Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har sorte prikker på nesen og litt blank og fet hud (mest i t-sonen). Hjelper det å skrubbe huden? Finnes det en skrubb man kan bruke hver dag, i stedet for rens? Jeg har ikke sensitiv hud, så tenkte kanskje at det ikke gjorde noe om jeg bruker det hver dag... Håper noen har tips (gjerne om rimelige produkter) Er det forresten noen som har prøvd Cosmica sin ansiktskrubb og/eller rens (de blå tubene)?
Essie_ Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har sorte prikker på nesen og litt blank og fet hud (mest i t-sonen). Hjelper det å skrubbe huden? Finnes det en skrubb man kan bruke hver dag, i stedet for rens? Jeg har ikke sensitiv hud, så tenkte kanskje at det ikke gjorde noe om jeg bruker det hver dag... Håper noen har tips (gjerne om rimelige produkter) Hadde jeg bare visst svaret på dette.. Men jeg ville ikke brukt skrubb hver dag, tror uansett ikke det har noe å si for de sorte prikkene. Har hørt mye positivt om et produkt fra md formulations (husker ikke navnet), men md er vel ikke akkurat rimelig..
Nemesis Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Det som funker best er å gå til hudpleier ved gjevne mellomrom og kneppe di. En blir jo ikke kvitt disse prikkene. Pass på at du ikke bruker skrubb osv hver dag, for dette kan gjøre problemet verre ved at huden kompenserer din skrubbing med å produsere mer talg. Likevel finnes det kanskje milde skrubber, vet at dermalogica har en mild peeling. Kan jo være en ide å bruke grønnleire. Prikkene forsvinner ikke av dette men kan bli merkbart mindre
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Takk, begge to! Men ble litt skuffet over å ha vært hos hudpleier, egentlig... Huden fikk faktisk mer kviser etterpå (og de varte leeenge, mye lenger enn vanlig...) og ingen av de sorte prikkene forsvant... Det var ikke bare en skuffende opplevelse, selvfølgelig, men trodde huden min skulle bli bedre etterpå. Dessuten smurte hun på en utrolig fet og klissete oljelignende krem etterpå, selv om jeg ikke har tørr hud, heller litt fet. Kanskje jeg burde gå flere ganger for å få resultat, eller? Hvor ofte bør man gå til hudpleier, egentlig? Det ble mye negativitet, gitt... Hehe...
hjertesukka Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har brukt denne med godt resultat: Nivea Visage - Soft Clear-up Strips som jeg kjøpte på Vita. Pass bare på å holde området vått før du legger det på, vent til det tørker helt inn, og vips dra det av og alle sorte prikker følger med. Effektivt!
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har brukt denne med godt resultat: Nivea Visage - Soft Clear-up Strips som jeg kjøpte på Vita. Pass bare på å holde området vått før du legger det på, vent til det tørker helt inn, og vips dra det av og alle sorte prikker følger med. Effektivt! Tusen takk, Hjertesukka! Tror jeg må gå til innkjøp av denne. Den er vel ikke så dyr, heller:) Verdt et forsøk!
hjertesukka Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 Bare hyggelig! Nei, ikke dyr- under 100 hvertfall. Kjempefornøyd jeg.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Bare hyggelig! Nei, ikke dyr- under 100 hvertfall. Kjempefornøyd jeg.
hjertesukka Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 Hvor får man tak i dette?? Jeg kjøpte det på Vita. Men sikkert andre også som har det.
RedFox81 Skrevet 29. mars 2008 #11 Skrevet 29. mars 2008 Har du faktisk kviser/hudormer, eller har du bare store porer på nese, som jeg? Jeg renser mitt ansikt grundig hver dag, med en gele på kvelden, også tonic på morran, prøver å bruke rensende ansiktsmaske når jeg husker det (ideelt -en gang i uka). Det har jeg gjort jevnlig siden jeg var 14, og dvs de siste 13 år. Jeg kan love deg jeg prøvde "alt", også hudpleieren, scrubbing, peeling, masse forskjellige produkter. Huden min forbedret seg kraftig siden den tid, jeg får nesten ikke kviser lengre, men porene.. Fine reine store porer, de er fortsatt der, som vulkan kratre, hehe. Det er altså sånn at noen av oss har den fettere-type hud, ikke alle har den perfekte tørre huden som modellene gjerne har. Eneste som hjelper meg, det er bra (og dyr) foundation. Jeg ser bra ut "in public", jeg får faktisk til og med komplementer for huden min. Men nåværende samboeren min sa til meg "huh.. så det er sånn du ser ut uten sminke" engang for lenge siden.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 Denne funker veldig bra: Clinique pore minimizer! Denne kjøpte jeg på redbeauty.no, en norsk nettside. Påføres fuktig ansikt. Skylles av etter bare 5 minutter. Anbefales på det sterkeste!!!
Bernina Skrevet 30. mars 2008 #13 Skrevet 30. mars 2008 Takk, begge to! Men ble litt skuffet over å ha vært hos hudpleier, egentlig... Huden fikk faktisk mer kviser etterpå (og de varte leeenge, mye lenger enn vanlig...) og ingen av de sorte prikkene forsvant... Det var ikke bare en skuffende opplevelse, selvfølgelig, men trodde huden min skulle bli bedre etterpå. Dessuten smurte hun på en utrolig fet og klissete oljelignende krem etterpå, selv om jeg ikke har tørr hud, heller litt fet. Kanskje jeg burde gå flere ganger for å få resultat, eller? Hvor ofte bør man gå til hudpleier, egentlig? Det ble mye negativitet, gitt... Hehe... Du får ikke kurert slike ting ved ETT besøk. Da jeg hadde problemhud i 20-årene gikk jeg til hudpleie en gang i måneden... Og at hun la på en fet krem - den trenger ikke å ha vært fet = noe man bare skal bruke på tørr hud. Det kan ha vært oljer i denne kremen som har en positiv virkning på din type hud. Denne funker veldig bra: Clinique pore minimizer! Denne kjøpte jeg på redbeauty.no, en norsk nettside. Påføres fuktig ansikt. Skylles av etter bare 5 minutter. Anbefales på det sterkeste!!! Denne har jeg også brukt. Helt super!! Men noe som er veldig viktig når man har sorte prikker er at man er nøye med rens morgen og kveld. Spesielt hvis man bruker mye foundation og dekkstift o.l. for få kamuflere de sorte prikkene. Make-up må av om kvelden! Selv hadde jeg damping, skrubbing og "stor-rengjøring" en gang i uka da jeg slet med mye av det samme. Men ikke vær harhendt med huden din. Og ikke bruk for sterke hudpleie-preparater. Også må du være tålmodig....
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #14 Skrevet 30. mars 2008 Du får ikke kurert slike ting ved ETT besøk. Da jeg hadde problemhud i 20-årene gikk jeg til hudpleie en gang i måneden... Og at hun la på en fet krem - den trenger ikke å ha vært fet = noe man bare skal bruke på tørr hud. Det kan ha vært oljer i denne kremen som har en positiv virkning på din type hud. Denne har jeg også brukt. Helt super!! Men noe som er veldig viktig når man har sorte prikker er at man er nøye med rens morgen og kveld. Spesielt hvis man bruker mye foundation og dekkstift o.l. for få kamuflere de sorte prikkene. Make-up må av om kvelden! Selv hadde jeg damping, skrubbing og "stor-rengjøring" en gang i uka da jeg slet med mye av det samme. Men ikke vær harhendt med huden din. Og ikke bruk for sterke hudpleie-preparater. Også må du være tålmodig.... Takk skal du ha! Ble mye klokere nå. Tro jeg må kjøpe meg en rens og bli litt flinkere med å stelle huden min... Er ikke så veldig flink. Men jeg er 18, så huden min er vel kanskje på sitt "verste" nå, så må nok bare ha litt tålmodighet:) Funker det å bare rense huden morgen og kveld? Har merket at ved bruk av krem etterpå blir huden mye fetere.
Essie_ Skrevet 30. mars 2008 #15 Skrevet 30. mars 2008 Takk skal du ha! Ble mye klokere nå. Tro jeg må kjøpe meg en rens og bli litt flinkere med å stelle huden min... Er ikke så veldig flink. Men jeg er 18, så huden min er vel kanskje på sitt "verste" nå, så må nok bare ha litt tålmodighet:) Funker det å bare rense huden morgen og kveld? Har merket at ved bruk av krem etterpå blir huden mye fetere. Jeg vil ikke anbefale deg å kutte ut fuktighetskrem. Huden trenger å få tilført fuktighet etter at man har renset huden og da fjernet hudens naturlige fuktighet. Men det kan være at du bruker feil krem. Jeg kan anbefale denne fra babor. Gir fuktighet uten å gjøre huden fet.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #16 Skrevet 30. mars 2008 Jeg vil ikke anbefale deg å kutte ut fuktighetskrem. Huden trenger å få tilført fuktighet etter at man har renset huden og da fjernet hudens naturlige fuktighet. Men det kan være at du bruker feil krem. Jeg kan anbefale denne fra babor. Gir fuktighet uten å gjøre huden fet. Ok, da skal jeg fortsette med det! Takk:)
Gjest Lille My:) Skrevet 30. mars 2008 #17 Skrevet 30. mars 2008 Trenger en rens, men er usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Er 18, har litt uren og blank hud. Tenker på å kjøpe enten Nivea Visage Young Clean Deeper Wash Scrub eller COSMICA Ansiktsvask for normal/blandingshud. Har ikke lyst å bruke masse penger på dette, og disse er rimelige. Noen som har prøvd disse?
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #18 Skrevet 30. mars 2008 DET ENESTE SOM HJELPER ER FRUKTSYRE. PRØV DERMALOGICA SIN EXFOLIN MASK,md FORMULATIONS CLEARING COMPLEX,SPØR DEN PÅ FLERE GANGER TIL DAGEN,MD FACIAL LOTION ER OGSÅ BRA.
Gjest lucky!74 Skrevet 30. mars 2008 #19 Skrevet 30. mars 2008 Trenger en rens, men er usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Er 18, har litt uren og blank hud. Tenker på å kjøpe enten Nivea Visage Young Clean Deeper Wash Scrub eller COSMICA Ansiktsvask for normal/blandingshud. Har ikke lyst å bruke masse penger på dette, og disse er rimelige. Noen som har prøvd disse? Denne er det litt kraft i, inneholder også syrer som gir deg fin hud. http://eu.strawberrynet.com/productDetail....29&goChar=P billig også. Kjøp gjerne en fuktighetskrem med faktor fra samme merke. Dette er utrolig gode produkter. Bruker du fruktsyrer må du bruke faktorkrem. Pøs på med masse fruktsyrer visst du vil ha en fin hud men bare som nattkrem og rens om sommeren fordi huden blir følsom.
Gjest Lille My:) Skrevet 30. mars 2008 #20 Skrevet 30. mars 2008 Denne er det litt kraft i, inneholder også syrer som gir deg fin hud. http://eu.strawberrynet.com/productDetail....29&goChar=P billig også. Kjøp gjerne en fuktighetskrem med faktor fra samme merke. Dette er utrolig gode produkter. Bruker du fruktsyrer må du bruke faktorkrem. Pøs på med masse fruktsyrer visst du vil ha en fin hud men bare som nattkrem og rens om sommeren fordi huden blir følsom. Takk:) Den så veldig bra ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå