Gjest Ikke i dag Skrevet 7. mai 2003 #1 Del Skrevet 7. mai 2003 Så etter nesten 3 års ventetid dumpet det brev ned i postkassen i går med tid for innleggelse til denne operasjonen. Er det noen her som har tatt denne operasjonen som kan komme med erfaringer om hvordan det var. Dersom noen har tatt den gjennom det offentlige kunne det vært veldig kjekt å høre hva som skjer når jeg kommer inn på sykehuset osv. Håper på svar fra dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 8. mai 2003 #2 Del Skrevet 8. mai 2003 Hei Ser at ingen har svart deg enda. Har ikke hatt noen bukplastikk, men jeg kunne gjerne tenkt meg til å tatt en. Har fått hengemage, strekkmerker og tatt keisersnitt med snittet fra navelen og ned. Så jeg har nesten en rompe på magen også. Har ikke turt å snakke med legen min om det, er litt redd for at han skal synes at det ikke er gæle nok. Tenker litt på privatklinikker da. Ville bare ønske deg lykke til og kanskje du kunne skrive noen ord her etter at du er ferdig med operasjonen. Klem fra Johanna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke i dag Skrevet 8. mai 2003 #3 Del Skrevet 8. mai 2003 Tusen takk. Jeg gleder meg masse da, men gruer meg noe helt enormt også. Jeg syns du skal høre med legen din jeg, om han ikke syns det er gale nok så skriver han ikke en henvisning så er den saken glemt liksom. Men det er lang ventetid på det offentlige da. Jeg tenkte og sånn, men nå er jeg her da og skal opereres om 12 dager. Skal fortelle hvordan det gikk etterpå ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vibbi Skrevet 10. mai 2003 #4 Del Skrevet 10. mai 2003 Til Johanna som ikke vil snakke med legen sin om problemet: det skal du bare gjøre! Ingen problemer er for små! En bekjent av meg hadde akkurat samme problem som deg, og for henne var det virkelig et problem, slik at det gikk ut over psyken hennes! Det var ikke noe å lure på for legen hennes, hun får dekket dette inngrepet + at hun får dekket oppstamming av brystene. Stå på du!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tes1 Skrevet 10. mai 2003 #5 Del Skrevet 10. mai 2003 Kan dere si hva som skal til for å få denne operasjonen gjort av det offentlige? Trodde det bare var private klinikker som gjennomførte bukplastikk. Har også store problemer etter to keisersnintt. Så jeg kan faktisk få dette til gjennom fastlegen min? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke i dag Skrevet 10. mai 2003 #6 Del Skrevet 10. mai 2003 Heisann Tes1 Du må først ta det opp med fastlegen din. Du får det ikke gjennom det offenlige dersom det er en åpenbar kosmetisk operasjon som de sa til meg. Det vil si at det må være en god grunn for å ta den. For meg er det det at jeg har ganske masse + at det går litt på psyken og da, jeg gremmes over magen i så stor grad at jeg går ikke på strand eller i svømmehall. Uansett hvor mye jeg tar av går jeg i store klær osv. Men til forløpet fastlegen sender en rekvisijon til plasten på sykehuset. Så blir du innkalt til vurdering der og satt på venteliste. Så går tiden da og som sagt for meg har det nesten tatt 3 år på venting før det skal skje. Men det blir gjort i det offentlige og så snakk med fastlegen din du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 10. mai 2003 #7 Del Skrevet 10. mai 2003 Til ikke i dag Har du mye du skal ha vekk fra magen? Har du slanket deg noe? eller har du måttet slanke deg i forkant av operasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke i dag Skrevet 10. mai 2003 #8 Del Skrevet 10. mai 2003 Hei Johanna Ja det er en del som skal vekk ja, etter tre svangerskap og overvekt siden tenårene så er det ganske mye. Og slanke meg måtte jeg ja. Men jeg fikk ike noe sånn spesifikk vekt jeg måtte ned i, men jeg måtte gå ned så masse som jeg ville ned i og holde det stabilt en stund før operasjonen. Så jeg håper de syns jeg er tynn nok da når jeg kommer inn. Men fra det tyngste jeg har vært før jeg begynte å slanke meg har jeg tatt av mellom 25- 30 kg. Og retsen trenger jeg og vil ha :)Mn jeg er ingen tynn og slank person nå heller, og det blir jeg vel aldri for det har jeg bare ikke benbygning til :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2003 #9 Del Skrevet 10. mai 2003 Jeg har slanket meg 40 kilo, og magen ser ut som et trekkspill. Den henger og slenger, og er stapp full i store og små strekkmerker. Overarmene er også mindre pene! Dette er noe som plager meg veldig, og INEGN får se kroppen min naken pga dette. Jeg har vurdert om jeg skal sjekke inn på en privatklinikk, men har desverre økonomi til det. Må si jeg ble positivt overrasket over at dette i noen tilfeller kan bli støttet av det offentlige. For jeg tror absolutt kroppen min er ille nok, for å si det slik. Men kan spiseforstyrrelser hindre meg i å bli vurdert? (med mindre jeg blir behandlet for spiseforstyrrelsene? Dette var da ingen svar på innlegget... men jeg sender det ut allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke i dag Skrevet 11. mai 2003 #10 Del Skrevet 11. mai 2003 Det med spiseforstyrrelser vet jeg ikke om kan være noen stopper. Det burde jo ikke det da i mange tilfeller, men det kommer vel kanskje ann på hvor sterk den er. Jeg syns du skal snakke med legen din jeg og lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 19. mai 2003 #11 Del Skrevet 19. mai 2003 Til Ikke i dag. Hvis jeg ikke har regnet helt feil så er det i morgen du skal opereres. Ville bare ønske deg lykke til. Og håper du forteller meg om hvordan det har gått. Lykke til, jeg skal tenke på deg. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #12 Del Skrevet 19. mai 2003 Johanna Tusen tusen takk. Ja det er i morgen ja, og jeg skal komme med full oppdatering etterpå, det lover jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 19. mai 2003 #13 Del Skrevet 19. mai 2003 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 19. mai 2003 #14 Del Skrevet 19. mai 2003 Til gjest som spurte om bukplastikk og spiseforstyrrelse. Jeg som svarer jobber meg sakte, men sikkert bort fra spiseforstyrrelse. En som har spiseforstyrrelse BØR aldri ta en slik operasjon før vedkommende er på god vei, eller frisk av sin sykdom. DEt kan virke som om du er tvangsspiser, og hvis du har lest om sykdommen så vet du at overspising og slanking er to side av samme sake. Og er spiseforstyrrelse, altså at man forsøker å kompensere for overspisingen. Dette har jeg gjort selv mange ganger ned 30kg og opp 40 kg. I de tynnere periodene er jeg like syk som i de tykkere periodene. Få orden på hode ditt først og spisefostyrrelsen, det å skulle fikse på kroppen sin nå er å begynne i feil ende. HOLD DEG VEKK FRA DET; roper jeg ut. Sier ikke at du aldri bør gjøre det, men hvertfall ikke før du er frisk. Og husk, om man er tynn eller tykk har ingen ting å si for om man er kvitt en spiseforstyrrels eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå