Gjest kokkelise Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Jeg skal ha stort selskap i morgen og skal servere potetmos som tilbehør. Vi blir 12 til bords. Jeg har masse annet å gjøre i morgen, så jeg lurer på om jeg kan lage potetmosen i kveld og varme den opp i morgen, eller i alle fall koke potetene slik at de er klar til å moses...? Takker for svar.
Lula Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Jeg vil ikke anbefale å verken lage mosen ferdig eller koke potetene dagen før. Dersom du vil gjøre mest mulig klart på forhånd ville jeg skrelt potetene, kuttet dem opp i små biter (koker mye raskere da) og lagt dem i en kjele med kaldt vann til dagen etter.
Elle_86 Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Slik lager jeg potetstappe: setter på vann med salt skreller potetene og skjærer de i små terninger koker potene i 5-10 minutter (da er de ferdig siden bitene er så små) så moser jeg dem, og har opp i melk, smør, salt og pepper dette tar ikke lenger enn 15-20 minutter. men siden du skal lage til 12 pers ville jeg nok skrelt poteter og skjært dem i biter kvelden i forveien for å spare litt tid, slik det også blir forelsått her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå