lille katt Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Inspirert av hus-lukte-tråden! Hvordan lukter det på soverommet deres? Hos "alle andre" lukter det alltid nøytralt, og det er aldri spesielt kaldt der inne. Hos oss er det kaldt og ukoselig, og det lukter liksom "sovelukt". Det føles også litt fuktig der inne (henger kanskje sammen med at jeg er en udelikat nattesvetter...), men luftfuktigheten er nok ganske normal, da vi har balansert ventilasjon i huset. Vi er normalt renslige ellers, og skifter sengetøy en gang i uka . Noen tips for å få et soverom som lukter koselig ?
Lille Ballerina Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Hmm.. det lukter svakt av eple pga et eple-duftlys som står på en kommode. Og så er det iskaldt. Da lukter soverommet altså,- iskald epleduft
Mazilla Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Vi har (dessverre) felles soverom og oppholdsrom sånn vi bor nå, dvs at det lukter det samme overalt. Hvis vi har hatt taco til middag lukter det altså taco av sengetøyet.. Sånn føles det i det minste..! Ser stort frem til å flytte i juni, og forhåpentligvis få separat soverom! Der kan det lukte hva som helst, det blir likevel bedre enn sånn vi har det nå
Arkana Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Det lukter egentlig ingenting på soverommet vårt. Men hver morgen mens jeg dusjer pleier jeg å ha vinduet åpent og lufte, nettopp for å forhindre evt sovelukt e.l., og det fungerer tydeligvis.
Gjest Evine Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Vårt soverom lukter det samme som det lukter ute ... for jeg har stort sett verandadøren oppe alltid. Er en tilhenger av frisk luft - og vil ikke ha noen dufter på soverommet annet enn duften av rent sengtøy og rene klær ...
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 Tror det ikke lukter all verden. Jeg går inn på rommet. Tar av meg klærne. Åpner vinduet. Legger meg i senga. Når jeg står opp så lukker jeg vinduet. Varmeovnen står på 15-17 grader. Er sjelden der på dagtid.
Gjest Tnita Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 Parfyme, da jeg sprayer meg med parfyme om morgenen inne på soverommet. Dufter iallefall parfyme når jeg går innom rommet iløpet av dagen.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 ingen ting vinduet står oppe hele døgnet. har ikke lukka det på flere år faktisk. og vi har ikke varme på, faktisk aldri hatt det heller. men jeg har kjent masse rar sovelukt andre steder oppi gjennom tidene ja.....fysja meg...virker som enkelte ikke har lufta på flere mnd å likevell viser folk i rundt. en blanding av sex, svette, paryme...usj
Gjest Jente37 Skrevet 31. mars 2008 #12 Skrevet 31. mars 2008 Inspirert av hus-lukte-tråden! Hvordan lukter det på soverommet deres? Hos "alle andre" lukter det alltid nøytralt, og det er aldri spesielt kaldt der inne. Hos oss er det kaldt og ukoselig, og det lukter liksom "sovelukt". Det føles også litt fuktig der inne (henger kanskje sammen med at jeg er en udelikat nattesvetter...), men luftfuktigheten er nok ganske normal, da vi har balansert ventilasjon i huset. Vi er normalt renslige ellers, og skifter sengetøy en gang i uka . Noen tips for å få et soverom som lukter koselig ? Hos meg lukter det bestandig Fresh og godt. (ONS's har alltid bemerket det ). Har vinduet på gløtt 24/7. Ellers bruker jeg Durance strykevann (Lavendel lukt) når jeg stryker sengetøyet. Det lukter himmelsk (delikat, ikke for kraftig). Ellers bruker jeg duftlys "etter behov". Men syns at duftlys-lukta blir for kraftig (gir hodepine) på et lite soverom!
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #13 Skrevet 31. mars 2008 Lukter lite, tror jeg. Vi lufter ofte, har ingen oppvarming der og har ellers døra åpen inn (eller ut...) til gangen som er veldig luftig og uisolert. Vi skifter sengetøy en gang i uka pga støvallergi. Noen ganger har det nok luktet litt innestengt og støvete der, men ikke nå lenger. Og katt, forresten - men en kastrert pus som ikke gjør fra seg inne lukter ikke mye.
kitteh Skrevet 31. mars 2008 #14 Skrevet 31. mars 2008 Det lukter epletre (vi har ett rett utenfor vinduet) og rent sengetøy (jeg har vaske-sengetøy-mani, så jeg skifter stort sett hver annen eller tredje dag). Vi har et veldig lite soverom, og det er alltid kaldt. Når epletreet står i full blomst og det blåser en fin liten bris så er jeg skikkelig vanskelig å få ut av sengen. Det er jeg fra før av, for jeg elsker den, men da blir det nesten umulig. Før vi flyttet hit så bodde vi på et sted hvor det alltid "luktet" fuktig på soverommet, og det drev meg fra vettet. Det viste seg også å være litt fuktig, bare soverommet og ikke resten av huset av en eller annen forunderlig årsak, og når vi endelig fant ut av det og skaffet en avfukter/luftrenser så hadde lukten satt seg i madrassen. Ugh.
Nausicaä Skrevet 31. mars 2008 #15 Skrevet 31. mars 2008 Akkurat nå lukter det Grapefrukt Body Butter fra TBS og duftlys. På det andre soverommet "mitt" derimot, lukter det nesten alltid innestengt og skittent. :/
Kayli Skrevet 31. mars 2008 #16 Skrevet 31. mars 2008 Vi har alltid vinduet åpent på soverommet, så der lukter det som det gjør ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå