Gjest N Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Hei! Jeg kjøpte nye sko for 2 uker siden, og har kun fått brukt dem to ganger fordi de gir meg skrubbsår... og det er bare på den ene foten. Jeg var innom skobutikken i dag, og de sa at det var ikke noe de kunne gjøre noe med, fordi problemet skyldtes ikke skoen, men foten min! De mente at det ikke var noe feil med den, og at siden jeg har brukt dem kan jeg ikke få bytte. Har de rett?
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 De har nok rett her ja. De kan jo ikke noe for at bena dine er forskjellige.
Gjest Piper Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 De har rett, og du har ikke rett til å bytte skoene. Man prøver ikke skoene noen ganger, for så å gå tilbake til butikken med de fordi man ikke likte de eller fordi de ikke passet foten osv. Ville du kjøpt sko andre hadde brukt noen ganger?
Gjest N Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 De har rett, og du har ikke rett til å bytte skoene. Man prøver ikke skoene noen ganger, for så å gå tilbake til butikken med de fordi man ikke likte de eller fordi de ikke passet foten osv. Ville du kjøpt sko andre hadde brukt noen ganger? Men nå var ikke problemet at jeg ikke likte de. Jeg brukte dem første gangen til skolen og fikk skikkelig gnagesår, og når såret hadde blitt litt bedre brukte jeg dem en gang til i håp om de skulle vide seg ut så jeg slapp å retunere de... prøvde med plaster, men det hjalp ikke. Jeg syns det er kjipt å betale 400 kr for sko som jeg har brukt to ganger. Jeg er ikke av typen som går tilbake med ting, selv om jeg har retten på min side, rett og slett fordi jeg synes det er flaut. Men jeg er student og unner meg nesten aldri nye klær og sko lenger...
Carebear1 Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Men nå var ikke problemet at jeg ikke likte de. Jeg brukte dem første gangen til skolen og fikk skikkelig gnagesår, og når såret hadde blitt litt bedre brukte jeg dem en gang til i håp om de skulle vide seg ut så jeg slapp å retunere de... prøvde med plaster, men det hjalp ikke. Jeg syns det er kjipt å betale 400 kr for sko som jeg har brukt to ganger. Jeg er ikke av typen som går tilbake med ting, selv om jeg har retten på min side, rett og slett fordi jeg synes det er flaut. Men jeg er student og unner meg nesten aldri nye klær og sko lenger... Butikken kan ikke ha ansvaret for at skoene passer dine føtter. Dette må du ta ta på egen kappe. Surt ja, men slik er det.
Frigg Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Det er vanlig å få gnagsår av nye sko, så det beste du kan gjøre er å plastre gnagsårene og bare fortsette å bruke skoene slik at føttene dine blir vant med skoene
Gjest N Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 Det er vanlig å få gnagsår av nye sko, så det beste du kan gjøre er å plastre gnagsårene og bare fortsette å bruke skoene slik at føttene dine blir vant med skoene Jepp Ikke noe å gjøre med det...
Gjest Piper Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Men nå var ikke problemet at jeg ikke likte de. Jeg brukte dem første gangen til skolen og fikk skikkelig gnagesår, og når såret hadde blitt litt bedre brukte jeg dem en gang til i håp om de skulle vide seg ut så jeg slapp å retunere de... prøvde med plaster, men det hjalp ikke. Jeg syns det er kjipt å betale 400 kr for sko som jeg har brukt to ganger. Jeg er ikke av typen som går tilbake med ting, selv om jeg har retten på min side, rett og slett fordi jeg synes det er flaut. Men jeg er student og unner meg nesten aldri nye klær og sko lenger... Og jeg skrev også at problemet kunne være at skoen ikke passet foten, og det er der ditt problem er. Om du liker skoene eller ikke spiller liten rolle, for det er ikek butikken sin feil at du får gnagsår av skoene. Mange har fått det før deg, og mange kommer til å få det etter deg. Men man har ikke rett til å bytte skoen på det grunnlaget, for det er egentlig noe gale med skoene. Og dette ville jo blitt et tap for butikken, for de kan jo ikke selge skoene videre til noen andre. Selv om du "bare" har brukt de to ganger, så er skoene nå brukt.
Harlekin Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 Hei! Jeg kjøpte nye sko for 2 uker siden, og har kun fått brukt dem to ganger fordi de gir meg skrubbsår... og det er bare på den ene foten. Jeg var innom skobutikken i dag, og de sa at det var ikke noe de kunne gjøre noe med, fordi problemet skyldtes ikke skoen, men foten min! De mente at det ikke var noe feil med den, og at siden jeg har brukt dem kan jeg ikke få bytte. Har de rett? Som de andre her sier, så har butikken rett. Butikken kan ikke ta ansvar for dette, da måtte alle sko skreddersyes til en og hver kunde, og det sier seg selv at er umulig. Alle føtter er forskjellige, og det tar en stund å gå inn skoene slik at de passer bena dine. Det tar ofte mer enn to gangers bruk! Så jeg ville plastert meg opp og brukt skoene flere ganger, og kanskje tatt med meg andre sko jeg kunne bytte over til dersom det ble alt for ille.
Miamor Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 Du kan kanskje få skoene blokket ut hos skomaker?
Gjest antigartner Skrevet 29. mars 2008 #11 Skrevet 29. mars 2008 Du kan jo også legge skoene ut for salg på finn, e-bay eller andre steder. Da reduserer du i alle fall tapet ditt.
venus* Skrevet 29. mars 2008 #12 Skrevet 29. mars 2008 Hehe, jeg kunne levert tilbake 99% av skoene mine om en kunne levere tilbake sko som gir gnagsår. Men det sier kanskje mer om min ufornuftighet når det gjelder sko
Eplekake Skrevet 30. mars 2008 #13 Skrevet 30. mars 2008 Hehe, jeg kunne levert tilbake 99% av skoene mine om en kunne levere tilbake sko som gir gnagsår. Men det sier kanskje mer om min ufornuftighet når det gjelder sko ENIG he he
_tulla_ Skrevet 31. mars 2008 #14 Skrevet 31. mars 2008 Men nå var ikke problemet at jeg ikke likte de. Jeg brukte dem første gangen til skolen og fikk skikkelig gnagesår, og når såret hadde blitt litt bedre brukte jeg dem en gang til i håp om de skulle vide seg ut så jeg slapp å retunere de... prøvde med plaster, men det hjalp ikke. Du burde prøve gnagsårplaster - ikke vanlig plaster! Du får kjøpt disse på apoteket
ENJ+KS Skrevet 1. april 2008 #15 Skrevet 1. april 2008 Dersom butikken ikke har spesielle regler om byttertt (som Hennes og Mauritz har 30 dagers åpent kjøp), får du ikke byttet skoene. Desverre..
Carebear1 Skrevet 1. april 2008 #16 Skrevet 1. april 2008 Dersom butikken ikke har spesielle regler om byttertt (som Hennes og Mauritz har 30 dagers åpent kjøp), får du ikke byttet skoene. Desverre.. Dette gjelder vel ikke om varene er brukt vel? :klø:
Gjest ill Skrevet 1. april 2008 #17 Skrevet 1. april 2008 Dersom butikken ikke har spesielle regler om byttertt (som Hennes og Mauritz har 30 dagers åpent kjøp), får du ikke byttet skoene. Desverre.. Hæ?Trodde HM hadde 10 dager jeg. Samme gjelder Lindex. Det er Vero Moda, Kappahl og Cubus som har 30 dager.
Gjest Gjest_linda_* Skrevet 1. april 2008 #18 Skrevet 1. april 2008 Dette gjelder vel ikke om varene er brukt vel? :klø: Nei,kun ubrukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå