Gå til innhold

Malteser

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og sambo snakker om å anskaffe oss hund, dog om et par år når vi får råd til bil. Han er oppvokst med hund og jeg har lagt min elsk på hundehold etter alle besøkene til hans familie. Jeg simpelhent elsker dyr :)

Og i søken etter rase så har jeg lagt min elsk på Malteseren. Liten, rolig, familiehund, liker ikke å være så mye alene, allergivennelig og søt som fy. Akkurat hva vi ønsker oss fra en hund. Så lurer jeg på om noen her inne har erfaringer med denne rasen og i så fall kan fortelle meg litt?

Dessuten lurer jeg på et par ting;

Hva ligger prisen på for en Malteser-valp?

Er det vanskelig å få tak i rasen her i Norge?

Jeg forstår at dvergraser kan være vanskelige å trene enn andre, men vil det virkelig være veldig vanskelig å få den renslig?

Hva bør man tenke på i forhold til valg av kjønn?

Og gjerne andre erfaringer :)

Endret av SuperGjest
Skrevet

Ingen?

Har i alle fall funnet ut at prisen ligger på 14.000.

• 1 måned senere...
Gjest kate, bjørkelangen
Skrevet (endret)

Hei du.

Vet ikke helt om jeg svarer alt for sent, men jeg har selv satt meg på liste for å kjøpe Malteser, og jeg HÅPER (!) at jeg får meg valp utpå høsten!

De koster 16.000 kr, og er HELT fantastiske!!!!

Jeg tror vel i grunn ikke, at det er så mye mere vanskligere å få en liten hund stueren. Bruk sunn fornuft, som å lufte den etter å ha sovet, spist etc.! Og for all del M A S S E ros og kanskje en godbit da den tisser eller bæsjer ute...

Jeg for min del, anbefaler alle (!) å gå på valpekurs! Sikkert noen i nærheten av der du bor, som driver med dette. Det er i tilegg veldig sosialt - for hunden din - og utrolig lærerrikt for dere begge!

Ring Norsk Kennel klubb i Oslo, og deretter få navn på raserepresentanten... sett deg så opp på liste for kjøp av valp! Men husk; det er MYE (!) pels stell, du må regne med ca 1 time HVER dag... Men, jeg for min del, selv med veldig små barn, syntes det er verdt det!!! Maltesere er virkelig noen små hvite engler...

LYKKE TIL :-))

mvh

Kate

Endret av Helen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...