Gå til innhold

Kan dere anbefale en bil`?

Gjest *-*Pinky*-*

Anbefalte innlegg

Gjest *-*Pinky*-*

Har noen kriterier da;

Vil ha en liten bil.

4/5dørs.

Bruke lite bensin.

God på vinterføre.

Plass til 2 barneseter i baksetet.

noen som har noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

VW Passat sedan?

Vinterføre har vel aller mest med dekkene å gjøre. To barneseter har den plass til, er ikke spesielt stor eller sluker mye bensin- og er en pen og stødig bil.

Selv har jeg stasjonsvogn varianten, og er veldig fornøyd med den. Særlig pga bagasjerommet, som tar hva som helst. Men den er ikke liten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av lommeboka også da. Hvor mye vil du betale for en bil ? Årsmodell o.s.v...men bra vinterbiler kan jo være Toyota Rav4, Honda crv f.eks. det er 4x og gjør nytten på vinteren. Tenk også på sikkerhet når det gjelder barn. Fint med litt høyde på bilen da, men det er flere gode volvo-modeller også. Sjekk ut på finn.no f.eks og let på pris, årsmodell m.m. Lykke til ihvertfall.

Vi skal straffes til vi dør for alt vi ikke gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier hvor mye penger du vil legge i det, kan jeg mer enn gjerne anbefale deg bil. Har en mann som er bilmekaniker og han er opptatt av at det er en bra sikker bil og at deler kan enkelt og billig byttes ut. Det er en fordel at du ikke må sette den inn på verksted for å bytt ei lyspære som man må på noen av de nye bilene.

For ovrig så er han tilhenger av VW og AUDI grunnet service og pris på deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miabia

"For ovrig så er han tilhenger av VW og AUDI grunnet service og pris på deler."

Her er det tydeligvis delte meninger, min mann er også mekaniker, og nettopp disse to merkene fraråder han alltid på det sterkeste :ler:

Han sier det er så utrolig mye galt med de, de er overrepresentert på deres verksted ihvertfall..

Han er fan av Toyota, Subaru, Volvo og Peugot han...

Jeg har selv en Toyota nå, er kjempefornøyd, veldig lite driftskostnader, sammenlignet med min forrige bil, en Mercedes 200CDI 2004 mod. Sinnsykt dyre servicer på den....

Men det er nå bare min erfaring da :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen kriterier da;

Vil ha en liten bil.

4/5dørs.

Bruke lite bensin.

God på vinterføre.

Plass til 2 barneseter i baksetet.

noen som har noen anbefalinger?

Jeg har en mercedes A160 (2005 modell) og er kjempefornøyd! Det er overraskende stor plass i den, og så langt har jeg ikke hatt noen problemer med den. Om den er veldig god på vinterføre vet jeg ikke, - er ikke så mye vinter her, men den er iallefall kjempefin å kjøre ellers. Kan absolutt anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota Corolla med 5 dører er helt super!! Har selv to barn, en i sete og en på pute, liten snerten bil som er fornuftig på forbruket også. Har ikke hatt den på skikkelig vinterføre enda men regner med det går bra, tidligere har jeg hatt Avensis stasjonsvogn men føler meg mer vel med en mindre sak. Dessuten er de superflinke og hyggelig på Toyota her i byen! Tidligere hadde jeg Audi A3 i 4 år og det ble dyrt hver gang jeg måtte ha den på verksted, dessuten ble jeg aldri helt fortrolig med den. Toyota skal jo være driftssikkert også selv om de testene jeg har sett stort sett har vært på Avensis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *-*Pinky*-*
Hvis du sier hvor mye penger du vil legge i det, kan jeg mer enn gjerne anbefale deg bil. Har en mann som er bilmekaniker og han er opptatt av at det er en bra sikker bil og at deler kan enkelt og billig byttes ut. Det er en fordel at du ikke må sette den inn på verksted for å bytt ei lyspære som man må på noen av de nye bilene.

For ovrig så er han tilhenger av VW og AUDI grunnet service og pris på deler.

Har ikke så mye penger fortiden, så tenkte opptill 50000,-

Såg en annonse på en vw golf idag... Er de noe bra, den er fra begynnelsen på 90tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har en Golf Plus. Det er utrolig god plass, man kan stille baksetene fremover/bakover etter behov baggasjeplass. Det er god plass til barneseter (har selv to barneseter bak).

Fordelen med Plus-modellen er at den er litt høyere enn vanlig Golf, så man sitter litt høyere (og mye mer oversiktlig) enn i vanlige Golfer/andre småbiler..

Ser at det ligger inne slike på Finn for 160.000 for 2005 modell.. Ny bil koster vel enn 250-300.000 tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf i seg selv er gjerne litt dyrere enn andre småbiler, men det er en bra bil i utgangspunktet. Når det gjelder gamle biler så er det jo vanskelig å vite hva du får, se derfor etter om den er nylig eu godkjent, ikke fullt så mange kilometer og sjekk registrerings nummeret på naf at den ikke har noen betalingsfordringer på seg.

Spør om den er kollisjonsskadetm, eventuelt hvordan og hvor mye. Styr unna hvis forstillingen har fått seg en sikkelig knekk. Det blir aldri bra uansett hvor mye den er rettet opp er min mening.

Så bør den jo ha et bra utseende, synes jeg.

Utfra mye av dette kan du jo egentlig velge mellom ganske mange i den prisklassen.

Håper det var til litt hjelp i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den prisklassen ville jeg gått for en volvo som er både driftsikker og tåler mange mil. En stadig mer populær familiebil er Skoda. De er billige og har grei plass til små barn. Den er derimot grusom hvis man skal sitte 4 voksne i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bil du kan bli meget fornøyd med er Rover som da både er flotte og godt utstyrte biler, prisene er noe lavere enn de fleste andre tilsvarende biler grunnet at de ikke produserer lenger.

Utenom dette så ville jeg nok kanskje sett litt i rettning av Suzuki da de har 4x4 og er lettkjørt som bare det når det gjelder de minste modeller.

Er enig med din mann om at Volkswagen er ille når det kommer til feil og mangler på dem, og jeg hadde ikke kjøpt en slik bil igjen, aldri. Har faktisk kjøpt meg en mazda selv som jeg er fantastisk fornøyd med, og som nok var et veldig godt kjøp. Fikk kjøpt en Mazda 626 stasjonsvogn EX utgave som ikke hadde kjørt mer enn 53 000 kilometer og var helt strøken innvendig/utvendig for 65 000.-

Den er virkelig så super behagelig å kjøre at jeg ikke ville hatt noen problemer med å anbefale denne bilen til alle som trenger bil, men i og med at du ga uttrykk for at det er en mindre bil du ønsker. Jeg ville i alle tilfeller rådet deg til å se på mazda da de har 323 utgaven også.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...