Gå til innhold

Vurderer å gjøre det slutt, hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Hei..

Jeg har vært sammen med en jente i et par måneder nå, og trenger litt andre syn enn mitt eget på et valg jeg må gjøre denne helgen.

Vi har det veldig bra sammen, men jeg misstenker at hun ikke greier å gjøre det slutt med seg selv angående en gutt hun datet/lå med før hun traff meg. Hendelsene var et par måneder før vi traff hverandre, men han flyttet 20-30mil vekk fra stedet vi kommer fra, og han brøt kontakten.

I perioden jeg har vært sammen med henne har jeg vært et par uker borte i januar pga jobb. Her en dag fikk jeg låne facebooken hennes felles for å se på venner av meg, siden jeg ikke bruker det. Da gikk vi inn på inboxen hennes for å se på 2 nye meldinger som hun hadde fått. Hun ble tydeligvis litt shaky og jeg så at hun og denne personen hadde utveksla noen meldinger i den perioden jeg var borte i jobb.

Det var uskyldig prat men ble overasket over reaksjonen hennes. Senere gikk jeg inn på facebooken hennes for hun var ikke utlogget, og så videre. Da fant jeg ut at i den perioden jeg har vært borte på jobb, har de skrevet noen meldinger til hverandre:

Han: men blir deilig å komme hjem i helgene:D hehe går det bra med deg da?

Henne: bra med meg og;) :P hvor ofte har du tenkt til å komme hjem da?

Den står ubesvart av han.

Har tatt det opp med henne hvorvidt hun er ferdig med han, og hun sier ja jeg er ferdig med han.

Har lyst å ta opp dette med henne, siden jeg synes det er guffent at hun bryr seg hvorvidt han kommer hjem osv. men det er jeg som har tittet uten at hun vet, og det setter meg i et dårlig lys

Hva bør jeg gjøre her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere bare har vært sammen i noen mnd tenker jeg at hun kanskje ikke var sikker på hvordan du vil reagere på sånne meldinger uansett hvor uskyldige de er og at ho derfor ble litt nervøs. Å spørre om hvor ofte folk kommer hjem i en sånn setting ser jeg på som mer ren høflighet eller rett og slett nyskjerrighet som ikke trenger å ha noe betydning.

Kanskje ho er ferdig med han men føler at det er pinlig overfor deg så derfor ho blir litt merkelig når slike ting blir tatt opp.

Men hva vet vel jeg :vetikke:

Gjest Gjest
Skrevet

jeg synes ikke du skal legge altfor mye i dette. Som du selv har sett er det bare uskyldig prat, og kjæresten din har tross alt valgt å være sammen med deg. Du sier du ikke vet horvidt hun har gjort seg ferdig med følelsene hun hadde overfor den andre. Vel, sånn er det noen ganger - enkelte mennesker setter spor. Dette trenger imidlertid ikke å bety at de følelsene hun har for deg er sterkere, bedre og at hun ønsker seg ett liv med deg. Jeg har opplevd å reffe ekser mange år etterpå og blitt satt ut av det. Det betyr ikke at jeg savner dem, ønkser dem tilbake eller håper at ting kunne vært annereledes. Det betyr bare at det er rart å høre fra/se igjen folk en har hat sterke følelser for. Så lenge hun forteller deg at hun er ferdig med denne fyren synes jeg du skal stole på det.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Ok. En annen ting som jeg reagerer litt på er dristige bilder hun har der ute fra 80tallsparty osv. der hun sitter i tights og sprer beina i en setting med en venninne, hun gjør det sikkert ikke med mening, men man ser rett inn på trusa.. og de ligger ute.

Er det en ting jeg heller ikke bør legge meg oppi? synes ikke det er noe stas at alle andre gutter skal se rett inn på trusa hennes...

Skrevet

Hehe, skjønner godt at du ikke liker at andre menn skal se på det som er "forbeholdt deg"!

Men det er jo ikke sikkert ho tenker over at du ikke liker at sånne bilder ligger ute. Kanskje du kan si til henne at det er greit at det er bilder der, men noen kanskje kan fjernes. Noen jenter liker å vise seg frem, men vil og si at det er litt smakløst å ha bilder der man viser frem undertøyet sitt. Ville nok prøvd å hinte frampå at det er ikke alt man burde legge ut.

Skrevet

Skjerp deg, å snoke i hennes private saker er MYE verre enn å utveksle uskyldige e-poster med en x. Hun kan snakke med hvem hun vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...