Gjest Bolledeig Skrevet 30. mars 2008 #21 Skrevet 30. mars 2008 Takk for tipset! Vet noen om gode sider som viser hvordan man skal gjøre øvelsene helt riktig, gjerne med bilder? http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/ Her finnes hver tenkelige og utenkelige øvelse illustrert, og er inndelt etter "hjelpemiddel" stang, manualer, kroppsvekt+++
Supraspinatus Skrevet 30. mars 2008 #22 Skrevet 30. mars 2008 (endret) Hvis dere mener det så er det bare å begynne for meg da. Jeg trodde man skulle være litt forsiktig i begynnelsen, men det er vel kanskje ikke vits.. 1 liter med vann veier 1kg, med denne kunnskapen så kan du fylle opp en 1,5L brusflaske med vann og løfte denne. Det er også drøssevis av ting du kan løfte som veier 1Kg. Feks en pose mel i en vanlig handlepose som du knyter litt stramt til hånden. Trening er ikke bare det fysiske du gjør under selve økten. Det er også forberedelser og ting å tenke på etterpå. Her er et par ting som du kan tenke litt på. Det finnes sikkert flere, men jeg kommer ikke på flere ting i farten. - Kosthold - Treningen gir deg ingenting hvis ikke kroppen har energi eller midler til å bygge seg opp igjen. Spis sunt og riktig. Du må ha riktig inntak av energi, så unngå å gå i minus (slanke seg). (Men dette er jo avhengig av målene dine da, hvis målet er å gå ned i vekt, så må du tenke litt annerledes på dette. Det går ikke an å få mer muskler og mindre fett samtidig. Prosessene for dette er mer komplisert enn det jeg orker å forklare nå) - Holdning og motivasjon - Tenk positivt, ikke tenk at "nei, dette er så tungt at jeg kommer ikke til å klare treningen uansett, jeg kan bare gi opp nå". Du klarer dette. Selv om du skal begynne rolig, så betyr det ikke at du skal gjøre 12 repitisjoner med lettest mulig vekt. Det er tungt å trene, bli vant til det. Det gjør heller ingenting om du bare klarer 8 eller 6. Neste gang klarer du sikkert 10! - Hvile/restutisjon - Etter trening må kroppen og musklene få hvile før du trener igjen. Avhengig av intensiteten trengre kroppen tid (Og ikke minst mat) for å innhente seg. Normalt sier man fra 24-36 timer. - Søvn - Uten tilstrekkelig søvn slutter kroppen å fungere optimalt. De viktigste prosessene i kroppen blir prioritert. Bygge muskler er ikke en prioritert prosess. - Væske - Hører egentlig under kosthold, men jeg nevner det fordi om. Kroppen trenger væske for å ikke bli dehydrert. Drikk nok, men ikke for mye. Endret 30. mars 2008 av Supraspinatus
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #23 Skrevet 30. mars 2008 Dersom du vil kjøpe løse vektskiver får du det på Europris, om ikke prisen er endret er det kr 15 pr. kg. Det finnes i alle fall 0,75 kg skiver, mulig 0,5 også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå