Gå til innhold

Hvilket servise har du?

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnemor
Skrevet

Har tenkt å begynne å samle på servise...

Har sett meg ut noen.. men Gray Pearl http://www.glassoginterior.no/default.pl?s...&pageId=103 ser fint ut.. men det er så dårlige bilder så jeg klarer ikke helt å se fargene og mønstret på det..

Ellers har jo firkløveren gunstige tilbud med en kuvert i mnd... men liker litt enkle servise.. som ser gammeldags ut..

Skrevet
Ivorie fra Villeroy & Boch har likt mønster, så der kan du se mønsteret tydeligere. Og du ser fargen på Grey Pearl bedre på denne koppen.
Gjest Elize
Skrevet (endret)

http://eshop.villeroy-boch.com/no/shopping...arl/show_104392

Vi har vel egentlig bestemt oss for dette servise, selv om det er dyrere enn hva vi hadde tenkt oss. Men vi skal ønkse det til bryllupet.

Er det noen her som kan forklare meg hva de forskjellige delene i serviset er? Forstår ikke helt hva de er på norsk.

P.S: Beklager at jeg stjeler tråden litt.

Endret av Elize
Skrevet

Takk for linken...

Jeg tenkte å kjøpe flat plate 27 cm som middagstallerken.. finner ikke noen andre som kan se ut som det..

Jeg er også litt forvirra, når det står på engelsk...

Så kan man vel velge litt hva slags kaffeservise man vil ha.. det er jo tre forskjellige typer.. frokostkopp, kaffekopp og espresso kopp..

Gjest Elize
Skrevet (endret)
Takk for linken...

Jeg tenkte å kjøpe flat plate 27 cm som middagstallerken.. finner ikke noen andre som kan se ut som det..

Jeg er også litt forvirra, når det står på engelsk...

Så kan man vel velge litt hva slags kaffeservise man vil ha.. det er jo tre forskjellige typer.. frokostkopp, kaffekopp og espresso kopp..

Bare hyggelig:) Og velkommen på kvinneguiden:)

Jeg er også litt usikker siden det står på engelsk. Kanskje noen kan anbefale en gratis ordbok på internett?

Vi velger kaffe/te koppene, synes de har passelig størrelse. Tenker også å ha flat plate som middagstallerken.

Endret av Elize
Gjest Elize
Skrevet

Jeg tenkte litt på å ha round platter som middagstallerkener, men da jeg så på prisen ombestemte jeg meg med engang. Flat plate er jo mye billigere.

Hvilke fat skal du ha til de koppene du skal ha Bjørnemor?

Skrevet

Dere burde ta dere i butikken å kikke på det. Da ser dere størrelsen på de forskjellige delene.

Jeg er forresten kjempefornøyd med det :)

Gjest Elize
Skrevet
Dere burde ta dere i butikken å kikke på det. Da ser dere størrelsen på de forskjellige delene.

Jeg er forresten kjempefornøyd med det :)

Har vært i butikken og sett på det, men må nok ta meg en tur til.

Hvilken størrelse har du?

Skrevet

Tror jeg har den som er 27 cm. :klø: er så lenge siden vi kjøpte noen deler at jeg er usikker.

Gjest Elize
Skrevet
Tror jeg har den som er 27 cm. :klø: er så lenge siden vi kjøpte noen deler at jeg er usikker.

Tror vi misforsto hverandre litt. Jeg lurer på hvilke fat du har til de koppene du har?

Skrevet

Ahhh.. kakeasjetter. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt større hvertfall. De er ganske små de jeg har. Husker ikke størrelsen på de heller jeg.

Gjest Elize
Skrevet

Da har du kanskje de som er 18cm, det er de minste. Kanskje jeg skal gå for de som er 22cm, har jo lyst til å bruke de når jeg skal ha familie-frokoster.

Skrevet

Da ville jeg gjort det. Mine er egentlig for små for frokost.

Gjest Roxie Hart
Skrevet

Vi har dette

Liker det kjempegodt og håper på å utvide samlingen snart.

Skrevet

Jeg ble tipset om å velge de minste kakefatene.. for de som er litt større tar visst så mye plass på bordet?

Jeg har ikke bestemt meg ennå for hvilke jeg skal velge.. men jeg skal begynne med flat plate som middagstallerken først... :-D

Skrevet

Foressten, hvilket bestikk og glass passer til Gray Pearl tro?

Skrevet

Jeg ringte å hørte om de har tenkt å ha Gray Pearl servise en stund til før det går ut av produksjon. Ja, det var det mest populære servise de hadde, så det skulle ikke gå ut på lenge. :-D

Jeg har også meldt meg inn til at jeg får beskjed 12 mnd før servise skal gå ut i produksjon. Da har jeg mulighet til å få samlet sammen alle delene jeg mangler evt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...