Selma83 Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 (endret) Skal til Miami i August med ei venninne. Ingen av oss har vært der. Hørt det er mye party, shopping og kjendisfaktor. Ellers er jeg blank. Kunne dere git meg noen tips, what to do what to see? Noen hotelltips? Vi vil gjerne ikke bo dyrere enn 300,. pr person pr. natt. Vi er videre ikke kravstore. :kaffe: Venter på masse tips! Endret 30. mars 2008 av Selma83
Nenita2 Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Jeg skal også til Miami i sommer og er ute etter et bra hotell på stranda. Samme prisklasse som Selma. Det er likegyldig for meg om det er en "hip" sone eller ikke, men det må være fin strand!!! Tar gjerne imot tips! Har litt lyst å leie bil og kruse nedover Florida Keys med badedrakten lett tilgjengelig... Og så vil jeg jo shoppe litt of course. Så hotellet må ikke ligge for langt unna alt mulig (selv om jeg regner med vi skal ha bil)
KristineT Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Jeg skal også til Miami i sommer og er ute etter et bra hotell på stranda. Samme prisklasse som Selma. Det er likegyldig for meg om det er en "hip" sone eller ikke, men det må være fin strand!!! Tar gjerne imot tips! Har litt lyst å leie bil og kruse nedover Florida Keys med badedrakten lett tilgjengelig... Og så vil jeg jo shoppe litt of course. Så hotellet må ikke ligge for langt unna alt mulig (selv om jeg regner med vi skal ha bil) Hei. Jeg har vert i Miami mange ganger og har stort sett bodd på forskjellige hoteller. Anbefaler å sjekke hotels.com for dei har en god del tilbud. Om du vil vere i selve byen Miami så bør du bo i nærheten av Miami beach om strand er viktig for deg. Det finnes mange forhodsvis billige hoteller i gata bak stranda. Men dette er avhengig av når dere skal vere der. Prisene kan variere veldig fra uke til uke. Vi var der i okt/nov i fjord og fant et hotell som var billig og så var vi der i feb i år og da kostet det samme hotellet en del mere. Et hotell som heter Catalina hotell er et veldig flott og greit hotell. Men det koster i gjennomsnitt 690 kr natten. Men da er det inkludert frokost (Noe som IKKE er vanlig i USA) Ellers så har jg bodd på Essex hotell som heller ikke er langt fra Stranda. Det ligger i collins ave. Bor dere i den gata så bor dere sentralt. Vi har også bodd ei natt på clay hotel i 1438 Washington Ave. Det var IKKE et fint hotell, ,men sentralt og rimlig. Og så er det en del koslige resturanter rett ved hotellet. Men jeg anbefaler veldig å satse på leige bil. Da det er lange avstander. Bare ver klar over at det kan lønne seg å bestille leige bil i norge. Vi leide bil en gang der nede og det vart mye dyrere. (Bestill på nett for å få best pris) Ang shopping så er det tusenvis av muligheter. Jeg anbefaler Dolphin mall. Det er et gedigent kjøpesenter med et vanvittig utvalg. Der har dei alt fra det dyreste designer butikker til fabrikk utsalg osv. Bayside shopping er også vert et besøk, men der er det ikke så billig. Om det er mere dere lurer på så bare spør. Miami er uansett en flott by, med mange ting å finne på.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Kilroy har gode priser på leiebil gjennom AVIS hvis du er under 25 (slipper å betale ekstra gebyr for dette og for ekstra sjåfør). Vet ikke om det slår alt du finner på andre sider, men ring dem når du har funnet beste pris og spør om de har noe bedre (prisene de har på nettsiden er andre enn i butikken, så ta en telefon for å få riktig pris). Hotels-for-everyone.com er en annen side å søke etter hoteller på. Her kan du reservere mange av hotellene uten å betale depositum (gratis å avbestille fram til et par dager før avreise). Sjekk også hotellenes hjemmesider når du har funnet nor på "søkesider", noen ganger er det billigere der. Husk også å sjekke pris på parkering, det hjelper lite med billig hotell hvis parkering koster like mye. Sjekk også tripadvisor.com og frommers.com for tips om hoteller (men ta de beste og dårligste anmeldelsene med en klype salt, har hørt at de beste ofte er fra hotelleierne selv og de dårligste er fra konkurrentene) God tur!
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Vi bodde på Dorchester Hotel når vi var i Miami sist, flott Art Deco hotel (også med leiligheter) som hadde en fantastisk nydelig bakhage og bassengområde. Prisen pleier å ligge på $120 pr natt, noe som er rimelig tatt i betraktning belighenhet, standard og service! Ligger rett over gaten for strandområdet på South Beach. Husk å spise på Jerry's Famous Deli når dere er der!
Ce'Nedra Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Leiebil er et must ja. Jeg var ikke forberedt på hvor store avstander det var der, og det var omtrent ikke lagt opp for at man kunne gå noe sted. Vær klar over at det finnes parkeringsplasser mange av stedene hvor det er Valet-parking.. Det visste ikke vi, så vi betalte nok i overkant av hva vi hadde trengt.. Ellers er det ikke så dyrt med taxi som det er i Norge, men det blir fort penger av det også.. Var ikke så billig som jeg trodde, men igjen kanskje pga. av alle de store avstandene.. Og man bør bestille leiebil på forhånd ja. Vi trodde vi skulle klare oss uten, og det ble dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå