Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir ofte taco, wraps eller pizza på lørdagskveldene... Jeg vil prøve noe nytt! Problemet er at vi har lite penger akkurat nå, så det bør komme på under 100 kroner tilsammen på to personer. Noen forslag? :) Trenger ikke være så fancy, bare noe annet enn det vi vanligvis spiser.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ostesmørbrød? Det er veldig godt og kan varieres med "finere" fylling enn gulost, løk og salami om man vil, f eks hvitmuggost og honning, blåmuggost (og valnøtter?)...

Hjemmelagde kjøttboller (kjøttdeig/svine- eller kyllingkjøttdeig, litt potetmel eller brødrasp, persille, pepper (og litt salt om ikke deigen er saltet fra før) og evt løk, hvitløk, cayenne... kanel er også godt i) kanskje med tomatsaus og yoghurtdressing/tzatziki og noe annet tapasaktig til, f eks stekte poteter, godt børd, enkel grønn salat eller tomat-og løksalat?

Skrevet
Ostesmørbrød? Det er veldig godt og kan varieres med "finere" fylling enn gulost, løk og salami om man vil, f eks hvitmuggost og honning, blåmuggost (og valnøtter?)...

Hjemmelagde kjøttboller (kjøttdeig/svine- eller kyllingkjøttdeig, litt potetmel eller brødrasp, persille, pepper (og litt salt om ikke deigen er saltet fra før) og evt løk, hvitløk, cayenne... kanel er også godt i) kanskje med tomatsaus og yoghurtdressing/tzatziki og noe annet tapasaktig til, f eks stekte poteter, godt børd, enkel grønn salat eller tomat-og løksalat?

Ostesmørbrød, eller forskjellige typer bruschetta lager jeg faktisk en del, det hadde jeg glemt å nevne. Men det andre forslaget kan prøves, jeg har laget lignende før, men det er sjelden i hvert fall, takk for forslag. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Blomkål og brokkoligrateng. Følg oppskriften på baksiden av blomkål og brokkolisuppe-pakningen. Du trenger: blomkålogbrokkolisuppe ferdigpose, litt melk til å lage den, blomkål, brokkoli og litt revet ost. gratineres i ovnen:-) Det blir faktisk ganske godt!

Gjest Gjest
Skrevet

Blomkål og brokkoligrateng. Følg oppskriften på baksiden av blomkål og brokkolisuppe-pakningen. Du trenger: blomkålogbrokkolisuppe ferdigpose, litt melk til å lage den, blomkål, brokkoli og litt revet ost. gratineres i ovnen:-) Det blir faktisk ganske godt!

Glemte å si at du kan ta oppi pikniskinke også, hvis du vil ha i litt mer mat! Kuttet i biter såklart..

Skrevet

Takker for tips, men nå har jeg bestemt meg for å lage fylt paprika. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...