORMALT?

hvor mye koster et bryllup med ca 100 gjester?  

1 stemme

1. 1. hvor mye koster et bryllup med ca 100 gjester?

• 30000-50000
      4
    • 50000-80000
      11
    • 80000-110000
      17
    • 110000-
      11

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

:oops: lurer på hva folk betaler for et bryllup med hundre gjester... :oops:

:wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink:

Skrevet

Alt er normalt og alt er unormalt.

:P

Ingen her er i stand til å definere hvilke rammer som er normale for et slikt spørsmål. Og det har ikke noe å si hva et bryllup koster - jeg trodde vi var enige om det!

Vi lagde et budsjett for å kunne vite hva vi trenger i lån. Der kom vi til 150.000kr, men det er sprengt for lengst. Hittil har vi ikke spart opp penger (eller tatt opp lån), men brukt av de ordinære lønningene våre.

Takket være en pengesterk svigermor, blir normalen for oss hevet betraktelig :oops:

Skrevet

Vi har invitert 88 stk ( det blir altså 90 stk med oss selv hvis alle kommer). Jeg trodde i utgangspunktet at jeg skulle få det til å bli ganske billig, ettersom vi kjøper klær osv billig i utlandet. Men når middagen alene koster 250,- per kuver så blir jo dette alene 22500,- og dette er ett av de billigere alternativene. I tillegg så kommer jo vin til maten, alkohol generelt i baren, fotograf, klær, blomster osv, osv, osv.... Må nok regne med over 50000,- ja. Med mindre man har evner og kapasitet til å gjøre alt selv, da. Det skulle det gå an å spare litt på... :wink:

Skrevet
Alt er normalt og alt er unormalt.

:P

Veldig bra sagt. Vi skal ha 42 til middag og ytterligere 20 på kaffe. Vi er nå oppe i 190 000,- (bryllupsreise inkl, middag og fest på restaurant hvor vi ikke får ha med noe selv, fri bar og levende musikk), så hvis vi skulle hatt 100 gjester hadde det fort blitt over 300'..

Skrevet

Vi skal ha hundre gjester sånn omtrent og har en budsjett på ca 130.000.

Skrevet

Vi skal ha 40 gjester og har et budsjett på 50000kr! :D

Skrevet

Vi blir ca. 55 stk., budsjettet vårt er vel på 60-70 000. (Men da er ALT med altså - soltimer i forkant, gaver til forlovere og toastmaster i etterkant osv.)

Tror ikke det ville blitt dobbelt så syrt med 100 gjester akkurat - mye av det man bruker penger på er jo det samme uansett hvor mange det blir (alt utstyr til brud og brudgom, frisør, fotograf etc.).

Jeg for min del kunne aldri tenke meg å bruke over 100 000 på et bryllup. Men noen bruker gladelig både 100 og 200 000. Så jeg sier som 14062003: Alt er normalt og alt er unormalt!

Skrevet

oj..ehem.. jeg skal i bryllup i juni til et vennepar til sambo, han fortalte at de hadde bedt 60-70 stk. og kuvertpris på mellom 1000 og 1300!!! kan dette være mulig?? men når stardust skrev at de hadde kuvertpris på 250,- begynner jeg å lure på om min kjære sambo har misforstått, eller at de har kødda litt m ham...

ellers kommer vel bryllupet deres opp i ihvertfall 150 000, 200 000?

Skrevet
kuvertpris på mellom 1000 og 1300!!! kan dette være mulig?? men når stardust skrev at de hadde kuvertpris på 250,-

ellers kommer vel bryllupet deres opp i ihvertfall 150 000, 200 000?

En kuvertpris på tusenlappen er helt normalt på steder som gir deg "alt" - til middag vel og merke. Vi har en kuvertpris på kr. 425,- Dette inkluderer kokk, servise og bestikk - og 3 retter, med hovedrettservering 2 ggr. Kokken jobber på juniorlandslaget i kokkeri (elns). Andebryst er vel ikke av den billigste råvaren, ei heller hjemmelaget is?

Med 50 gjester, blir det kr. 50.000,- for middag. Kanskje også fri bar en innberegnet? Har de spart på andre områder, bør det ikke totalt bli så dyrt. Hadde vi valgt å ha bryllupet på Villa Sandvigen, hadde vi måtte spare drastisk på andre områder. Men i stedet for kr. 30.000,- for middag (pluss barutgifter etterpå), betaler vi nå kr. 12.500,- for middagen. Baren har vi spart masse på å kjøpe inn selv i Sverige (all drikke til 40 drikkeglade mennesker kommer på under kr. 10.000,-)

Skrevet

ok, da var det kanskje ikke så gæli allikevel da... hun er enebarn, tror foreldrene sponser hele bryllupet, blir nok ikke spart på noe..

(kjempemoro å lese sidene her, får lyst til å gifte meg med en gang, men når jeg ser hvor mye det koster, tror jeg det blir MANGE, mange år til...)

Skrevet
....kuvertpris på mellom 1000 og 1300!!! kan dette være mulig?? ....ellers kommer vel bryllupet deres opp i ihvertfall 150 000, 200 000?

JA, det er mulig. Der vi skal ha vårt bryllup har de en kuvertpris på 1300,-. Da kommer baren utenom. Budsjettet er 190 000,-.

Skrevet

Sjekket akkurat budsjettet/regnskapet fra vårt bryllup i august i fjor. Totalen (mulig noen småting har blitt glemt, men vi var ganske nøye på å skrive opp alt) ble på 35.000 med 72 gjester til middag. Kjolen min var den klart største utgiften! :wink: Her er ikke bryllupsreise tatt med, da vi måtte utsette den til i år. Tar man den med, så kan nok budsjettet dobles...

Det må sies at vi gjorde veldig mye selv, fikk lov å trykke opp alt av papirer på jobben til mannen, familen bakte kaker, lagde selv forretten og desserten, kjøpte alkoholen i Sverige og på tax-free osv.

Hva som er normalt og ikke er umulig å si... En kollega som giftet seg helgen før brukte 170.000 (tror det var med reise). De fikk alt ordnet for seg, var bare og fant lokaler, sa hvilken smak de hadde og hva slags meny de ønsket, og så ble alt klargjort. Begge deler er like normalt, tror jeg :D

Skrevet

Vi har inviteret 78 til middag og har et budsjett på ca 75 000 kr og da er ikke bryllupsreisen inkludert.... :-? Men jeg synes ikke det er den verste prisen. Nå har vi heldigvis en del kontakter som ordner ting gratis for oss og vi har leid lokale til en billig penge. Da det er folkehøgskolen min far er rektor på. Så jeg er ikke så forskrekket over det. Man gifter seg tross alt (forhåpentigvis) bare en gang i livet. :)

Skrevet

Hvor skal alle dere som har så lave kuvert priser feire bryllupene deres??

Har forsatt ikke snakket med noen som er på under 1000,-

Gjest Helenius
Skrevet

Vi betaler mellom 280 og 400 kroner per kuvert avhengig av hva vi velger som meny (pluss 45 for hver til kaffe, da er kakene ikke inkl.) - men gifter oss på Sørlandet. Såvidt jeg vet er det ikke verdensklasse på maten, men jeg tror den er mer enn god nok. Jeg har fått inntrykk av at alt er mye dyrere i Oslo! Selv om kuvertprisen ikke er så uhyggelig, blir det jo dyrt allikevel. Drikke kommer i tillegg til den kuvertprisen jeg nevnte. Vi regner med mellom 80 og 90 tusen med 65 middagsgjester, da er alt unntatt bryllupsreise inkludert (for den får vi verken tid eller råd til nå!)

Skrevet
Hvor skal alle dere som har så lave kuvert priser feire bryllupene deres??

Har forsatt ikke snakket med noen som er på under 1000,-

Vi hadde vårt bryllup et eget lokale og laget både forrett og dessert selv. Da blir kuvertprisen forholdsvis lav. I vårt tilfelle under 180 kr.

Gjest Anonymous
Skrevet

Himmel og hav, tar folk opp lån for å feire bryllup, det blir helt feil i mine øyne.

Skrevet
Himmel og hav, tar folk opp lån for å feire bryllup, det blir helt feil i mine øyne.

Hvem har nevnt noe om å ta opp lån?

Skrevet

Hørt om sparing?

loolaa

Gjest Anonymous
Skrevet

selvfølgelig kan man spare, og det er jo det en bør, hvis ikke foreldre betaler.

men det var en i tråden som nevnte at de hadde tenkt å ta opp lån, men svigemor kom frem. Derfro spurte jeg mitt spm, eller ropte ut min frustrasjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...