Ana Skrevet 7. mai 2003 #1 Skrevet 7. mai 2003 Har hatt den samme hårfrisyren stort sett hele livet og er desperat etter en forandring! Håret mitt er helt stritt og langt (litt forbi skuldrene), og fargen er middels brun. Det henger bare rett ned og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det!!! Hver gang jeg kommer til frisøren og sier at jeg har lyst på noe litt annerledes, så klipper de det littegrann opp foran, og that's it! Det går omtrent ikke an å se forskjell. Og så sier de alltid at 'ååå du må jo ikke klippe så mye av det fine lange håret ditt, jeg nekter å klippe deg kort!' etc. Har funnet ut at jeg bør vel bestemme meg litt selv på forhånd for hva jeg vil ha, istedenfor å stole på frisøren. Men jeg har rett og slett ikke peiling. Har som sagt langt, stritt og veldig glatt hår, ikke spesielt tykt eller tynt (tror jeg har mange hårstrå, men tynne). Er ikke helt sikker på ansiktsfasongen min (kjæresten sier rund, mamma sier lang!), tror kanskje den er oval. Jeg trenger noe som er relativt lett å stelle. Any ideas?? Kunne også tenkt meg å frisket opp fargen litt...Pleier å tone håret mitt ofte (det var en frisør som anbefalte meg det, istedet for å farge det), bruker Country Colors i fargen Brazil (mørkebrun). Men synes nå at fargen vaskes litt for fort ut... Har medium/olivenfarget hud. Noen fargeforslag??
Loolaa Skrevet 7. mai 2003 #2 Skrevet 7. mai 2003 Det er litt vanskelig å si, men på beskrivelsen din kan det høres ut som du ligner litt på meg. Brunt, langt, stritt hår som er fint, dvs litt tynt, men som det er ganske mye av. Ovalt ansikt. Og jeg hadde i en periode en kjempefin frisyre: se for deg Pulp Fiction-dama eller Kleopatra. Klipp håret litt kortere så det når akkurat til munnviken. Like langt rundt hele i en skarp kant og ikke noe hår som er klippet litt kortere for å gi det volum eller vipp eller slikt tull. Det blir ikke fint på mitt hår, det ser bare slitt ut. Og så hadde jeg kort lugg. I tillegg farget jeg håret mørkere. Det var kjempefint, men det er en sveis som trenger en del stell. Den må nesten fønes litt hver morgen, ellers så vipper det litt hit og dit. Og så må det stusses ofte, og holdes fint med en god shampoo, balsam og hårkur (som alt hår i alle sveiser!). Og en siste finish ved å stryke noen silikondråper over håret (kjøpes hos frisør) så det blir nydelig blankt og fint. Jeg var veldig fornøyd med den sveisen, men har bestemt med for å ha langt hår i en periode igjen. Men når klippe-tiden er inne, blir det litt-kortere-pulp-ficton-sveis igjen! loolaa
Ana Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2003 Synes den stilen er kjempestilig...men tror ikke det er helt meg! En litt for 'streng' klipp for meg tror jeg, pluss litt for vanskelig å holde...tror også jeg må begynne med noe litt mindre drastisk (sikkert den innstillingen som gjør at jeg alltid ender opp med samme frisyre... ).
Gjest Ethereal Skrevet 8. mai 2003 #4 Skrevet 8. mai 2003 Hva med å klippe det opp litt over det hele, slik at det når maksimalt ned til skulderbladet (litt over midt på ryggen)?? Jeg tenker på noe à la Courteney Cox i Friends. Dessuten bør ikke håret være klipt rett over, men mer i en slags spiss bak. Vanskelig å forklare. Muligens kunne noen gylne striper gi litt mer liv, ikke lyse, men mer honningfargede. Prøv å søke på nettet, eller se i ulike typer Hair&Beauty-blader (ikke de amerikanske, de overdriver alt) M:) ~Som har sparefrisyre for tiden~
Loolaa Skrevet 9. mai 2003 #5 Skrevet 9. mai 2003 Jeg ville vært litt skeptisk til å klippe det opp for å få volum (som frisørene sier). På mitt hår blir det rett og slett ikke bra. Fordi det er så stritt (glatt og rett), blir det ikke mer volum. Det ser bare ut som det er slitt. Vet det av erfaring! :-? Men det går jo ann å prøve, kan være det blir annerledes på deg, Ana! Jeg har jo ikke sett håret ditt... Lykke til med hårklipp, iallfall! Det kan være litt skummelt å klippe av seg alt det lange, men jeg er enig med deg: hvis det først skal gjøres, så gjør litt mer enn bare litt klipp foran. loolaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå