Selma83 Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har lest massevis av artikler, innlegg og tips og kosthold i løpet av mine år som mer eller mindre lubben. Jeg ville også gå ned. Vet ikke hvor mange ganger jeg prøvde å gå på forskjellige dietter: nullgodteri, så null karbo, så ditt så datt. Til slutt synes jeg det ble så kjedelig å gå på dietter at jeg alltid endte dietten med å kjedespise, kanskje ikke beste kombinasjonen Så nå sitter jeg her og fortsetter å lese innlegg fra jenter som går på den eller den dietten, og vil ha tips om mer, pluss at de skal trene seg ihjel. Mange bruker sikkert penger på pulver og piller og apparater som skal gi drømmekroppen på en-to-tre. Jeg gikk ned 5 kg uten å endre kostholdet mitt i det hele tatt! Er det mulig sier dere? Det jeg gjorde var nemlig å kutte ut MÅNEDSKORTET fra Oslo Sporveier, og vips 2 mnd senere viser vekten 5 kg mindre. Jeg unner meg fortsatt akkurat den samme maten jeg spiste før jeg gjorde det, eneste forskjellen er at jeg er mer sulten nå etter at jeg begynte å gå så mye, at jeg faktisk spiser oftere, ca 5-6 ganger om dagen, små porsjoner. Jeg er så fornøyd, for jeg kan fortsatt leve et normalt diettstressfrittliv samtidig som jeg fortsetter å gå ned pluss at kroppen min har blitt fastere pga all gåinga. Ryggen min har blitt bedre, og jeg sliter ikke med hodepine slik jeg gjorde før. Så jenter!: Mitt tips til dere. La bilden stå hvis dere har under 3km til jobb/skole, ta fatt på beina, og unn dere heller en sjokolade når dere kommer frem. Man blir litt varm av å gå, så ta med ekstra skift davel eller dusj på jobben! Og jeg fant faktisk ut at jeg sparte BARE 10min på å ta bussen istedenfor å gå, men jeg fikk istedenfor bedre helse, rygg og kropp Så nå venter jeg spent på dere der ut: Kutt ut kortet og begynn å gå!
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Det er sånne innlegg vi liker å lese! Utrolig bra , stå på :- ) Skal begynne å gå mer jeg nå ^^
Wildy Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Gratulerer med vektnedgangen og takk for et flott innlegg! Den daglige aktiviteten er så viktig, og ikke minst, det er enkelt og billig!
Gjest Grafica Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Jeg VIL så gjerne gå hjemmefra til skolen, men jeg bor på lambertseter og går på skole midt i byen...! Men jeg har alle planer om hvordan jeg skal gjøre det når ejg begynner (må bare gjennom eksamen først, ikke pokker om jeg skal begynne å slite meg ut midt i eksamen ) minst 3 timer gåing i uka, i godt tempo! Drar med sambo, eller tar ipoden. Man forbrenner minst like mange (eller var det mer? husker ikke) kalorier på å gå, som på å jogge!
Rosalie Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Skulle jeg også gjerne gjort, men det blir litt langt å gå to mil hver vei...
Bomull Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Kjempebra! Men om man skal spise en sjokolade hver gang man kommer frem på jobb er det bortkastet i forhold til vektnedgangen da
Bomull Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 (endret) Jeg VIL så gjerne gå hjemmefra til skolen, men jeg bor på lambertseter og går på skole midt i byen...! Men jeg har alle planer om hvordan jeg skal gjøre det når ejg begynner (må bare gjennom eksamen først, ikke pokker om jeg skal begynne å slite meg ut midt i eksamen ) minst 3 timer gåing i uka, i godt tempo! Drar med sambo, eller tar ipoden. Man forbrenner minst like mange (eller var det mer? husker ikke) kalorier på å gå, som på å jogge! Det er i allefall feil! Man forbrenner omtrent dobbelt så mye ved å jogge kontra å gå fort. Edit: Dobbelt så mye er ikke riktig, Jeg forbenner rundt 70 kcal ved å gå raskt i 10 min, men forbrenner 110 kcal hvis jeg jogger i 10 min. Endret 30. mars 2008 av Sunshine
Gjest Bellatrix Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Det er i allefall feil! Man forbrenner omtrent dobbelt så mye ved å jogge kontra å gå fort. Jeg har lest at man forb renner like mye om man går 3 km som om man løper 3 km. Men løper man 3 km kommer man sikkert fortere frem og har tid til å forbrenne mer på andre måter.
Bomull Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har lest at man forb renner like mye om man går 3 km som om man løper 3 km. Men løper man 3 km kommer man sikkert fortere frem og har tid til å forbrenne mer på andre måter. Det vet jeg ikke, jeg vet bare hvordan man forbrenner ved å følge puls og tid. Men om man følger samme rute har du nok rett, fordi tiden endres jo med farten.
Rosalie Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har lest at man forb renner like mye om man går 3 km som om man løper 3 km. Men løper man 3 km kommer man sikkert fortere frem og har tid til å forbrenne mer på andre måter. Kommer an på tempoet man går i. Lunter man tre kilometer i søndagsturtempo, forbrenner man ikke like mye som når man løper tre kilometer. Men går man fort og blir anpusten og svett, kan det nok hende, ja.
Selma83 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. mars 2008 Kjempebra! Men om man skal spise en sjokolade hver gang man kommer frem på jobb er det bortkastet i forhold til vektnedgangen da Takk takk. Spis en mørk en davel hehe...Du har nok rett, men det jeg ville frem til var egentlig at man kan gå litt mer, og fortsatt beholde kostholdet OG fortsatt gå ned da :gjeiper: Jeg begynner å innse at dette innlegget bare dekker de som bor i oslo sentrum men dere som bor såpass langt unna kan vel begynne med å kanskje gå til nærbutikken, eller kanskje gå 20 min til neste tbanestopp (ikke ta nærmeste) ? Jeg går 5 km om dagen, ca 30km i uka. Det tar ca 1 time om dagen. Det er kanskje litt drøyt, men samme strekningen (tur/retur) med buss tar ca 40 min tilsammen! Litt musikk på øret eller en lydbok gjør susen!
Gjest Tigress Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 Jau, viss ein går tre kilometer så bruker ein like mykje energi som om ein spring tre kilometer, dette er rein fysikk - flytte masse ein gitt strekning. Men, viss ein spring tre kilometer alt ein orkar, så vil kroppen ha høgare etterforbrenning, og det vil ein ikkje ha viss ein går i sakte fart. Og når ein går vil ein ha dårlegare effekt når det gjeld å få betre kondis.
Mehe Skrevet 30. mars 2008 #13 Skrevet 30. mars 2008 Takk takk. Spis en mørk en davel hehe...Du har nok rett, men det jeg ville frem til var egentlig at man kan gå litt mer, og fortsatt beholde kostholdet OG fortsatt gå ned da :gjeiper: Bare for å nevne det - mørk sjokolade har faktisk enda mer kcal enn lys, ettersom den inneholder mer kakaosmør (eller noe sånt...). Den er mye bedre for deg, men å bytte ut lys sjokolade med like mye mørk vil ikke hjelpe på vektnedgang.
Saeria Skrevet 30. mars 2008 #14 Skrevet 30. mars 2008 (endret) Men man blir "mett på sjokolade" fortere når en spiser den mørke, sånn at det er nok med en liten bit. Det er vel også noe med at en beveger seg mer opp og ned når en jogger også, som gjør at en forbrenner mer. Uansett, gratulerer med vekttapet, ts. Endret 30. mars 2008 av Saeria
Gjest Syklisten Skrevet 30. mars 2008 #15 Skrevet 30. mars 2008 Gratulerer trådstarter. Så flott å lese en som har forstått hva det vil si med regelmessig trening og hvilken effekt det har på kroppen. Takk for at du delte det med oss. Hilsen en som venter på at snøen fær så sykkelen kan brukes daglig frem og tilbake til jobb.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #16 Skrevet 30. mars 2008 Jeg VIL så gjerne gå hjemmefra til skolen, men jeg bor på lambertseter og går på skole midt i byen...! Hva med å hoppe av banen/bussen/trikken noen holdeplasser før du er framme og så gå det siste stykket? Det har jeg tenkt på, nå når det går mot vår er det jo litt lettere, også er man så mye mer våken og klar i hodet når man kommer fram.
Frigg Skrevet 30. mars 2008 #17 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har innimellom gått halve veien hjem fra jobb, å så tar jeg t-banen den siste biten hjem. Har bestemt meg for å gjøre det til en fast rutine nå om en ukes tid når jeg kan begynne å trene etter en operasjon igjen Da får jeg i alle fall gått fort gange i 40 min.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #18 Skrevet 30. mars 2008 Vel....Her er min versjon! Fra å ha et stillesittende arbeid, til å omskolere meg til å få et arbeid der jeg går mye. , skjer det ingenting. I tillegg bruker jeg 40 minutter hver dag til og fra jobb, der jeg bruker kroppen. Mitt kosthold er som tidligere... Og vekten den samme!! Så...det nytter faktisk ikke for meg å gå ned selv om jeg er mye mer aktiv per dag enn før. Vekten er og forblir den samme.... Jeg er kraftig, så hadde ikke skadet å fjernet litt spekk....er nesten som jeg har lyst til å melde meg på et slikt slankeopplegg, bare for å få de ekspertene der til å klø seg i hodet over hvorfor deres opplegg ikke fungerer på meg. Arv har alt å si i mine øyner..
Selma83 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #19 Skrevet 31. mars 2008 Vel....Her er min versjon! Fra å ha et stillesittende arbeid, til å omskolere meg til å få et arbeid der jeg går mye. , skjer det ingenting. I tillegg bruker jeg 40 minutter hver dag til og fra jobb, der jeg bruker kroppen. Mitt kosthold er som tidligere... Og vekten den samme!! Så...det nytter faktisk ikke for meg å gå ned selv om jeg er mye mer aktiv per dag enn før. Vekten er og forblir den samme.... Jeg er kraftig, så hadde ikke skadet å fjernet litt spekk....er nesten som jeg har lyst til å melde meg på et slikt slankeopplegg, bare for å få de ekspertene der til å klø seg i hodet over hvorfor deres opplegg ikke fungerer på meg. Arv har alt å si i mine øyner.. Kanskje det er noe galt med kostholdet ditt da? Mulig du har treigere forbrenning enn meg da....Spis mye fiber,hvitløk, chili, hjelper på forbrenningen! Jeg spiser fisk hver dag og mye grønt. Så selv om jeg ikke forandret kostholdet mitt så har jeg alltid levet et sunt liv. Jeg spiser ikke rødtkjøtt og ikke hvitt kjøtt, bare fisk. Spiser lite hvetemel. Men elsker derimot godis. For meg så er det mitt normale kosthold siden jeg var 18 (nå er jeg 24) , men mulig det blir litt vanskeligere for deg hvis du er vant til å spise mer usunt da. Og arv har masse å si: tro meg jeg kjenner til den! Hadde jeg ikke slutta med kjøtt og alt det der for 8 år siden, så hadde jeg sikkert veid over 100 kg i dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå