Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag har det bare blitt vondt å tisse, merket ingenting før jeg kom hjem,

og det blir bare værre og værre, føler meg veldig tissetrengt hele tiden.

kan appelsinjus hjelpe, eller må jeg til legen??

Kan jeg bare dra til legevakta, eller må¨jeg til fastlege??

Videoannonse
Annonse
Gjest Cruella
Skrevet

Reis på legevakta.

Hvis det er så ille nå, går det ikke bort med juice.

Har/er mye plaget med dette, men klarer å ta det i forkant nå med Uvacin tabletter eller tranebærkapsler. Hvis det gjør så vondt at jeg må stadig tisse, må jeg oppsøke lege.

Hold deg varm nedentil og drikk MYE.

L-B

Skrevet

Hvis det utarter seg og du stadig får det igjen, er et veldig godt tips å ta en tur på do hver gang du har hatt sex. Det er veldig kort vei mellom skjeden og urinblæra, og hvis bakterier blir liggenede i blæra kan du fort få ny urinveisinfeksjon.

looaa

Gjest M-ling
Skrevet

Jeg hadde dette i en situasjon jeg ikke hadde mulighet til å gå til lege, og det gikk over av seg selv.

Men det er mulig det er lurt å gå til lege likevel - vet ikke.

Jeg har iallefall ikke fått det igjen.

¤bank i bordet¤

Gjest Diva
Skrevet

Enig med bluesky :D

Drikk mye, vann og gjerne sitrus / syrlige drikker! Bra for urinveiene...

Men mener også som flere her, at du burde ta en tur på legevakta / prøve å få en hastetime imorgen tidlig hos lege. I allefall når du har såpass vondt.

Mildere varanter av urinveisinfeksjon, kan man behandle selv ved å drikke mye vann og f.eks sitrusjuice og ha godt på deg på underkroppen og hvile.

Som Lisa-Beth sa, så kan du også fint bruke Uvacin / tranebærkapsler for mildere symptomer.

God bedring da,- det der er ikke gøy :(

Klemmer fra Diva :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror bare du trenger å ta med en urinprøve for og få sjekka om du har urinveisinfeksjon. Det kan du vel ta med både til fastlege og legevakt.

Skrevet

*kommer på en ting til*

På apoteket her en dag så jeg at de solgte urinveisinfeksjons-tester! Akkurat som en Lakmus-test! Jeg ble litt overrasket, men tenkte etter hvert at det ikke var så dumt. Når du har hatt det maaaange ganger og kjenner symptomene, er det greit å kunne sjekke det selv og ringe fastlegen for en resept. Men som de andre sier her: kom deg til legen, det er tydeligvis noe du ikke har hatt før. Så det er bra å få sjekket det.

loolaa

Skrevet

Jeg ble anbefalt å dra til legen ved mistanke om urinveisinfeksjon....Det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse(som kan være kjempefarlig, kan føre til døden), noe som det gjorde til meg :( , og det var fryktelig vondt! Så jeg anbefaler deg å dra til legen å få det avklart om du har det eller ikke. Det skalder jo ikke å gjøre det....Du kan jo enten tisse på et glass hjemme og ha med( for de vil helst ha morgentisset...), eller så kan du ta en urinprøve der. Så får du det du trenger for å bli kvitt det. :wink:

Gjest eminel
Skrevet

Usj, urinveisinfeksjon er ikke noe kult, jeg har det selv akkurat nå! Ganske vondt å tisse, ellers merker jeg ikke noe til det. Tisser til og med blod, og det skal visst være alvorlig. I morgen er det søndag, så legevakta her er stengt, og på mandag begynner jeg tidlig på jobb, så det spørs om jeg får time den dagen. Så har jeg det problemet at jeg skal ha mensen i morgen, og da blir det ekstra vemmelig å gi fra seg en urinprøve :o Hadde håpet det ville gi seg etter alle tranebærkapslene og appelsinjuicen denne gangen og, men neida...!!!

Gjest eva-lill
Skrevet

det beste mot urinveisinfeksjon er å drikke 3-4 glass hvitvin! (annen alkohol hjelper også men jeg sverger alltid til hvitvin). drikk så mye du klarer og innen 30-45 min blir du skikkelig tissatrengt og løper på do og vips merker du ikke mer til urinveisinfeksjonen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...