Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har fått en symaskin (Janome Indigo 14) uten bruksanvisning som jeg har litt problemer med. Jeg får tredd den og den virker og sånn, men tråden floker seg etter bare noen få sting. Det virker som om tråden snører seg rundt "stangen" som snella til undertråden er festet på. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, ingen jeg kjenner kan sy og jeg har prøvd å søke på nett uten å finne noe som hjalp meg. Håper det er noen som forstår hva jeg mener og vet hva jeg kan gjøre.
Gjest gg Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Prøv å legg inn trådspolen (den dingsen som tråden er på) andre veien i snella -altså ta ut trådpolen og legg den tilbake motsatt vei. Håper du skjønner hva jeg mener for jeg er temmelig sikker på at det er her feilen er!
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Jeg hadde samme problem med min gamle Husqvarna. Det løste seg da jeg smurte maskinen. Det viste seg at den streiket fordi den var gått tørr. Nå kjenner ikke jeg til det merket du har, men på min maskin er det små hull rundt omkring som det skal dryppes olje i. Prøv det.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har fått en symaskin (Janome Indigo 14) uten bruksanvisning som jeg har litt problemer med. Jeg får tredd den og den virker og sånn, men tråden floker seg etter bare noen få sting. Det virker som om tråden snører seg rundt "stangen" som snella til undertråden er festet på. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, ingen jeg kjenner kan sy og jeg har prøvd å søke på nett uten å finne noe som hjalp meg. Håper det er noen som forstår hva jeg mener og vet hva jeg kan gjøre. Om du tar maskinen fra et aldt rom, så la den stå i varmen en stund. Dette pga oljen....
Mrs. K Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Prøv å sjekke trådspenningen i undertråden. Ta ut spole og hus. Sett inn spolen i huset og la begge deler henge og dingle i tråden. Nå skal det være så stramt at hus + spole kan gli ned over tråden hvis du "napper" litt i tråden. Huff, vanskelig å forklare, men hvis spole + hus bare glir ned over tråden ved hjelp av egen vekt må du stramme på skruen på huset.
Gjest Kontakt importøren Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har fått en symaskin (Janome Indigo 14) uten bruksanvisning som jeg har litt problemer med. Jeg får tredd den og den virker og sånn, men tråden floker seg etter bare noen få sting. Det virker som om tråden snører seg rundt "stangen" som snella til undertråden er festet på. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, ingen jeg kjenner kan sy og jeg har prøvd å søke på nett uten å finne noe som hjalp meg. Håper det er noen som forstår hva jeg mener og vet hva jeg kan gjøre. Har du prøvd å kontakte importøren? Det virker som denne maskinen blir brukt ved en rekke sømlinjer på VGS. Hva med å kontakte en av disse og spørre dem om de kjenner problemet?
Grooo Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Har du søkt etter bruksanvisning på nett? Eller spurt etter den hos en forhandler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå