Gå til innhold

Hvilket servise har du?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har også meldt meg inn til at jeg får beskjed 12 mnd før servise skal gå ut i produksjon. Da har jeg mulighet til å få samlet sammen alle delene jeg mangler evt

Det vil jeg også...! Hvordan gjorde du det?

• 3 uker senere...
Skrevet

Da har jeg mottatt min første tallerken fra Grey pearl... flat plate 27 cm...

Synes omkretsen inni tallerken er litt liten.. veldig bred ramme.. men da får man bare forsyne seg flere ganger;)

Dette ble dyrt.. bestilte visst fra Tyskland.

Så nå må jeg sikkert betale toll også.. bestillte fra villeroy & boch sin hjemmeside.. visste ikke at de sendte fra utlandet. Fikk den på døra idag.

Neste gang skal jeg bestille fra glass og interiør istedet...

Skrevet

27 cm er en ganske standard størrelse på middag.

Ellers er det vanlig å bruke 18 cm som kakeasjett og 22 cm til frokost. Var det ikke de målene det var? :)

Det er jo et fantastisk servise - helt nydelig!

Nå vet jeg ikke hvor mye dere har betalt for det dere har bestilt, men jeg kjøper servise på Glasmagasinet, også har jeg kjøpt meg medlemskort på Smart Club som gjør at jeg får 10 % avslag på prisene :)

Skrevet
27 cm er en ganske standard størrelse på middag.

Ellers er det vanlig å bruke 18 cm som kakeasjett og 22 cm til frokost. Var det ikke de målene det var? :)

Det er jo et fantastisk servise - helt nydelig!

Nå vet jeg ikke hvor mye dere har betalt for det dere har bestilt, men jeg kjøper servise på Glasmagasinet, også har jeg kjøpt meg medlemskort på Smart Club som gjør at jeg får 10 % avslag på prisene :)

Smart club? har de det servise der også?? og jeg trodde ikke man måtte være medlem der lengre for å handle der?

:)

Skrevet

Christiania Glasmagasin og Smart Club har samme eier, og har du medlemskort på Smart får du rabatt hos glasmagasinet.

Så vidt jeg vet trenger du ikke være medlem for å handle, men det gir deg fordeler. Om ddu skal kjøpe et helt servise er det sikkert vært å bli medlem (100 kr) for å få avslag :)

Skrevet

vi har porsgrund porselens nathalie og er kjempefornøyd!

• 3 måneder senere...
Skrevet

Må innrømme at serviser er en av mine mange lidenskaper. Vi har egentlig alt for mange.. :-)

1. Wedgwoods Celestial Platinum

2. FirkløverensHerregård

3. Rosendahls Grand Cru

4. Eget monogramservise - designet til bryllupet vårt.

5. Firkløverens gamle påskeservise (ikke lengre til salgs)

6. Firkløverens Gammeldags jul

Har lyst på fler- men tror nesten vi må bygge på huset om vi skal få plass til dem

Skrevet

Jeg samler på Wedgewood Edme - http://www.wedgwood.no/index.php?n=330. Det er et kjempenkelt og utrolig fint (spør du meg) servise. Har ikke så mange deler enda da, ettersom at jeg nettopp har begynt å samle på det. Men tenker jeg vil bruke det som et hverdagsservise og begynne å samle på et litt mer pyntet etterhvert :)

Skrevet

:ler: ja man kan vel ikke få nok av serviser...

Men, jeg har ombestemt meg tror jeg.. jeg synes Gray Pearl er nydelig, men likte ikke omkretsen på middagstallerken... liker å ha litt str på dem.. dessuten var det så dyrt..

Så jeg har begynt å samle på Edme serviset.. veldig tidløst og vakkert.. 30 cm på gourmet tallerken er det også... og det har vært mye tilbud på dette servise... passer godt til min gammeldagse stil...

Skrevet

Vi samler i hovedsak på to typer serviser:

- Figgjo Verde, enkelt, rent og har et flott formspråk. Liker at det er så rent at det kan brukes til alle anledninger. Foreløpig har vi bare 1 str middagstallerkner og 1 str dyptallerkner (som strengt tatt ikke Figgjo Verde, men tilleggstallerkner fra Figgjo, samme stil, farge og form), og kaffekopper som vi bruker til hverdags. Ønsker oss flere størrelser, så det kommer nok :)

-Det riflede, designet av Tias Echoff for Porsgrund. Tyyyynt porselen. Det produseres ikke lenger, så vi har kjøpt det delvis på QXL, delvis på samlemesser og delvis på loppis. Brukes i hovedsak som kaffeservise når vi har gjester, men har også middagstallerkner som vi bruker til daglig siden Figgjo Verde-tallerknene er litt store til all slags mat :)

I tillegg har vi et fullt servise fra Figgjo på hytta, brukte det hjemme som frokostservise en stund, men det ble så mye styr med håndvask at vi like gjerne satte det på hytta :)

Skrevet

Har også Porsgrunn Porselen Cuisine, men eg har det kvite (med eit hint av grått) utan dekor. Liker spesielt dei djupe tallerkene og suppe skålene.

Kan dekke bordet som eg vil sidan tallerkene ikkje vil kræsje med pynten, også er det jo maten som skal vere i sentrum, ikkje serviset ;)

Skal kun ha 1 servise. Null "finservise" i mitt hus ;) Unødvendig bruk av plass.

Har start på eit kaffeservise, men er ikkje heilt sikker på kva eg skal gjere med det. Det er veldig fint, men koppene er for store og kaffeen blir for fort kald. Er nok gjerne tekopper, og ikkje kaffekopper eg har. Kaffekoppene i samme servise er også veldig fine, men da må eg bytte tefatene også fordi dei ikkje passer. Kanskje eg ender opp med enkle krus i middagsserviseserien min :P

Me skal heller ikkje ha sølvbestikk. Skal ha Ramona i Hardangerbestikk. Orker ikkje lagre på ekstra servise og bestikk som brukes kanskje 4 ganger i året ;)

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Vi samler i hovedsak på to typer serviser:

- Figgjo Verde, enkelt, rent og har et flott formspråk. Liker at det er så rent at det kan brukes til alle anledninger. Foreløpig har vi bare 1 str middagstallerkner og 1 str dyptallerkner (som strengt tatt ikke Figgjo Verde, men tilleggstallerkner fra Figgjo, samme stil, farge og form), og kaffekopper som vi bruker til hverdags. Ønsker oss flere størrelser, så det kommer nok :)

-Det riflede, designet av Tias Echoff for Porsgrund. Tyyyynt porselen. Det produseres ikke lenger, så vi har kjøpt det delvis på QXL, delvis på samlemesser og delvis på loppis. Brukes i hovedsak som kaffeservise når vi har gjester, men har også middagstallerkner som vi bruker til daglig siden Figgjo Verde-tallerknene er litt store til all slags mat :)

Det siste der har vi også i kaffeservice faktisk. Fikk det av min bestemor da hun ryddet ut av huset sitt. Jeg syns det er så koselig, selv om koppene er litt i minste laget. Jeg har ikke visst noe annet om det enn at det er laget av Porsgrunn Porselen. Greit å vite hvem som har designet det i grunnen, særlig hvis jeg vil lete etter mer.

Jeg liker godt Figgjo Verde-serviset også, men da det var så mye enklere å få tak i og dermed ønske seg Con Gusto, gikk vi heller for det. De er ganske like, bare at man med Con Gusto må godta litt mer variasjon pga. prisen.

• 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg skal få service av bestemoren min,fritt valg, og tenkte da på pearl grey. ingen som har hørt noe enda om at det skal gå ut? får deler til middag av henne, men kunne tenke meg å kjøpe mer etterhvert selv så greit å vite om det varer lenge;)

dere som sparer på service, hvor kjøper dere delene deres? ser at man kan få kjøpt gjennom trumf butikken, er jo 50kr billigere pr tallerken f.eks enn på andre sider jeg har funnet.

har dere bare middag, eller kaffe og frokost og?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...