Gjest Gjesten Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Skal dere ha det? Er det vanlig? Jeg og Sambo har lyst til det. Men søsteren til Sambo har selv tatt på seg ansvaret med å ordne med all musikk. (Både i kirken og på festen) Vi får ikke lov til å blande oss med noe av det. Syntes det er litt trist jeg da, at hun tar hele kontrollen! Vi har prøvd å si til henne at vi gjerne vil vite litt av hva som skjer, men det nytter ikke. Hun sier at det ikke er vanlig med taffelmusikk under middagen og at det ikke er vits å bruke mere penger enn nødvendig. Tingen er at hun har sagt at hun skal betale, men hittill så ser det litt mørkt ut.
Gjest Gjest_tittin_* Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Skal dere ha det? Er det vanlig? Jeg og Sambo har lyst til det. Men søsteren til Sambo har selv tatt på seg ansvaret med å ordne med all musikk. (Både i kirken og på festen) Vi får ikke lov til å blande oss med noe av det. Syntes det er litt trist jeg da, at hun tar hele kontrollen! Vi har prøvd å si til henne at vi gjerne vil vite litt av hva som skjer, men det nytter ikke. Hun sier at det ikke er vanlig med taffelmusikk under middagen og at det ikke er vits å bruke mere penger enn nødvendig. Tingen er at hun har sagt at hun skal betale, men hittill så ser det litt mørkt ut. Så frekt! Her må du da si at du vil vite noe? Vi skal nok ikke ha taffelmusikk idet store selskapet vårt til neste år, da lokalet liksom ikke passer til det... Men i år har vi et lite hageselskap, og da blir det bakgrunnsmusikk..
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Vi skal ha taffelmusikk under middagen Èn person som spiller keyboard og synger, stille og rolig i bakgrunnen liksom. Han er veldig flink, og kan veldig mye forskjellig, tror det blir koselig jeg Han skal også spille til noen sanger som skal synges rundt middagsbordet.
Vienn Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Hvorfor alltid ta hensyn til andre..? Gjør som dere ønsker og vil - og ta styringa selv.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Dere må si klart i fra til sambos søster at det er deres bryllup, og dere ønsker å ha kontrollen. Vi hadde ikke taffelmusikk under middagen, jeg tror det hadde blitt forstyrrende.. Nok lyd med samtaler, klirrining i bestikk og taler. Men smak og behag
Gjest Fru B Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Vi hadde taffelmusikk under middagen - det var helt perfekt! En meget rutinert pianist spilte typisk "taffelmelodier" på flygelet i den ene kroken i middagssalen. En flink taffelmusiker vet hvilke melodier som ikke virker forstyrrende, og vet å avpasse volumet, slik at det bare blir herlig bakgrunnsmusikk, og ikke forstyrrende. Dessuten har de hele tiden kontakt med toastmaster, slik at musikken bare forsvinner når det er taler. Og så gjør det hele middagen litt mer høytidelig (men ikke stiv!). Hvis dere ønsker det, så kjør på!!!
Gjest nextlife Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Vi vurderte også dette, men etter å ha regnet opp 4 mer eller mindre hørselshemmede gjester valgte vi å la være. Det er vanskelig for de som har dårlig hørsel og/eller bruker høreapparat å delta i eller oppfatte samtaler med slik bakgrunnsstøy. Når det gjelder den svigerinna er det bare å gi beskjed at enten samarbeider hun med dere, eller så har hun sparken
Gjest pianist Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Vi vurderte også dette, men etter å ha regnet opp 4 mer eller mindre hørselshemmede gjester valgte vi å la være. Det er vanskelig for de som har dårlig hørsel og/eller bruker høreapparat å delta i eller oppfatte samtaler med slik bakgrunnsstøy. Når det gjelder den svigerinna er det bare å gi beskjed at enten samarbeider hun med dere, eller så har hun sparken En god taffelpianist konkurrerer ikke med gjestene om lyden og kan ikke kalles bakgrunnsstøy. Mange er vant med å høre bakgrunnsmusikk på CD, noe som er mye mer støyende fordi musikken ikke er laget for å være et behagelig "bakteppe". Jeg vet av erfaring hvor trykkende og pinlig stille det kan være i bryllupsmiddager uten musikk. GOD taffelmusikk gjør at gjestene slapper mer av og prater med hverandre. Det blir i det hele tatt hyggeligere! Bare for å presisere: Jeg regner ikke keyboard for å gi god stemningsfull taffelmusikk... Det var reklamen. Men jeg er med på 20 bryllup i året og vet hva jeg snakker om. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå