Gå til innhold

Duk designet av dronning Margrethe

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg heter Heidi og jeg etterlyser mønster på en duk som ble designet av Dronning Margrethe. Denne duken ble gitt ut med mønster i et av de norske ukebladene på 70 tallet, mamma tok vare på dette bladet men det har forsvunnet. Har kontaktet alle ukeblader i Norge, men de kan ikke hjelpe meg, da jeg ikke har utgivelses år og nummer på bladet. Min mor som vil brodere duken, sier at duken har en blomster ranke midt på. Kan du hjelpe meg? :-) Evt ha noen tips om hvor jeg kan henvende meg.

På forhånd takk.

Inlegget er redigert - Reglene Kristin -mod.

Endret av Kristin
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville prøvd å sette inn en annonse i Familien eller Hjemmet - utrolig hva folk spør etter der.

Eller så kan du jo vente til sommeren og etterlyse det på Reiseradioen.

Regner med at du har spurt i alle garn/sy-butikker du kommer over.

Skrevet

De har en slik etterlysningstjeneste på nitimen på nrk1, der folk spør etter de rareste saker og ting. Og veldig mange får napp, har jeg hørt. Så da trenger du ikke vente til sommeren. :)

Skrevet

Så lenge det er Dronning Margrethe som har designet den, så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med / sette inn annonse i et av de danske ukebladene, f.eks Søndag, Hendes Verden eller Familiejournalen. Kanskje sjansen for å finne dette mønsteret er større i Danmark enn i Norge?

Skrevet
Jeg ville prøvd å sette inn en annonse i Familien eller Hjemmet - utrolig hva folk spør etter der.

Eller så kan du jo vente til sommeren og etterlyse det på Reiseradioen.

Regner med at du har spurt i alle garn/sy-butikker du kommer over.

Skrevet

Hei. tusen takk for tipset. Har sendt mail til mange broderi forretninger, men negativt svar. Har til og med prøvd meg med en mail til konge huset i Danmark. Tenkte jeg ikke kunne tape på det. Skal prøve radioen, det har ikke vært i mine tanker :danser: Er litt grønn på disse meldings sidene på dette forumet, gjorte et forsøk på å svare tidligere, men det tror jeg gikk galt.

Heidi

Skrevet

Takk for blad tips. Har lett etter nett sider tilsvarende denne i denne siden. Har sendt mail til mange broderi forretninger i både Danmark og Norge til og med til sekretæriatet på slottet i Danmark (ikke at jeg tror jeg får svar derfra). Har bare fått "dessverre vi kan ikke hjelpe deg". Hadde et lite håp om at en eller annen tenkte "det bladet har jeg" :sol:

Heidi

Skrevet

Har du prøvd å spørre på Hobbyboden? Damene der har det utroligste av mønstre!

Skrevet
Har du prøvd å spørre på Hobbyboden? Damene der har det utroligste av mønstre!

Takker så mye. Jeg får kjempe flotte tips av alle :blomst:

Heidi

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Er det ikke mulig å bla gjennom bladene i biblioteket?

Du kan jo sitte og bla gjennom de årsgangene som er aktuelle?

Endret av mrs_bond
Skrevet
Er det ikke mulig å bla gjennom bladene i biblioteket?

Du kan jo sitte og bla gjennom de årsgangene som er aktuelle?

Har ikke tenkt på at de kanskje har disse bladene på biblioteket. Tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...