Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Skal flytte til nytt sted nå. I kontrakten står det at de krever at vi leier rengjøringsbyrå når tiden kommer til utflytting. Er det lov å kreve slikt? Er det noe jeg kan, så er det å vaske.. Har tidligere jobbet som renholder og har blant annet hatt flere "flyttevasker". Men dette var tydeligvis ikke bra nok for huseieren og kona hans.
Bokormen Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Skal flytte til nytt sted nå. I kontrakten står det at de krever at vi leier rengjøringsbyrå når tiden kommer til utflytting. Er det lov å kreve slikt? Er det noe jeg kan, så er det å vaske.. Har tidligere jobbet som renholder og har blant annet hatt flere "flyttevasker". Men dette var tydeligvis ikke bra nok for huseieren og kona hans. Så lenge dere har skrevet under på det i kontrakten, så har dere jo godtatt det tidligere, og da må dere vel gjennomføre det også...
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Skal flytte til nytt sted nå. I kontrakten står det at de krever at vi leier rengjøringsbyrå når tiden kommer til utflytting. Er det lov å kreve slikt? Er det noe jeg kan, så er det å vaske.. Har tidligere jobbet som renholder og har blant annet hatt flere "flyttevasker". Men dette var tydeligvis ikke bra nok for huseieren og kona hans. Da må du spørre han hva grunnen er. Gjør et firma det bedre da? De som er ansatt der , er som meg og deg. Noen har fagbrev, noen uten. jeg tviler sterkt på at han kan kreve dette. Leiligheten skal være rengjort, men om det ikke er rent, så kan han si til deg at han leier firma om du ikke retter på det. Kan du ikke bare vaske deg ut da.....han trenger da ikke vite hvem som har vasket. Han skal kontrollere leiligheten sammen med deg før du leverer nøklene.da må han si fra hva han er misfornøyd med.
Gjest antigartner Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Hvis en skriver under på en kontrakt der dette står, så har en godtatt kravet. Hvis en setter seg i utleiers sted, så er det lettere å forholde seg til et byrå enn til en privatperson i de tilfeller der en ikke er fornøyd med renholdet som er gjort. Jeg gjetter at det er årsaken til at utleier krever profesjonelt renholdsbyrå.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Nå er det vedkommende som leier som må forholde seg til firmaet da det er h*n som kjøper tjenesten.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Som flere her har sagt: Du har allerede godtatt det, så da er det ikke mer å gjøre. Se det positive i det: DU skal forhandle med rengjøringsbyrået, og har nå god tid til å sjekke priser. Og det mest positive? Når du står i flyttesjauen og skal inn i ny bolig igjen, så vet du at i det minste sipper å ta flyttevasken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå