Gå til innhold

IP-adresse

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_kari_*
Skrevet

Hvordan fungerer en IP-adresse?

- Har man alltid den samme eller endres den daglig hver gang man slår på pc-en?

- Er på chat noen ganger og de sier at de kan se min IP-adresse. Snakker de sant?Hvis ja,hvordan gjør de det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kommer an på leverandør og abonnement. Noen får en ny en for hver oppkobling, noen har samme over en viss tid, noen har fast. Vet du ikke har du antakeligvis en av de to første.

- Er på chat noen ganger og de sier at de kan se min IP-adresse. Snakker de sant?Hvis ja,hvordan gjør de det?

Ja, det kan de, men hva så? Hvordan? Det står bare der.

Gjest Gjest_kari_*
Skrevet

Ja, det kan de, men hva så? Hvordan? Det står bare der.

Skrevet

Med de rette programmene kan man (på mottages datamaskin) alltid se en persons IP-addresse om denne personen overfører noe som helst av informasjon til mottagers maskin. For å overføre informasjon til en annen maskin er retur IP-adressen nødvendig.

Om du med chat mener IRC er jeg litt usikker siden dette går via en sentral server og da er det normalt bare server-maskinen som alle addressene.

I praksis betyr en slik melding at "oppfør deg pent, for vi vet sånn omtrent hvor du kommer fra, eller kan finne ut hvem du er om det er helt nødvendig". Dette er ikke begreset til chat.

Gjest Gjest_kari_*
Skrevet
Med de rette programmene kan man (på mottages datamaskin) alltid se en persons IP-addresse om denne personen overfører noe som helst av informasjon til mottagers maskin. For å overføre informasjon til en annen maskin er retur IP-adressen nødvendig.

Om du med chat mener IRC er jeg litt usikker siden dette går via en sentral server og da er det normalt bare server-maskinen som alle addressene.

I praksis betyr en slik melding at "oppfør deg pent, for vi vet sånn omtrent hvor du kommer fra, eller kan finne ut hvem du er om det er helt nødvendig". Dette er ikke begreset til chat.

Det er en gris som plager meg på chat. Og det hjelper ikke om jeg bytter nic for han ser at det er meg fordi han sier at han ser at jeg har samme ip.Har testet ham flere ganger og jeg vet at han snakker sant.

Dette er Sol Chat. Vet ikke om du har vært der før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...