Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det hadde jeg tenkt jeg skulle gjøre i dag da. Pleier som regel å fjerne de dumme håra med wax-strips, men nå er jeg så lei det, så jeg har gått til innkjøp av Andrea blekningsmiddel for ansiktet.

Men jeg kjenner jeg kvier meg litt. Hadde vært så innmari kjedelig og gjort noe feil eller få en allergisk reaksjon.

Litt nedtur å starte mandagen med en råd og hoven overleppe..

Så: er det noen som har noen råd å komme med om dette?

Egne erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes voksing er mye bedre jeg.

Har selv veldig lyse hår så det ville ikke vært noe poeng i å bleke dem. Men jeg skal love deg at de synes når de er lyse også!

Men om du nå skal prøve og er redd for allergisk reaksjon. Påfør kremen (eller hva det nå er) på et lite område først og se hvordan det virker. Ha for all del ikke kremen på lenger enn det står på pakken. Hvis jeg bruker hårfjerningskrem (har sluttet med det og bruker bare voks) på legger eller bikinilinjen ett minutt for lenge så får jeg brannsårlignende utslett...

Skrevet

Du kan også prøve kremen på underarmen eller et annet sted med tynn hud, så slipper du en evt. reaksjon i ansiktet.

Skrevet

Grunnen til at jeg nå har bestemt meg for å gå over til bleking er at jeg synes de hårene kommer så innmari fort tilbake. Og de hårene jeg har er temmelig svarte.

Gudskjelov så er de myke, men dog mørke..

Og når jeg har brukt voks, har jeg hatt en tendens til å bli litt hoven/rød det første døgnet, og det er ikke alltid det passer så veldig godt inn i en aktiv hverdag.. Hehe..

Det desidert beste hadde vært å fått de permanent fjernet, men det har jeg foreløpig ikke penger til :(

Skrevet

Jeg slenger med at annet spørsmål og jeg:

Med disse pakkene med wax-strips følger det med x-antall strips og betydelig mindre antall av disse serviettene til å fjerne waxen med.

Er det noen som vet om noe annet som kan brukes til å fjerne waxen med?

:)

Skrevet
Ja, det hadde jeg tenkt jeg skulle gjøre i dag da. Pleier som regel å fjerne de dumme håra med wax-strips, men nå er jeg så lei det, så jeg har gått til innkjøp av Andrea blekningsmiddel for ansiktet.

Men jeg kjenner jeg kvier meg litt. Hadde vært så innmari kjedelig og gjort noe feil eller få en allergisk reaksjon.

Litt nedtur å starte mandagen med en råd og hoven overleppe..

Så: er det noen som har noen råd å komme med om dette?

Egne erfaringer??

Jeg syns det fungerer fint å bleke hårene på overleppen. Jeg blir ikke rød eller hoven av dette, huden blir bare litt blekere der kremen har vært, men dette forsvinner innen 30 min. Jeg syns også det kan svi litt mens kremen jobber, men ikke noe voldsomt.

Er du redd for allergisk reaksjon ville jeg testet på underarmen min først, ja.

Jeg bruker forresten Veet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...